Tūlītējās ziņojumapmaiņas programma Skype ir visaugstāk novērtētais tehnoloģiju zīmols Latvijā, bet kompānijas Microsoft un Lattelecom ierindojušās attiecīgi otrajā un trešajā vietā, liecina jaunākais pētījums Meaningful Brands (Jēgpilni zīmoli), kurā izvērtēta pazīstamu zīmolu nozīme sabiedrības labklājības vairošanā.
78% aptaujāto mūsu valsts iedzīvotāju atzina, ka Skype uzlabo viņu dzīves kvalitāti, bet 86% respondentu minēja, ka būtu uztraukti, ja šis zīmols pazustu no Latvijas tirgus.
77% aptaujas dalībnieku teica, ka viņu dzīves kvalitāti uzlabo informācijas tehnoloģiju gigants Microsoft, un 75% respondentu atklāja, ka viņus satrauktu šā zīmola pazušana no Latvijas tirgus. Savukārt 64% aptaujāto iedzīvotāju pauda, ka viņu dzīves kvalitāti uzlabo telesakaru operators un interneta pakalpojumu sniedzējs Lattelecom. Savu pieķeršanos šai kompānijai apliecināja 57% respondentu, sakot, ka būtu noraizējušies, ja šis zīmols beigtu pastāvēt.
Arī pagājušā gada pētījumā Meaningful Brands visaugstāk vērtētais tehnoloģiju zīmols bija Skype – 75% respondentu toreiz sacīja, ka Skype uzlabo viņu dzīves kvalitāti, bet 82% norādīja, ka viņus uztrauktu šā zīmola pazušana no tirgus. Otrajā un trešajā pozīcijā, tāpat kā šogad, bija attiecīgi Microsoft un Lattelecom. Kopumā Latvijas iedzīvotājiem telekomunikāciju zīmoli ir daudz nozīmīgāki kā citās valstīs pasaulē.
Šogad pētījumā kopumā apskatīti 262 zīmoli, tostarp 18 tehnoloģiju zīmoli, kurus vērtēja 2894 respondenti. Starp zīmoliem ir ne tikai uzņēmumi un produkti, bet arī politiķi, slavenības, augstākās izglītības mācību iestādes un kultūras pasākumi.
Pētījums vienlaikus notika kopumā 34 valstīs un tajā piedalījās 300 tūkstoši respondentu.