Jaunākais izdevums

Viena no Ženēvas izstādes sērijveida zvaigznēm neapšaubāmi ir jaunākās paaudzes mazās klases modelis VW Polo, kurš iespējams jau augusta sākumā nonāks tirdzniecībā arī Latvijā.

Acīm redzami, ka Volkswagen Polo ir visgaidītākais jaunums. Kopš pirmais Polo pameta konveijeru 1975. gadā, vairāk nekā 10,6 miljoni šo automobiļu ir pārdoti visā pasaulē. Ieraugot klātienē jauno VW modeli var teikt, ka Ford Fiesta, Opel Corsa, Maz2 un citiem mazās klases modeļiem pavisam drīz uzradīsies sīksts konkurents.

Jaunais Volkswagen Polo dzelžaini seko jaunajai kompānijas dizaina līnijai, ko izstrādājis slavenais Valters de Silva, attiecīgi jaunais Polo izskatās ļoti līdzīgs sestās paaudzes Golf.

Automobiļa svars ir samazināts par 2,5 %. Polo piedāvājumā ir vairāki jauni dzinēji, savukārt inovatīvā divu sajūgu pārnesumkārba DSG pirmo reizi tiek uzstādīta mazās klases automobilī.

Dzinēju gammā ir lielas izmaiņas, salīdzinot ar iepriekšējo Polo. Bez jau pazīstamajiem 1.2 (60 un 70 ZS) un 1.4 (86 ZS) litru atmosfēriskajiem benzīna dzinējiem, klāt nācis 1.2 litru TSI dzinējs ar 105 zirgspēkiem – šis pilnīgi jaunais dzinējs savu debiju piedzīvo tieši Polo automobilī. 1.4 litru un 1.2 litru TSI dzinēji ir pieejami arī ar divsajūgu pārnesumkārbu DSG. Degvielas ekonomija jaunajam Polo, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, sastāda 8 līdz 20 procentus atkarībā no dzinēja un pārnesumkārbas kombinācijas. Dīzeļdzinēju klāsts ir pavisam jauns – ir iespējams izvēlēties starp trim 1.6 litru Common-Rail TDI dzinējiem ar jaudu attiecīgi 75, 90 un 105 zirgspēki. 90 zirgspēku versija pieejama komplektā ar DSG pārnesumkārbu. Jauno dīzeļdzinēju degvielas ekonomija, salīdzinot ar iepriekš izmantotajiem agregātiem, sastāda 5 līdz 15 procentus.

Jaunais Volkswagen Polo ir 3970 mm garš (+54 mm, salīdzinot ar iepriekšējo modeli), 1682 mm plats (+32 mm), 1453 mm augsts (-14 mm). Automobiļa riteņu bāze ir 2470 mm (+4 mm), kamēr šķērsbāze ir 1463 mm (+29 mm) un 1456 (+30 mm) attiecīgi priekšā un aizmugurē.

Jaunās navigācijas un audiosistēmas ir pieejamas no augstākas klases automobiļiem – Golf un Passat. Turklāt jaunajam Polo jākļūst par pirmo mazās klases automobili, kurš izpilda jaunos un striktākos EuroNCAP piecu zvaigžņu standartus. ABS jaunajā modelī būs pieejams standartaprīkojumā visā pasaulē, kamēr ESP būs standartaprīkojumā visos lielākajos Eiropas Savienības tirgos. Latvijā ESP standartaprīkojumā tomēr nebūšot. Par Polo cenu Latvijā pagaidām informācija nav apstiprināta, taču, piemēram Vācijā tā būs sākot no 12 150 eiro.

Polo būs līdzena bagāžas nodalījuma grīda. To bija iespējams panākt, uzstādot jaunu aizmugurējo sēdekli ar labāk nolokāmu atzveltni. Tagad kā papildus aprīkojums būs pieejama arī multifunkcionālā stūre. Iespējams iegādāties arī RNS310 navigācijas un RCD510 audiosistēmas ar pieskārienjūtīgu ekrānu. Tāpat pieejama MDI pieslēgvieta iPod, USB un MP3.

Šobrīd Volkswagen jau gatavo konveijerus, lai pavisam drīz uzsāktu Polo ražošana, kas Vācijas tirgū parādīsies jūnijā, bet Baltijas valstis varētu sasniegt jūlijā vai augustā.

Polo BlueMotion koncepts – tikai 3.3 l/100 un 87 g CO2 kilometrā.

Volkswagen parāda divas Polo BlueMotion paaudzes Ženēvas autoizstādē. Pirmā būs pieejama jau kopš Polo ienākšanas tirgū. Jaunais Polo ar 1.6 litru TDI (90 ZS) dzinēju un BlueMotion paketi patērēs tikai 3,6 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem un radīs tikai 96 gramus CO2 izmešu uz kilometru.

Polo BlueMotion II tiek prezentēts kā konceptautomobilis – tam ir trīs cilindru 1.2 litru Common-Rail TDI dzinējs ar 75 ZS lielu jaudu. Tas patērē tikai 3.3 litrus degvielas uz 100 kilometriem un rada tikai 87 gramus CO2 izmešu. Automašīnā izmantotas tādas high-tech novitātes kā automātiskā „start-stop” funkcija un reģeneratīvās bremzēšanas funkcija, kas ļauj izmantot bremzēšanas laikā radušos enerģiju. Iespēja šim konceptautomobilim kļūt par sērijveida auto ir ļoti liela – patiesībā 1.2 litru dīzeļdzinējs parādīsies Volkswagen motoru gammā jau 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izzinošo ekskursiju pa uzlaboto VW Polo noteikti būtu vēlams sākt ar autosalona un jauno motoru klāsta izpēti, jo no ārpuses diži lielu izmaiņu mazajam tautas auto neatradīsiet.

Salona iekārtojuma un motoru klāsta pilnveidošana ir galvenie mājas darbi, ko Volkswagen izpildījis, lai atjaunotu pircēju interesi par Eiropā populāro modeli. Kā zināms, Vecajā kontinentā VW Polo un citi viņiem līdzīgie mazās klases auto tiek izķerti kā karsti pīrādziņi, jo atšķirībā no Latvijas tiem ļoti bieži tiek uzticētas ģimenes auto funkcijas. Diemžēl pie mums mazi un ekonomiski auto pagaidām nav modē. Automašīnu blīvums uz mūsu ceļiem un lielpilsētu ielām nav tik nogalinošs kā Eiropas megapilsētās Romā, Londonā vai Parīzē. Turklāt arī mūsu ceļu un ielu nožēlojamais stāvoklis šo automobiļu klasi pircējiem padara nepievilcīgu salīdzinājumā ar lielāka izmēra braucamajiem. Toties līdzīgi kā pārējiem savas klases brāļiem Polo pie mums tiek uzlūkots kā gana labs firmu un uzņēmumu dienesta auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen Polo saimes prestižākais eksemplārs VW Polo GTI ar 180 ZS jaudīgu turbomotoru pakrūtē tirgū nonākšot jau maijā, vēsta Automobilwoche.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Izteikts budžeta klases auto - to neslēpj arī pats ražotājs

Aldis Zelmenis,22.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Urbanizācijas laikmetā arvien lielāku nozīmi spēlē kompakti, izveicīgi, tajā pašā laikā saimnieciski auto. Tāds būs arī jaunais Volkswagen pseidokrosovers T-Cross, kas ir dzimis, lai dzīvotu pilsētas džungļos

Kā jau to var noprast, VW T-Cross ir vistiešākā saistība ar mazauto VW Polo. Tehniskās sastāvdaļas, ieskaitot šasiju, motorus, transmisijas un daudz ko citu, abiem auto ir kopīgas. Galu galā gan Polo, gan jauno T-Cross ražos vienā rūpnīcā Spānijā. Tajā pašā laikā jaunajam T-Cross salīdzinājumā ar klasisko hečbeku Polo ir vairākas būtiskas priekšrocības, proti, palielināti apkārtmēri, jo īpaši augstumā un garumā, tostarp arī iespaidīga 2551 mm gara riteņu bāze, dos plašākas iespējas ikdienas lietošanā. Vēl viens būtisks skaitlis, ka VW T-Cross klīrenss jeb virsbūves attālums līdz ceļa virsmai sasniegs 18,4 cm, kas ir par 3,6 cm vairāk nekā VW Polo. Kā pastāstīja Volkswagen tehniskie eksperti, tas panākts gan ar lielāka izmēra riteņu palīdzību, gan arī uz garāku atsperu un amortizatoru rēķina un to stiprinājuma leņķa atšķirībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunais Volkswagen Polo ieradies Latvijā

Lelde Petrāne,31.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no 1. novembra, Latvijas tirgū būs pieejams Volkswagen Polo. Ar vairāk nekā 14 miljoniem pārdoto automašīnu pasaulē kopš ražošanas uzsākšanas 1975. gadā, jaunais Polo turpinās šī kompaktā modeļa stāstu.

Kā liecina aktuālākie Baltijas tirgus dati, 2017.gada pirmajos deviņos mēnešos par 14,1% Baltijā un par 6,1% Latvijā pieaudzis pieprasījums pēc kompaktās klases (A0) automašīnām salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn.

Jaunais Polo ir plašāks un ietilpīgāks, aprīkots ar tādām inovācijām kā jaunākās paaudzes digitālo mērinstrumentu paneli un autovadītāja palīgsistēmām, piemēram, aklās zonas informācijas sistēmu braukšanas joslu maiņai ar aizmugurējās satiksmes brīdinājuma sistēmu, pusautomātisko parkošanās palīgsistēmu izbraukšanai no stāvvietas un manevrēšanai. Iepriekš šīs funkcijas bija pieejamas tikai Golf un Passat modeļiem.

Modeļa cena ar paplašinātu standarta aprīkojumu Latvijā ir, sākot no 13 907 EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas populārākā auto titulu arī 2008. gadā ir nosargājis vācu kompaktklases modelis Volkswagen Golf, aiz sevis atstājos gan Peugeot 207, gan Ford Focus.

JATO Dynamics apkopotā informācija liecina, ka 2008 gadā Eiropā ir reģistrēti 470 399 VW Golf, kas ir par 5,6 % vairāk nekā 2007. gadā. Starp citu, no līderiem Volkswagen ir vienīgais, kurš 2008. gadā var lepoties ar labāku sniegumu nekā 2007. gadā.

1. VW Golf

2. Peugeot 22008. gada Eiropas bestselleru emtop 10/em07

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembrī starptautiskajā autoizstādē Frankfurtē vācu autoražotājs Volkswagen demonstrēs videi draudzīgos un īpaši taupīgos Polo BlueMotion, Golf BlueMotion un Passat BlueMotion modeļus.

Visi trīs Volkswagen sērijveida modeļi starptautiskajā autoizstādē piedzīvos pasaules pirmizrādi.

Jaunais Polo BlueMotion (75 ZS) – ar 3.3 litru vidējo dīzeļdegvielas patēriņu (kas attiecīgi ir 87 g/km CO2 izmešu!) uz 100 kilometriem – attīstās, lai kļūtu par modernās ēras „3-litru degvielas patēriņa auto” un pasaulē degvielu taupošāko piecu sēdvietu automobili. Salīdzinot ar standarta Polo TDI ar 75 ZS jaudu, šeit CO2 izmešu daudzums ir samazināts par 20 procentiem, un degvielas patēriņš – par 0,9 litriem uz 100 km – pateicoties BlueMotion tehnoloģijām, kurās ietilpst jauns 1,2 litru TDI dzinējs. Polo BlueMotion 45 litru tvertne teorētiski spēj nodrošināt degvielu 1363 kilometriem. Polo BlueMotion, kas nepieciešamības gadījumā spēj braukt ar ātrumu 173 km/h, tirgū būs pieejams 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Berlīnē notikušajā Zelta stūres rats 2009 (Das Goldene Lenkrad 2009) apbalvošanas ceremonijā Volkswagen varēja priecāties par divām godalgām: jaunais Polo guva uzvaru supermini kategorijā, bet jaunizveidotais Polo BlueMotion saņēma Zaļais stūres rats balvu.

Jaunais Polo pārliecināja žurijas locekļus, ka ir cienīgs savas klases uzvarētājs. Turpretim jaunizveidotais Polo BlueMotion līdzīgi spēja pārliecināt visus žūrijas locekļus un ieguva godalgu Zaļais stūres rats. 3.3 litru vidējais degvielas patēriņš un 87 g/100 km CO2 izmešu daudzums bija izšķirošie faktori lēmuma pieņemšanā. Polo BlueMotion ietver jaunu 1.2 TDI common rail dīzeļdzinēju, bremžu spēka atgūšanu ar reģeneratīvo bremzēšanas sistēmu, Start-Stop sistēmu, zemas rites pretestības riepas, kā arī sportiskus aerodinamikas elementus.

Zelta stūres rats jaunajiem auto modeļiem ir viens no nozīmīgākajiem apbalvojumiem. To kopš 1976. gada piešķir žurnāli Bild am Sonntag un Auto Bild. Šā gada uzvarētājus noteica neatkarīga žūrija, ko veidoja 22 žurnāla Auto Bild starptautisko izdevumu galvenie redaktori, kā arī tehniķi, autosporta profesionāļi un sabiedrībā zināmi cilvēki, veicot vairākas dienas ilgus testa braucienus Balacco pilsētā Itālijā. Balvas Zaļais stūres rats ieguvēju nosaka žūrija, kuru veido speciālisti no politiskā sektora, vides aizsardzības asociācijām, autobūves industrijas un auto klubiem, pēc tam, kad pirmo atlasi ir veikuši žurnāla lasītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņujorkas autoizstādē tika nosaukts prestižā World Car of the Year 2009 titula īpašnieks. Šogad par pasaules gada auto 2010 atzīts kompānijas Volkswagen modelis Polo, ziņo Autocar.

Kompānija Volkswagen šo titulu iegūst jau otro gadu pēc kārtas. 2009. gadā par pasaules gada auto tika atzīts cits Volkswagen modelis Golf.

Lai kļūtu par Pasaules gada auto 2010 Polo apsteidza Mercedes-Benz E klasi un Toyota Prius.

Žūrijas pārstāvji norādīja, ka Polo savā klasē uzrādīja visaugstākos rādītājus. «Polo bija galvas tiesu priekšā izskata, manevrēt spējas, drošībā un uzticamībā ziņā. Viena no labākajām mašīnām ko Volkswagen ir uzbūvējis,» portālam norādīja viens no žūrijas locekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par konkursa Latvijas gada auto 2009 uzvarētāju kļuvis jaunais VW Golf, kurš cīņā par titulu pārliecinoši pārspējis Opel Insignia un VW Polo.

Konkursam Latvijas Gada Auto 2009 pieteiktās automašīnas vērtēja iespaidīga žūrija, kura pārstāvēja dažādu profesiju un sabiedrības slāņus, tostarp inženierus, uzņēmējus, kā arī auto žurnālistus un auto sportistus. Kopumā konkursā piedalījās 17 automašīnas pārstāvot 14 dažādus auto zīmolus. Kaut arī vairums uzvaru paredzēja jaunākās paaudzes VW Polo modelim, šoreiz uzvara tika citam VW modelim, proti, sestās paaudzes Golf, kurš savāca 249 punktus.

Latvijas gada auto 2009 uzvarētāji

Vieta Automašīna Punkti kopā

1. VW Golf 249

2. Opel Insignia 172

3. VW Polo 139

4. Ford Fiesta 101

5. Subaru Legacy 101

6. KIA Sorento 79

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Slavenā dziedātāja Pink Eiropes tūres laikā bija atradusi laiku uz brīdi ierasties Ženēvā, lai kopā ar Volkswagen Group nosvinētu jaunā VW Polo un Seat Exeo universāļa ST debiju.

Interesanti, vai Pink turpmāk varētu kļūt par VW Polo reklāmas seju Ziemeļamerikas tirgū, kur VW ir ambiciozi plāni iekārdināt finansiāli novājinātos amerikāņus ar ekonomisko, bet tajā pašā laikā glīto un solīdo VW mazauto Polo?

picturegallery.27a8f884-cb89-40a0-a62c-aa04b8e5f409

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu autogiganta Volkswagen mazās klases modelis Polo nule kā ir ieguvusi Eiropas Gada Auto 2010 titulu (European Car of the Year 2010).

Sākotnēji par prestižo titulu cīnījās 29 modeļi, no kuriem finiša taisnē aci pret aci satikās septiņi pretendenti. VW Polo pārspēks pār tuvāko sekotāju Toyota IQ izrādījās 10 punkti, savukārt trešo pozīciju godam nopelnīja jaunākās paaudzes Opel Astra.

European Car of the Year 2010 balsošanas rezultāti

Marka, modelis, savāktie punkti

1. Volkswagen Polo 347

2. Toyota iQ 337

3. Opel/Vauxhall Astra 221

4. Škoda Yeti 158

5. Mercedes E-klasse 155

6. Peugeot 3008 144

7. Citroen C3 Picasso 113

Avots: Ecoty

picturegallery.c69115e7-fbb9-4f7d-a501-5d298a5b656c

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

W.P.Carey un Kesko Oyj varēs iegūt izšķirošu ietekmi pār Baltic Retail Properties

Žanete Hāka,23.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu atļaut divus savstarpēji saistītus darījumus – koncerniem W.P.Carey un Kesko Oyj iegūt kopīgu izšķirošu ietekmi pār UAB Baltic Retail Properties un netieši pār trim Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem – SIA K Prof, SIA Polo LS un SIA Daugavkrasts M, informē KP.

KP pieņēma atļaujošu lēmumu, jo konkurencei kaitējums netiks nodarīts.

Apvienošanās ziņojumā uzņēmumi ir snieguši informāciju, ka darījuma rezultātā mainīsies kontroles struktūra pār pārņemamajiem uzņēmumiem – no Kesko koncerna vienpersoniskas uz vairāku uzņēmumu kopīgu īstenotu kontroli. Pirmā darījuma rezultātā tiks pārdota daļa UAB Baltic Retail Properties aktīvu – 70 % kapitāla daļu tiks pārdotas koncerna W.P.Carey piederošam uzņēmumam, kas ir Nīderlandē reģistrēta sabiedrība CPA 17 Pan-European Holding Coöperatief U., tikmēr 10 % kapitāla daļu – koncerna Kesko Oyj piederošajam uzņēmumam SIA Kesko Real Estate Latvia. Atlikušos 20 % kapitāla daļu saglabās Wabashi B.V., Nunica Holdings B.V. un Genopas B.V.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembra sākumā Latvijas tirgū varam gaidīt jauno trīsdurvju VW Polo, bet pirms tam jaunais Volfsburgas modelis kāps uz Frankfurtes izstādes dēļiem.

Salīdzinājumā ar piecdurvīgo versiju jaunajam censonim izmēri ir identiski, ieskaitot 280 litru bagāžas nodalījumu, ko vajadzības gadījumā var palielināt līdz 952 litriem. Sākotnēji trīsdurvju Polo motortelpā varēs pasūtīt sešus motorus, ar jaudu sākot no 60 līdz 105 ZS, no kuriem trīs būs dīzeļi, bet trīs benzīnmotori. Pēcāk dzinēju gammai pievienosies vēl divi, proti, superekonomiskais 1.2 litru 75 ZS jaudīgais dīzeļmotors, kurš uz 100 km patērēšot nieka 3.3 litrus degvielas, kā arī tikpat ekonomiskais 1.2 litru 105 ZS turbomotors, kurš uz 100 kilometriem vidēji tērēs 5.5 litrus degvielas. Paredzams, ka Latvijas tirgū trīsdurvju Polo tirdzniecībā nonāks novembra sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Lielākā daļa Latvijas banku gada sākumā nav mainījušas kredītu nosacījumus

Žanete Hāka,14.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas kredītiestāžu kreditēšanas standarti šā gada pirmajā ceturksnī kopumā nemainījās, liecina Latvijas Bankas veiktā aptauja.

Dažas kredītiestādes pastiprināja standartus dažiem uzņēmumu kredītu veidiem, savukārt viena kredītiestāde atviegloja standartus mājsaimniecībām mājokļa iegādei izsniegtajiem kredītiem.

Kredītiestādes norādīja, ka kopumā nebija faktoru, kuri būtiski ietekmēja kredītu standartus. 1. ceturksnī atsevišķu kredītu veidu standartu pastiprināšanu ietekmēja tautsaimniecības, kā arī atsevišķu nozaru un uzņēmumu perspektīvas. Dažas kredītiestādes minēja iespējamo Krievijas un Ukrainas konflikta ietekmi uz tautsaimniecības attīstību un uzņēmumu kreditēšanu Latvijā.

Kredītiestādes turpināja nedaudz pastiprināt uzņēmumu aizdevumu un kredītlīniju nosacījumus, dažās bankās palielinot procentu likmju uzcenojumu parastiem un/vai riskantiem aizdevumiem un nodrošinājuma prasības un samazinot izsniegto kredītu apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Nākamajos gados banku sektors piedzīvos straujāku attīstību nekā pēdējos 30 gados

Žanete Hāka,04.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamajos trīs gados banku sektors piedzīvos straujāku attīstību kā pēdējos 30 gados, liecina finanšu nozares globālās prognozes. Latvijas banku sektors šai straujajai attīstībai ir gatavs un jau šobrīd ievēro augstākos darbības standartus, sniedz modernus un daudzveidīgus finanšu pakalpojumus visplašākajam klientu lokam attālināti un klātienē, norāda Latvijas Komercbanku asociācijas (LKA) vadītāja Sanda Liepiņa.

Viens no galvenajiem Latvijas Komercbanku asociācijas (LKA) uzdevumiem ir veicināt Latvijas kā starptautiski konkurētspējīgas un uzņēmējdarbībai draudzīgas valsts nostiprināšanos.Nākamā gada laikāiecerēts pabeigt darbu pie kopēja skatījuma uz Latvijas banku sektora sniegto finanšu pakalpojumu attīstības stratēģiju un iespējamajiem biznesa modeļu maiņas virzieniem. Tas sekmētu arī diskusiju par Latvijas banku sektora lomu Latvijas, reģiona un globālajā vērtības radīšanas ķēdē.

Ar savām aktivitātēm LKA turpinās atbalstīt arī Latvijas Finanšu sektora attīstības plānā iezīmēto nepieciešamību pēc starptautisko finanšu pakalpojumu tālākas attīstības.Nākamā gada sākumā izvērtēsim finanšu pakalpojumu attīstības iespējas (banku produkti, pakalpojumi un to izplatīšanas kanāli) un sagatavosim tālākus priekšlikumus, kas balstīti uz labākajai starptautiskajai praksei atbilstošiem risku pārvaldīšanas un atbilstības principiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par to, kādēļ ir svarīgi domāt ilgtspējīgi, tostarp ieviest savā biznesa un privātajā ikdienā ESG (vides, sociālie un pārvaldības kritēriji, ko izmanto, lai novērtētu uzņēmuma ilgtspēju un sociālo ietekmi) standartus, Latvijas iespējām ar ESG palīdzību paaugstināt ekonomisko labklājību un pelnīt ar zaļo vērtību ieviešanu un uzturēšanu saruna ar Rietumu Bankas valdes priekšsēdētāju Jeļenu Buraju.

Ņemot vērā ilgtspējas jautājumu attīstību, kā jūs raksturotu vides, sociālo un pārvaldības jautājumu (ESG) progresa statusu Latvijas biznesā un ekonomikā kopumā? Šobrīd šī tēma ir ļoti aktuāla, un teju visi uzsver tās nozīmi gan valsts kopumā, gan biznesa attīstībā. Taču – kāda ir reālā situācija, vai progress šajā jomā tiešām jūtams un vai mēs ejam pareizajā virzienā?

Savulaik studēju tieši virzienu Vide un uzņēmējdarbība, un mēs jau toreiz būtībā mācījāmies par zaļo ekonomiku, šī tēma Latvijā sāka kļūt nozīmīga jau pirms gadiem desmit. Un vairs nav šaubu, ka ESG un klimata jautājumi kopumā arī Latvijas ekonomikā ir uz palikšanu un arī patērētāji arvien vairāk pieprasa ESG un klimata atbildību no uzņēmumiem. Šī tendence tikai pastiprināsies. Vienlaikus savā ziņā problēma joprojām ir neskaidrie ilgtspējas standarti – mēs redzam, ka daudzi uzņēmumi gatavo ESG stratēģijas u. tml., bet joprojām nav vienotas izpratnes par šo ziņojumu saturu un ESG vērtībām. Ir sajūta, ka patlaban katra banka vai uzņēmums buras cauri visām ESG prasībām faktiski vienatnē. Kādi varbūt apvienojas asociācijā, citi veido kopsadarbības projektus, taču realitātē ir sajūta, ka katrā Eiropas Savienības valstī mēs būvējam šīs sistēmas no jauna. Pašlaik ir jau skaidri definēti ESG ziņošanas un atskaišu standarti, bet nav strikti definēts primārais – kā tieši jāievieš šie ilgtspējas principi savā saimnieciskajā darbībā. Savā veidā arī ESG principu ieviešanā būtu jārada visiem vienādi normatīvi, piemēram, līdzīgi kā ceļu satiksmes noteikumi – katrā valstī un uzņēmumā ir savas specifiskās nianses, taču ir galvenie kopējie kritēriji, kā visiem jārīkojas. Vēl jo vairāk tādēļ, ka šīs prasības, manuprāt, aizvien vairāk pastiprināsies, ko ietekmēs gan patērētāju pieprasījums, gan arī stingrāka regulācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ekonomika 2008. gada pēdējā ceturksnī sarukusi par 7.3%, tādējādi uzstādot dziļākās recesijas rekordu ceturksnī starp Eiropas Savienības (ES) valstīm. Tā liecina ekonomistu veiktais pētījums, raksta Bloomberg.

Kopš ekonomikas izaugsmes dati tika sākti vākt arī par ceturkšņiem (1995. gadā), Latvija pērnā gada pēdējos trīs mēnešos ir uzstādījusi absolūto rekordu.

"Latvija, tāpat kā liela daļa no šī reģiona, lūkojas bezdibenī," uzsvēris Capital Economics analītiķis Neils Šērings (Neil Shearing). Viņš arī uzsvēra, ka pirms kļūs labāk, situācija cēl krasi pasliktināsies.

10 Bloomberg aptaujātie ekonomisti norāda, ka iemesli šai lejupslīdei ir nekustamā īpašuma tirgus straujā krišana un patēriņa samazināšanās.

Db.lv jau ziņoja, ka 2008. gada trešajā ceturksnī iekšzemes kopprodukta apjoms, salīdzinot ar 2007. gada atbilstošo periodu, bija samazinājies par 4.2%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vankūveras olimpiskajā trasē Vistlerā notikušajās Pasaules kausa izcīņas sestā posma sacensībās bobslejā uzvaru izcīnīja Jāņa Miņina pilotētā ekipāža ar stūmējiem Daumantu Dreiškenu, Oskaru Melbārdi un Intaru Dambi.

Latvijas ekipāža pirmo vietu ieņēma divu braucienu summā apsteidzot amerikāņa Stīvena Holkomba pilotēto ekipāžu par 0.06 sekundēm.

Pasaules kausa kopvērtējumā četrinieku ekipāžām pirmo vietu ieņem Aleksandrs Zubkovs (1 246 punkti), bet otrajā vietā ir J. Miņins (1 129 punkti).

Jānis Miņins Vankūveras olimpiskajā trasē Vistlerā pirmā brauciena laikā sasniedza ātrumu 153.02 kilometri stundā. Līdz šim lielāko ātrumu bobsleja ekipāžas varēja sasniegt Šveicē, Sanktmoricas trasē, tomēr tur ne reizi nav ticis pārsniegts 150 kilometru stundā ātrums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ostu padomē apskata ES līdzfinansējuma saņemšanas iespējas

Dienas Bizness,28.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sēdē trešdien apspriesti vairāki Latvijas ostām svarīgi jautājumi, tostarp Latvijas Prezidentūras Eiropas Savienības (ES) Padomē perspektīvas, informē Satiksmes ministrijas (SM) Sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Svikliņa.

SM Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups informēja padomes locekļus par aktualitātēm ES TEN-T tīklā un finansiālā atbalsta iespējām no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF). Lielāko daļu CEF finansējuma plānots novirzīt prioritārajiem pamattīkla projektiem, kas saistīti ar deviņiem TEN-T pamattīkla koridoriem, un projektiem, kam piemīt augsta ES pievienotā vērtība TEN-T pamattīkla nodrošināšanā. Kā būtiskākās CEF instrumenta uz tranzīta un loģistikas nozares uzņēmēju atbalstu vērstās prioritātes tiek definēti jūras maģistrāles, multimodālās loģistikas platformas un kravu pārvadājumu pakalpojumi. A.Maldups īpaši akcentēja kravu pārvadājumu pakalpojumu prioritātes nozīmi tranzīta un loģistikas nozares uzņēmējiem. Šī prioritāte ir Marco Polo programmas turpinājums, kura atbalstīja uzņēmējus, lai novirzītu kravu pārvadājumus no autoceļiem uz tuvsatiksmes kuģošanu, dzelzceļu un iekšējiem ūdensceļiem. Savukārt, CEF kravu pārvadājumu pakalpojumu prioritāte, ievērojami paplašina Marco Polo programmas pamatmērķi un ar to tiek atbalstīti ilgtspējīgi kravu pārvadājumu pakalpojumi plašākā nozīmē, ar tādām aktivitātēm kā multimodālo pakalpojumu uzlabošana, piegādes ķēdes vadības optimizācija, labākā efektivitāte caur sadarbību, izvairīšanās no satiksmes, tehniskie uzlabojumi transportlīdzekļu parkam un efektīvās transportlīdzekļu darbības. Tādējādi uzņēmējiem paveras jaunas iespējas savu pakalpojumu attīstībā. A.Maldups atgādināja padomes locekļiem, ka projektu iesniegšanas termiņš SM ir šī gada 12.februāris, savukārt Eiropas Komisijā pieteikumi jāiesniedz līdz 26.februārim. Kopumā CEF ir pieejami 14,95 miljardi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Pasažieru vilciens” pakāpeniski ieviesīs jaunus, uzlabotus vilcienu pasažieru apkalpošanā nodarbināto darbinieku formastērpus.

To dizainu izstrādājis modes mākslinieks Dāvids (Romans Andrejevs), kurš iepriekš veidojis Latvijas nacionālās aviosabiedrības “airBaltic” apkalpes formastērpu dizainu. Jauno formastērpu dizainā investēti 4000 eiro.

Formastērpu valkās vilciena mašīnisti, konduktori kontrolieri, kasieri stacijās un Klientu apkalpošanas centra darbinieki. Tas ir funkcionāls un elegants. Visu apģērba gabalu materiāls ir ražots speciāli formas tērpiem, lai tajā būtu ērti kustēties, tas būtu elpojošs, aizsargājošs, viegli uzturams un kopjams. Apģērbā ir izmantotas krāsas, kas redzamas arī jauno elektrovilcienu dizainā, – trīs toņu pelēkā, akcentos – tumši dzeltenā un tirkīza.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

ERAB: Latvijas bankām un pārvaldes iestādēm pievērsīs krietni lielāku uzmanību

LETA,06.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas bankām un pārvaldes iestādēm pēc «ABLV Bank» gadījuma turpmāk tiks pievērsta krietni lielāka uzmanība, taču tā ir arī iespēja parādīt progresu nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšanas novēršanas jomā, intervijā aģentūrai LETA sacīja Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas (ERAB) finanšu institūciju grupas direktore Eiropas Savienības (ES) banku jautājumos Lucina Staņčaka-Vučiņska.

Viņa norādīja, ka «ABLV Bank» un «Danske Bank» Igaunijas filiāles gadījumi bija modinātājzvans, ka regulējošā vide un pastāvošo noteikumu stingra īstenošana joprojām ir ārkārtīgi svarīga veselīgai banku nozarei.

«Lai gan mēs brīdinātu pret vispārinājumiem, ir tikai normāli, ka pēc šiem nesenajiem incidentiem Latvijas bankām un pārvaldes iestādēm tiks pievērsta krietni lielāka uzmanība. Tas noteikti nav jāuztver slikti, jo šī uzmanība var tikt pārvērsta par iespēju parādīt progresu un uzlabot pārvaldības, uzraudzības un vadības standartus bankās, tostarp tādās jutīgās jomās kā nelikumīgi iegūtu līdzekļu legalizēšana. Protams, pastāv reputācijas problēma, un tas atstās ietekmi uz tirgu, jo īpaši uz Eiropas un globālo investoru uztveri. Tāpēc ir svarīgi nekavējoties rīkoties un rūpīgi visu pārbaudīt, parādot iestāžu un regulatora reakciju,» sacīja Staņčaka-Vučiņska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada auto 2010 titulu Lietuvā ir ieguvis japāņu ražotāja Subaru vidējās klases modelis Legacy, kurš cīņā par uzvaru ir pārspējis Toyota Prius un Mercedes E klases modeli, vēsta konkursa Metu Automobilis 2010 rīkotāji.

Subaru markas jaunākais modelis ir ieguvis negaidīti vieglu uzvaru, cīņā par titulu apsteidzot arī 2010. gada Eiropas gada auto VW Polo, kā arī čehu kompakto modeli Škoda Yeti.

Lietuvas Gada auto 2010

Marka, modelis, savāktie punkti

1. Subaru Legacy 52

2. Toyota Prius 39

3. Mercedes-Benz E-klass 38

4. VW Polo 37

5. Škoda Yeti 37

6. Opel Insignia 34

7. Citroen C3 Picasso 13

Avots: Metu Automobilis 2010

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

VID par 30 000 latiem iepirks kreklus

Vēsma Lēvalde, Db,06.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) izsludinātajā cenu aptaujā par VID muitas ierēdņu virskreklu un polo kreklu iegādi uzvarējusi SIA Nordic Tekstils, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja mājas lapā.

SIA Nordic Tekstils piedāvātā līgumcena ir 30000 latu bez PVN. Iepirkumu uzraudzības biroja informācija liecina, ka uz šo piegādi pretendējuši astoņi uzņēmumi. Informācija liecina, ka pasūtītājs nav piekritis šā paziņojuma publicēšanai, nav bijis informatīvais paziņojums par cenu aptauju. Šis uzņēmums pērn izcīnīja tiesības piegādāt Rīgas pašvaldības policijai (RPP) nākamo divu gadu laikā formas kreklus un kaklasaites par 85 727 latiem, kā arī 2007. gadā Valsts ieņēmumu dienesta cenu aptaujā muitas formas sieviešu virskreklu, polo kreklu un žokejcepuru piegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonā notikušajā 33. gadskārtējā What Car? Gada auto 2010 balvu pasniegšanas ceremonijā, ko nereti sauc par auto industrijas Oskariem, par uzvarētāju kronēts Peugeot 3008.

Peugeot 3008 ir krosovers, kas apvieno apvidus auto augsto sēdpozīciju ar hečbeka izmēru un minivena praktiskumu. Peugeot 3008 tika atzīts par labāko arī jaunizveidotajā krosoveru kategorijā, kamēr Peugeot 5008 tika atzīts par labāko minivenu.

Peugeot pārstāvis Džons Gudmans atzina, ka What Car? apbalvojums ir fantastisks Peugeot sasniegums, it īpaši ņemot vērā, ka Peugeot šogad atzīmē 200 gadu jubileju. Gan 3008, gan 5008 paplašina Peugeot modeļu gammu un pateicoties What Car? apbalvojumiem, panākumi būs vēl iespaidīgāki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu aizsardzības sistēmu izgudrotājs, ražotājs un uzstādītājs SIA Autonams sācis uzstādīt jaunākās paaudzes autogāzes iekārtas, kas ir jauns produkts, ar mērķi piedāvāt risinājumus transporta organizēšanai un izmaksu optimizācijai, informēja Autonama valdes loceklis Edvīns Panders.

Viņš sacīja, ka Autonams neražo uzstādāmās autogāzes iekārtas, bet gan uzstāda pasaulē ražotās iekārtas. Atkarībā no automašīnas dzinēja tilpuma vienas iekārtas cena svārstās 500-700 latu robežās. Nobraucot 10 000 kilometru, gāzes iekārtai jāveic apkope.

Panders norādīja, ka autogāze, iespējams, ir viens no vieglāk pieejamiem šā brīža risinājumiem, kas ļauj optimizēt izmaksas gan privātpersonām, gan juridiskām personām.

«Autogāzes iekārtas sen vairs nav stereotipiem apvītās sistēmas, kas autovadītājam rada neērtības. Tieši pretēji, jaunākās - ceturtās un piektās paaudzes - iekārtas ir nosacīti ekskluzīvas klases produkts ar augstāko iespējamo kvalitāti,» apgalvoja Panders.

Komentāri

Pievienot komentāru