Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) kampaņas pret braukšanu dzērumā atklāta interaktīva video mājas lapa otraiespeja.lv, kurā virtuāli var iejusties dzērājšofera «ādā» un šāda vadītāja izraisītā ceļu satiksmes negadījumā, kā arī pārdzīvot sekas, kādas ir braukšanai apreibinošo vielu ietekmē.
Otraiespeja.lv ir radīta, lai atklātu autoavārijas dramatiskos apstākļus un mēģinātu atturēt cilvēkus no domas par braukšanu dzērumā reālajā dzīvē, informē CSDD pārstāvji.
Šī Latvijā izveidotā interneta vietne pirmo reizi dod iespēju pēc izvēles mainīt skatīšanās virzienu, pastiprina klātbūtnes sajūtu un sniedz personisko pieredzi. Lai tas būtu iespējams, izmantota 360 grādu ieraksta leņķa kamera un sfērisks attēlu apstrādes princips, skaidro direkcijas pārstāvji.
Klipa filmēšanas laikā tika izmantotas kameras, kas aptver filmēšanas laukumu. Līdzīga tehnoloģija izmantota arī, piemēram, fotografējot Google Street View kartes.
Ja cilvēks nav piedzīvojis avārijas šausmas, tad izpaliek arī pieredze par to. Negadījuma vizualizācija, avārijas centrā ievietojot lapas apmeklētāju, ļaus izjust negadījumā notiekošo un saprast – «es šīs šausmas negribu piedzīvot», teikts CSDD paziņojumā.
«Iespēja katram piedzīvot traģisku avāriju virtuālajā vidē ir stratēģiski un emocionāli spēcīgs risinājums, lai preventīvi pasargātu no sēšanās pie stūres reibumā un neļautu to darīt citiem. Diemžēl tieši personīgā pieredze, nevis citu kļūdas vai stāsti par tām ir efektīvākais veids, kā izmainīt sabiedrības viedokli un rīcību. Virtuālas avārijas imitācija ir viens no spēcīgākajiem rīkiem, kāds līdz šim izmantots sabiedrības izglītošanas nolūkos,» uzskata apdrošināšanas sabiedrības Ergo valdes loceklis Baltijā Deniss Sazonovs.