Viena no Ženēvas izstādes sērijveida zvaigznēm neapšaubāmi ir jaunākās paaudzes mazās klases modelis VW Polo, kurš iespējams jau augusta sākumā nonāks tirdzniecībā arī Latvijā.
Acīm redzami, ka Volkswagen Polo ir visgaidītākais jaunums. Kopš pirmais Polo pameta konveijeru 1975. gadā, vairāk nekā 10,6 miljoni šo automobiļu ir pārdoti visā pasaulē. Ieraugot klātienē jauno VW modeli var teikt, ka Ford Fiesta, Opel Corsa, Maz2 un citiem mazās klases modeļiem pavisam drīz uzradīsies sīksts konkurents.
Jaunais Volkswagen Polo dzelžaini seko jaunajai kompānijas dizaina līnijai, ko izstrādājis slavenais Valters de Silva, attiecīgi jaunais Polo izskatās ļoti līdzīgs sestās paaudzes Golf.
Automobiļa svars ir samazināts par 2,5 %. Polo piedāvājumā ir vairāki jauni dzinēji, savukārt inovatīvā divu sajūgu pārnesumkārba DSG pirmo reizi tiek uzstādīta mazās klases automobilī.
Dzinēju gammā ir lielas izmaiņas, salīdzinot ar iepriekšējo Polo. Bez jau pazīstamajiem 1.2 (60 un 70 ZS) un 1.4 (86 ZS) litru atmosfēriskajiem benzīna dzinējiem, klāt nācis 1.2 litru TSI dzinējs ar 105 zirgspēkiem – šis pilnīgi jaunais dzinējs savu debiju piedzīvo tieši Polo automobilī. 1.4 litru un 1.2 litru TSI dzinēji ir pieejami arī ar divsajūgu pārnesumkārbu DSG. Degvielas ekonomija jaunajam Polo, salīdzinot ar iepriekšējo modeli, sastāda 8 līdz 20 procentus atkarībā no dzinēja un pārnesumkārbas kombinācijas. Dīzeļdzinēju klāsts ir pavisam jauns – ir iespējams izvēlēties starp trim 1.6 litru Common-Rail TDI dzinējiem ar jaudu attiecīgi 75, 90 un 105 zirgspēki. 90 zirgspēku versija pieejama komplektā ar DSG pārnesumkārbu. Jauno dīzeļdzinēju degvielas ekonomija, salīdzinot ar iepriekš izmantotajiem agregātiem, sastāda 5 līdz 15 procentus.
Jaunais Volkswagen Polo ir 3970 mm garš (+54 mm, salīdzinot ar iepriekšējo modeli), 1682 mm plats (+32 mm), 1453 mm augsts (-14 mm). Automobiļa riteņu bāze ir 2470 mm (+4 mm), kamēr šķērsbāze ir 1463 mm (+29 mm) un 1456 (+30 mm) attiecīgi priekšā un aizmugurē.
Jaunās navigācijas un audiosistēmas ir pieejamas no augstākas klases automobiļiem – Golf un Passat. Turklāt jaunajam Polo jākļūst par pirmo mazās klases automobili, kurš izpilda jaunos un striktākos EuroNCAP piecu zvaigžņu standartus. ABS jaunajā modelī būs pieejams standartaprīkojumā visā pasaulē, kamēr ESP būs standartaprīkojumā visos lielākajos Eiropas Savienības tirgos. Latvijā ESP standartaprīkojumā tomēr nebūšot. Par Polo cenu Latvijā pagaidām informācija nav apstiprināta, taču, piemēram Vācijā tā būs sākot no 12 150 eiro.
Polo būs līdzena bagāžas nodalījuma grīda. To bija iespējams panākt, uzstādot jaunu aizmugurējo sēdekli ar labāk nolokāmu atzveltni. Tagad kā papildus aprīkojums būs pieejama arī multifunkcionālā stūre. Iespējams iegādāties arī RNS310 navigācijas un RCD510 audiosistēmas ar pieskārienjūtīgu ekrānu. Tāpat pieejama MDI pieslēgvieta iPod, USB un MP3.
Šobrīd Volkswagen jau gatavo konveijerus, lai pavisam drīz uzsāktu Polo ražošana, kas Vācijas tirgū parādīsies jūnijā, bet Baltijas valstis varētu sasniegt jūlijā vai augustā.
Polo BlueMotion koncepts – tikai 3.3 l/100 un 87 g CO2 kilometrā.
Volkswagen parāda divas Polo BlueMotion paaudzes Ženēvas autoizstādē. Pirmā būs pieejama jau kopš Polo ienākšanas tirgū. Jaunais Polo ar 1.6 litru TDI (90 ZS) dzinēju un BlueMotion paketi patērēs tikai 3,6 litrus dīzeļdegvielas uz 100 kilometriem un radīs tikai 96 gramus CO2 izmešu uz kilometru.
Polo BlueMotion II tiek prezentēts kā konceptautomobilis – tam ir trīs cilindru 1.2 litru Common-Rail TDI dzinējs ar 75 ZS lielu jaudu. Tas patērē tikai 3.3 litrus degvielas uz 100 kilometriem un rada tikai 87 gramus CO2 izmešu. Automašīnā izmantotas tādas high-tech novitātes kā automātiskā „start-stop” funkcija un reģeneratīvās bremzēšanas funkcija, kas ļauj izmantot bremzēšanas laikā radušos enerģiju. Iespēja šim konceptautomobilim kļūt par sērijveida auto ir ļoti liela – patiesībā 1.2 litru dīzeļdzinējs parādīsies Volkswagen motoru gammā jau 2010. gadā.