Citas ziņas

Ventspils reiss plāno autoparka nomaiņu

Vēsma Lēvalde,20.04.2010

Jaunākais izdevums

Ventspils pašvaldības kapitāla pasažieru pārvadātājs SIA Ventspils reiss izsludinājis iepirkumu 24 jauniem autobusiem.

Plānots nomainīt dažādas ietilpības autobusus, kurus Ventspils reiss iegādājās 2000. gadā, DB informēja uzņēmuma direktors Arvis Bernics. Autobusu nomaiņa bijusi paredzēta uzņēmuma biznesa plānā jau pirms vairākiem gadiem, taču atlikta, jo iepriekš iegādāto Mercedes autobusu tehniskais stāvoklis atļāvis tos ekspluatēt ilgāk nekā sākotnēji paredzēts. Autobusu iegādei uzņēmums novirzīs pašu līdzekļus, pērkot tos līzingā. Vairums no plānotajiem autobusiem ir mazas ietilpības autobusi pilsētas un starppilsētu pārvadājumiem, kā arī vidēji un lieli autobusi tālsatiksmei. Ventspils reisa vadītājs atzina, ka necer uz īpaši zemākām autobusu cenām, salīdzinot ar laiku pirms krīzes, taču uz izdevīgākiem līzinga nosacījumiem gan. SIA Ventspils reiss 2009. gadu pabeidzis ar aptuveni 5 miljonu latu apgrozījumu un peļņu, informēja A. Bernics.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Ventspilī kursēs septiņi jauni Mercedes-Benz zemās grīdas autobusi

Dienas Bizness,18.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 16. maijā Ventspilī, Ventspils Tūrisma un velosezonas atklāšanas pasākuma ietvaros SIA Domenikss nodeva septiņus pārbūvētus un pasažieru pārvadāšanai aprīkotus Mercedes-Benz Sprinter autobusus pašvaldības uzņēmumam SIA Ventspils Reiss. Visu autobusu aprīkojums nodrošina iespēju pārvadāt arī pasažierus ar īpašām vajadzībām.

Jaunie Mercedes Benz Sprinter ražoti Vācijā un aprīkoti Latvijā, Jelgavā SIA UniversālsLTD. Busiņi pēc pārbūves ir aprīkoti ar 18 sēdvietām un četrām stāvvietām, tiem ir pagarināta un padziļināta transportlīdzekļa aizmugures daļa, lai nodrošinātu iespēju tajos atbilstoši likumā noteiktajām prasībām pārvadāt arī pasažierus ar īpašām vajadzībām. Tāpat pasažieru un vadītāju ērtībām ierīkoti gaisa kondicionieri un elektroniskie maršruta rādītāji.

Videi draudzīgie un drošie Sprinter mikroautobusi ļaus Ventspils iedzīvotājiem un viesiem izbaudīt drošu braukšanu, bet Ventspils Reiss autoparkam – ilgtermiņā ietaupīt uz degvielas un ekspluatācijas izmaksām, norāda SIA Domenikss pēcpārdošanas nodaļas direktors Andrejs Jansons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SIA Ventspils reiss noraida mājienus par iespējamo korupciju

Vēsma Lēvalde,30.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils pašvaldība un pašvaldības SIA Ventspils reiss noraida publikācijās presē paustos mājienus par iespējamo korupciju.

Tā, atsaucoties uz publikāciju laikrakstā Telegraf, norāda SIA Ventspils reiss valdes priekšsēdētājs Arturs Lieģis.

Atklātie konkursi autobusu iegādei Ventspils pilsētas pašvaldībā tikuši organizēti saskaņā ar spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, nodrošinot iepirkuma atklātumu. Konkursi tikuši organizēti ar mērķi iegādāties kvalitatīvu preci, nodrošinot pilsētas iedzīvotājiem iespēju pārvietoties ar kvalitatīvu sabiedrisko autotransportu, panākot racionālu un efektīvu pašvaldības finanšu līdzekļu izmantošanu.

1999.gadā, nomainot nolietotos Ikaruss un Laz autobusus, tika izsludināts pirmais autobusu iegādes konkurss, kurā konkurēja piecas firmas. No četrām firmām saņemti prasībām atbilstoši piedāvājumi. SIA Silverstar piedāvājums ar Mercedes Benz autobusiem bija būtiski labāks par pārējiem piedāvājumiem un ar ievērojami labāku līgumcenu, uzsver A. Lieģis. Kā jau Db rakstīja, ar SIA Silverstar tika noslēgts līgums par 43 jaunu autobusu piegādi, 3,406 milj. eiro apmērā. Savukārt 2009.gadā rīkotais autobusu iegādes konkurss tika izbeigts bez uzvarētāja paziņošanas, jo konkursā netika saņemts neviens konkursa nolikuma prasībām atbilstošs, piedāvājums. SIA Domenikss iesniegtais piedāvājums tika noraidīts. Mercedes Benz autobusi bez kapitālajiem remontiem jau ir nobraukuši 1,5 miljonus kilometru, un to resurss vēl nebūt nav izsmelts, apgalvo SIA Ventspils reiss vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Venstpils reiss iegādāsies četrus jaunus autobusus

BNS,27.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils pašvaldības uzņēmums Ventspils reiss izsludinājis iepirkumu par četru jaunu autobusu iegādi, aģentūrai BNS pastāstīja kompānijas direktors Arvis Bernics.

Pēc viņa teiktā, uzņēmums sākotnēji plānojis iegādāties piecus jaunus autobusus, taču finansiālu apsvēru dēļ kompānija iegādāsies četrus spēkratus. Autobusus paredzēts iegādāties līzingā.

Viņš sacīja, ka jaunie autobusi Ventspils ielās varētu sākt kursēt nākamā gada vasarā.

Iepirkuma nolikumā minēts, ka plānotā autobusu iegādes summa ir 1,3 miljoni eiro ar pievienotās vērtības nodokli (PVN). Interesantei konkursā var pieteikties līdz 23.decembrim. Iepirkuma uzvarētājam autobusi būs jāpiegādā 180 dienu laikā.

Ventspils reiss nodrošina pasažieru pārvadājumus ar autobusiem Ventspils pilsētā, kā arī vietējās nozīmes un starppilsētu maršrutos. Kompānija veic arī kravas automašīnu un autobusu remontu, mazgāšanu, iznomā telpas un laukumus, kā arī apsaimnieko autoostu. Uzņēmums Komercreģistrā ir iegrāmatots 1997.gada martā, un tā vienīgais īpašnieks ir Ventspils pilsētas dome, bet pamatkapitāls ‒ 2,114 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, skandāls par ierēdņu kukuļošanu Mercedes autobusu iegādē ir ne tikai Rīgas un ne tikai piecu gadu gara problēma, raksta laikraksts Telegraf.

Laikraksta Telegraf rīcībā esot dokumenti, kas liecina, ka pērn Ventspilī organizētā autobusu iepirkuma konkursa nosacījumi bijuši uzrakstīti speciāli Daimler un faktiski izslēguši no konkursa citus dalībniekus, turklāt šo faktu konstatējis Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB).

Telegraf uzskaita vairākus nosacījumus – motora tilpumu un jaudu, kā arī citus autobusu tehniskos parametrus, kas bija iekļauti pašvaldības uzņēmuma Ventspils reiss izsludinātā iepirkuma nosacījumos un kas izslēdz jebkādu citu autobusu iegādi. Interesanti, ka sūdzību iesniegusi SIA Silverstar, kas bija Daimler pārstāvis Latvijā 2000. gadā, kad Ventspils reiss pirmo reizi iepirka Mercedes autobusus pasažieru pārvadājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot aptuveni 5,5 milj. eiro, PSIA Ventspils reiss iecerējis iegādāties 15 videi draudzīgus autobusus un izveidot to uzlādes infrastruktūru

To intervijā Dienas Biznesam stāsta PSIA Ventspils reiss direktors Arvis Bernics. Viņš norāda, ka, lai uzņēmums spētu nodrošināt kvalitatīvu pakalpojumu ar pietiekami zemu pašizmaksu, jāmeklē arvien jauni risinājumi, sabalansējot pasažieru intereses ar uzņēmuma iespējām.

Fragments no intervijas:

Kāpēc izvēlējāties iegādāties elektroautobusus?

Uzņēmuma ilgtermiņa attīstības plāns paredz ne tikai paaugstināt pasažieru pārvadājumu kvalitāti, bet arī samazināt izmešus, cik vien to ļauj autobusu tehnoloģiskās iespējas. Vienā vārdā sakot – elektroautobusi ir apkārtējai videi un arī iedzīvotājiem draudzīgāki nekā tie, kuri izmanto dīzeļdegvielu. Atšķirībā no Rīgas, Liepājas vai Daugavpils Ventspilī sabiedriskais transports vienmēr ir balstījies uz autobusiem, kuri patērē dīzeļdegvielu, bet padomju laikos – arī benzīnu. Iecerēts, ka 2019. gadā būs 15 jauni videi draudzīgi autobusi, no kuriem 14 būs elektroautobusi. Lai arī elektroautobusi nav nekāds know how, tomēr Ventspilī plānoti mazas ietilpības elektroautobusi, kādu citviet nav. Kāpēc mums tādi vajadzīgi? Tāpēc, ka Ventspilī 80% maršrutu apkalpo mazas ietilpības autobusi, jo tos izvēlas pasažieri. Plānots, ka 14 no jaunajiem autobusiem būs tieši mazas ietilpības. Tā nebūs 100% autobusu parka nomaiņa, bet gan tikai to, kuri apkalpo pilsētas galveno maršrutu, kur tiek pārvadāti 60% no visiem pilsētas pasažieriem. Pārējos maršrutos paliks autobusi ar dīzeļdzinējiem. Tas nozīmā, ka dīzeļdegvielas iepirkums samazināsies, bet tā vietā tiks meklēts elektroenerģijas piegādātājs. Kopējās investīcijas 5,5 milj. eiro apmērā sākotnēji šķiet iespaidīgas, tomēr jārēķinās, ka uzņēmumam ir jāizveido attiecīga infrastruktūra – uzlādes stacijas ne tikai garāžā, bet arī šī maršruta galapunktos. Tomēr maršrutos, kur strādā tikai viens autobuss, tas tā arī paliks ar dīzeļdegvielu, jo tajos izmantot elektroautobusus nav ekonomiski izdevīgi. Tuvākajā laikā šādu maršrutu elektrifikācija nav paredzēta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Amoplant autobusi Jelgavā

Gunta Kursiša,03.01.2014

Rūpnīcas pamatakmens ielikts 2004. gadā, bet uzņēmums AmoPlant reģistrēts 2005. gadā. Pašlaik AmoPlant ir saražojusi 44 autobusus Jelgavas autobusu parkam, četri autobusi saražoti Jūrmalai, bet desmit Citea zīmola autobusi sagatavoti pēc pasūtījuma.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jelgavas autobusu ražotājs AmoPlant, kurš atzīst, ka šeit ražotie autobusi kvalitātes ziņā pielīdzināmi vismaz Mercedez-Benz, cerības pašlaik saista ar Мосгортранс iepirkumu Maskavas pilsētas autobusu parka paplašināšanai. Tikmēr Db.lv piedāvā ielūkoties, kā uz montāžas līnijas, kas sastāv no 15 posmiem, tiek ražoti autobusi.

AmoPlant ražo četru modeļu autobusus – AmoPlant Ambassador SB 180, AmoPlant Ambassador SB 200, VDL Citea 120 un VDL Citea LLE 120, taču laikā, kad ražotnē viesojās Db.lv, tika ražoti četri Ambassador SB 200 modeļa autobusi, kuru pabeigšana plānota gada sākumā.

Montāžas procesu AmoPlant ražotnē Jelgavā skatiet galerijā augstāk!

Pašlaik AmoPlant ir apgādājis Jelgavu ar 44 un Jūrmalu ar četriem autobusiem. Tāpat ražotnē samontēti desmit VDL Citea zīmola autobusi pēc VDL pasūtījuma.

AmoPlant Ambassador pilnībā komplektēta autobusa cena ir 210 tūkstoši eiro. Lai arī cena ir augstāka nekā dažu citu ražotāju autobusiem, AmoPlant pārstāvji norāda, ka šiem autobusiem ir salīdzinoši mazs svars, kas ļauj mazināt dīzeļdegvielas patēriņu par 16 – 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Saistībā ar Daimler skandālu Lembergs vēršas KNAB

Elīna Pankovska,26.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils mērs Aivars Lembergs ir vērsies Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojā (KNAB) ar iesniegumu, kurā lūdz pārbaudīt Ventspils pašvaldības SIA Ventspils reiss 1999.gadā organizēto iepirkumu – izsoli par 43 jaunu Mercedes autobusu iegādi.

Šādu soli viņš pamato ar to, ka atsevišķos plašsaziņas līdzekļos parādījušās dažādas spekulācijas par vācu autobūves koncerna Daimler kukuļdošanas skandāla iespējamo saistību ar Ventspils pilsētu.

A. Lembergs norāda, ka no Amerikas Savienoto Valstu Kolumbijas tiesas informācijas izriet, ka Ventspils pilsēta, proti, ne pilsētas domes, ne pašvaldības SIA Ventspils reiss tajā nav pieminētas.

Tomēr, lai kliedētu jebkādas politiskās spekulācijas, A.Lembergs lūdzis KNAB pārbaudīt šī iepirkuma likumību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto pārbūves uzņēmums SIA Electrify Ventspils pasažieru pārvadāšanas vajadzībām ir uzbūvējis pirmos elektriskos mikroautobusus, un to pārbūves darbi tiek pilnībā veikti Latvijā.

Kopējās investīcijas projektā ir 4,4 miljoni eiro, no kuriem 1,6 miljoni eiro ir Attīstības finanšu institūcijas ALTUM aizdevums energoefektivitātes projektiem.

No ražotnēm Jelgavā un Ogrē uz Ventspili devušies pirmie divi Mercedes-Benz Sprinter mikroautobusi, savukārt nākamie divi mikroautobusi ar 21 pasažieru sēdvietām Ventspilij tiks piegādāti tuvāko nedēļu laikā, bet atlikušie desmit līdz šī gada beigām.

"Latvija kļūst “zaļāka” un videi draudzīgāka, un tas notiek pateicoties mūsu uzņēmēju ilgtspējīgām idejām un spējai realizēt ambiciozus plānus. Investīcijas jaunos produktos, īpaši tajos, kas saistītas ar “klimatam draudzīgu” procesu izstrādi, palīdz radīt jaunas darba vietas, dod impulsu tautsaimniecības attīstībai, kā arī ir mūsu nākotnes konkurētspējas iespēja. Šim mērķim Eiropas Atveseļošanās un noturības mehānisma plānā esam paredzējuši līdzekļus tieši “zaļā” biznesa veicināšanai. Jo uzņēmēji novērtē un izmanto valsts sniegto atbalstu. To redzam arī SIA Electrify stāstā, kuram ar ALTUM atbalstu ir izdevies Latvijā radīt un īstenot videi draudzīgu projektu, kas aizsāks veselu ēru sabiedriskā transporta nozarē, vienlaikus – gādāt par Latvijas pienesumu Eiropas “zaļā kursa” mērķu sasniegšanai," teic ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 12.novembrī, 53.autobusu maršrutā savā pirmajā reisā devās pirmie divi jaunie Solaris autobusi, informē Rīgas sabiedriskā transporta uzņēmuma Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis.

Patlaban Rīgas satiksme jau ir saņēmusi 18 jaunus Solaris autobusus.

V. Zaķis atgādina, ka 2013.gadā noslēdzās autobusu iepirkuma procedūra, kurā par izdevīgāko izvirzītajām prasībām tika atzīts Solaris Bus&Coach S.A. piedāvājums. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 miljoni eiro, atmaksas periods ir 10 gadi. Pirmie 35 autobusi tiks saņemti līdz šī gada beigām, bet pārējie nākamo četru gadu laikā.

60 no jaunajiem autobusiem būs 12 metrus gari, 115 - 18 metrus gari. Visi autobusi būs ar zemajām grīdām. Kalpošanas laiks paredzēts 12 gadi ar nobraukumu līdz 70 000 km gadā, garantija divi gadi vai 150 000 km noskrējiens, tiem būs izbīdāma platforma ar elektromehānisko pievadu (invalīdiem), apsildes, ventilācijas un gaisa kondicionēšanas sistēma, integrētā borta informācijas sistēma u.tml. Autobusu papildaprīkojums paredz arī iekšējos LCD monitorus informācijas pārraidīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Skolas autobusu iepirkums, iespējams, rīkots iepriekš zināmam pretendentam

,31.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ medijos interesi izraisīja 9.6 miljonus vērtais skolēnu autobusu iepirkums. Valsts Reģionālās attīstības aģentūras izsludinātā konkursa nolikums nosaka, ka jauno autobusu krāsojumam noteikti ir jābūt oranžam.

Šī nav vienīgā neizskaidrojamā prasība. Auto piegādātāji un eksperti atzīst, ka nolikumā ir virkne ierobežojošu prasību. Pastāv aizdomas, ka konkurss rakstīts konkrētam pretendentam, vēstīja TV3 raidījums Nekā personīga.

Ekonomiskās krīzes uzspiesta pērn Latvijā notika skolu reforma- daudzas slēdza un apvienoja. Tāpēc Šveices valdības atbalsts skolu autobusu iegādei bija gluži īstajā laikā. Ar tās palīdzību pie 110 autobusiem tiks 59 Latvijas pašvaldības.

Taču prasības autobusu saņēmējiem ir stingras - tos drīkst izmantot tikai skolēnu vešanai uz skolu un mājup. Nekādas ekskursijas vai izbraucieni brīvlaikā ar skolu autobusiem nav atļauti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmie Polijā ražotie Solaris autobusi Liepājā nonāks aprīļa beigās, pakāpeniski nomainot 17 gadus vecos un bieži lūstošos autobusus, kas pasažieru pārvadājums veica līdz šim, informē Liepājas pilsētas pašvaldības aģentūra Liepājas sabiedriskais transports.

Plānots, ka pirmie jaunie autobusi Liepājas pilsētas maršrutu tīklā varētu uzsākt kursēt jau tuvāko nedēļu laikā, bet pilnībā autobusus Liepājas ielās plānots nomainīt tiklīdz pārvadātājs AS Liepājas autobusu parks tos saņems no ražotāja.

No 14. līdz 16. aprīlim AS Liepājas autobusu parks pārstāvji dosies uz Solaris rūpnīcu Polijā, lai piedalītos apmācībās par jaunajiem autobusiem un jau drīz pēc tam pirmos autobusus vestu uz Liepāju.

Pavisam Liepājas pilsētas vajadzībām tiks saražoti 43 jauni, moderni zemās grīdas Solaris autobusi, kas veiks reisus 1., 3., 4., 6., 6.a, 9., 9.a, 10., 10.a, 11., 11.a, 904., 912., 912.a un 912.b maršrutā. Zemās grīdas autobusiem visas durvis atrodas vienā līmenī, iekāpšana ir bez pakāpieniem un pasažieru salonā nav pakāpienu ejās, kas atvieglos iekļūšanu autobusā un pārvietošanos gan māmiņām ar bērnu ratiņiem, gan cilvēkiem ar īpašām vajadzībām. Pie vidējām durvīm autobusos būs uzstādīta rampa invalīdu ratiņu iebraukšanai autobusā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2022. gada laikā saņemti un patlaban jau Rīgas ielās nonākuši “Rīgas satiksme” 88 jaunākās paaudzes “Solaris Urbino 18” autobusi, kuru iegādei finansējumu piešķīra banka Citadele. Darījuma kopējā summa ir vairāk nekā 31 miljons eiro.

88 autobusi ir 18 metrus gari un aprīkoti ar zemajām grīdām. Katrā autobusā ir 37 sēdvietas un 137 stāvvietas. Iegādātie autobusi nodrošinās to, ka uzņēmuma autobusu parka vidējais vecums no aptuveni 14 gadiem tiks samazināts uz aptuveni 9,5 gadiem. Jau šobrīd visi autobusi ir nodoti ekspluatācijā un nodrošina maršrutu izpildi Rīgas ielās.

“Pakāpeniski notiek sabiedriskā transporta parka atjaunošana. Šobrīd pasažieru pārvadājumos iesaistīti vairāk nekā 400 autobusu un daļa no tiem ir nokalpojuši vismaz divus mūžus. “Rīgas satiksmes” ritošā sastāva atjaunošanas plāni paredz transportlīdzekļu pakāpenisku nomaiņu pret jauniem, kuri atbilst vides prasībām un šī brīža izpratnei par kvalitatīvu pakalpojumu. Šo transportlīdzekļu piegāde mums ir nozīmīga, jo tie nodrošina komfortablāku pārvietošanos, samazinot trokšņu līmeni un vibrāciju salonā. Tāpat jaunie autobusi pasažieru un arī vadītāju ērtībām ir aprīkoti ar izbīdāmu platformu un klimata kontroles iekārtu, tādējādi nodrošinot komfortu braucienu laikā kā vasarā, tā arī ziemā. Autoparka atjaunošana arī palīdzēs samazināt autobusu ekspluatācijas izdevumus un kaitīgo izmešu daudzumu apkārtējā vidē,” komentē “Rīgas satiksmes” valdes loceklis Andris Lubāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ar Rail Baltica nepietiks, lai risinātu visas Eiropas savienojamības problēmas

Mihals Lemans, “FlixBus” rīkotājdirektors Baltijas valstīs,15.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība ir izvirzījusi mērķi līdz 2050. gadam Eiropu padarīt klimatneitrālu, tomēr šobrīd nav plāna, kā atbalstīt tālsatiksmes autobusus pārejā uz oglekļneitrāliem risinājumiem. Šķiet, ka pastāv kopēja ilūzija par to, ka elektriskie vilcieni atrisinās visas ar tālsatiksmes transportu un klimata mērķu sasniegšanu saistītās problēmas.

Kamēr Eiropas un valstu iekšējie līdzekļi tiek ieguldīti dzelzceļa savienojuma izveidē un attīstībā, tālsatiksmes autobusi ir aizmirsti. Nākotnes tālsatiksmes transporta risinājumu pamatā nav tikai pārvietošanās ar vilcieniem, bet gan dažādu transporta veidu mijiedarbība. Pat Vācijā, kur ir ļoti blīvs dzelzceļa tīkls, autobusi ir ārkārtīgi svarīgi.

Pirmkārt, ir daudz lokāciju, kur vilcieni nekad nebrauks dažādu iemeslu dēļ, piemēram, sliežu ceļu būvniecība prasa laiku un ne vienmēr gūst pozitīvu atbalstu sabiedrībā, jo cilvēki nevēlas, lai dzelzceļš būtu blakus viņu pagalmam. “Rail Baltica” ir viens no piemēriem - mēs strādājam pie jauna vilciena maršruta attīstības, tomēr neesam spējuši panākt pietiekami lielu progresu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien Jelgavas autobusu ražotāja AS AMO Plant autobuss svinīgos apstākļos pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos uz Voroņežas apgabalu Krievijā, vienlaikus tas būs mēģinājums ieiet Krievijas tirgū.

Piedaloties Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājam Andrim Rāviņam (ZZS), AMO Plant valdes priekšsēdētājam Aleksejam Maslovam un citiem Latvijas un Nīderlandes pārstāvjiem, kā arī ražotnes darbiniekiem, tika prezentēts Voroņežai sagatavotais autobuss, pēc kā tas pameta rūpnīcas teritoriju, lai dotos ceļā uz Voroņežu, kur 14.novembrī AMO Plant kopā ar SIA AMO Bus (Krievija) organizēs Latvijā ražotā pilsētas autobusa AMO Plant Ambassador SB 200 prezentāciju Voroņežas apgabala administrācijai un pilsētas mērijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā un septembrī starppilsētu maršrutos ceļā devušies trīs SIA VTU Valmiera jauniegādātie SOR markas autobusi, bet Valmieras pilsētas reisos nokalpojušo tehniku aizstājuši divi Mercedes-Benz markas transportlīdzekļi, informē uzņēmumā.

Viens SORC10,5 un divi SORC9,5 attiecīgi desmit ar pusi metrus un deviņus ar pusi metrus garie transportlīdzekļi ražoti Čehijā, 2014.gadā reģistrēti Igaunijā, kur arī pirmo reizi uzņēmuši pasažierus. Tāpēc jauniegādātie autobusi ir SIA VTU Valmiera neierastā dizainā – zili, Igaunijas nacionālajā krāsā.

Lielākajā autobusā ir 43 sēdvietas un 30 stāvvietas, abos pārējos katrā 37 sēdvietas un 26 stāvvietas. Ar šiem lietotajiem transportlīdzekļiem pasažierus pārvadā lauku maršrutos, kā arī starppilsētas reisos virzienos uz Salacgrīvu un Madonu.

Autobusos ir Eiro 5 dzinējs, kas ir videi draudzīgāks, salīdzinot ar agrāk ražotiem modeļiem. Šī marka izvēlēta, jo autobusi ir piemēroti zemes ceļiem, arī degviela tērēta ekonomiski.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Veiktas izmaiņas nakts satiksmes maršrutu kustības sarakstos

Dienas Bizness,14.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 16. novembra saistībā ar ziemas sezonas sākšanos divu nakts satiksmes maršrutu sarakstos no mikrorajoniem tiks veiktas izmaiņas. Izmaiņas skars maršrutus N2 (Centrs – Sarkandaugava – Vecmīlgrāvis) un N 3 (Centrs – Bolderāja), informē uzņēmums Rīgas satiksme.

Izmaiņas ir nepieciešamas, jo nelabvēlīgu laika apstākļu dēļ maršrutu veikšanai ir nepieciešams papildus laiks. Vienlaikus jānorāda, ka no pilsētas centra autobusi aties tāpat kā līdz šim – «apaļās» stundās. No mikrorajoniem (Vecmīlgrāvja un Bolderājas) uz pilsētas centru autobusi aties plkst. 00:45; 01:45; 02:45; 03:45; 04:45.

Rīgas satiksme arī atgādina, ka naktīs no piektdienas uz sestdienu un naktīs no sestdienas uz svētdienu uzņēmums nodrošina nakts satiksmi 9 autobusu maršrutos. Galapunkts pilsētas centrā nakts satiksmes autobusu maršrutiem ir pieturvieta Stacijas laukums/Centrālā stacija. Ikdienā maršrutus apkalpo dzeltenie midibusi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Slēgs satiksmi Krišjāņa Valdemāra ielas posmā

Lelde Petrāne,24.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar ielas seguma atjaunošanas darbiem svētdien, 28.augustā no plkst.5.00 līdz plkst.20.00 tiks slēgta transportlīdzekļu satiksme Krišjāņa Valdemāra ielas posmā no Kronvalda bulvāra līdz Kalpaka bulvārim.

Sakarā ar ielas posma slēgšanu tiks ieviestas izmaiņas vairākos sabiedriskā transporta maršrutos:

- 1.trolejbusa maršruts būs slēgts;

- 3.maršruta trolejbusi no Sarkandaugavas kursēs pa maršrutu līdz Stabu ielai, tālāk pa Stabu ielu, Brīvības ielu, Brīvības bulvāri, Raiņa bulvāri un tālāk pa maršrutu;

- 5.trolejbusa maršruts būs slēgts;

- 12.trolejbusu maršruts būs slēgts;

- 19.maršruta trolejbusi kursēs no galapunkta Ziepniekkalns pa maršrutu līdz Inženieru ielai, tālāk pa Inženieru ielu, Raiņa bulvāri un atpakaļ. No galapunkta Pētersalas iela maršruts būs slēgts;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamā gada sākumā rūpnīca Amo Plant plāno papildus uzsākt sērijveida VDL Citea 12 metru zemās grīdas pilsētas autobusu ražošanu.

Uzņēmums norāda, ka VDL Citea autobusiem ir ērts pasažieru salons, lieliska vadāmība un stabilitāte uz ceļa, ergonomiska vadītāja darba vieta un degvielas ekonomija. VDL Citea autobusi auto izstādē Hannoverē ieguvuši titulu Gada Autobuss 2011. Autobusi tiek izlaisti arī hibrīdversijā.

Kā Db.lv pastāstīja Amo Plant ārējo sakaru direktors Igors Graurs, pašlaik nav plānots ražot autobusu hibrīdversiju. Tomēr, ja būs pieprasījums, uzņēmums apsvēršot arī hibrīda versijas izgatavošanu. I. Graurs arī norādīja, ka pašlaik Latvijā neesot vēl nepieciešamās infrastruktūras.

Amo Plant ārējo sakaru direktors stāstīja, ka patlaban neesot vēl veikti aprēķini cik daudz vajadzēs papildus investēt Citea autobusu ražošanā, tomēr norādīja, ka tas būs «mazliet».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ražotie autobusi Amo Plant jaunu autobusu tirgū Latvijā ieņem līderpozīcijas, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas dati.

Amo Plant tirgus daļa jauno autobusu tirgū šā gada pirmajos septiņos mēnešos ir 22,4% ar kopumā pārdotiem 11 autobusiem. Latvijā ražotajiem autobusiem seko Mercedes-Benz spēkrati ar 20,4% tirgus daļu un desmit pārdotiem autobusiem. Trešajā vietā ierindojies Volkswagen ar 18,4% tirgus daļu un deviņiem pārdotiem autobusiem.

Kopumā šā gada septiņos mēnešos jaunu autobusu tirdzniecība sarukusi par 64% - pērn šajā laika posmā tika pārdoti 136 autobusi, bet šogad - 49.

Šā gada jūlijā jaunu autobusu tirdzniecība sarukusi par 39% - no 23 pārdotām vienībām 2011.gada jūlijā līdz 14 šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Rīgas satiksme saņēmusi pirmo jauno Solaris autobusu, kura prezentācija notika piektdien.

2013. gadā noslēdzās Rīgas satiksmes jauno autobusu iepirkuma procedūra, kurā par izdevīgāko tika atzīts uzņēmuma Solaris Bus&Coach S.A. piedāvājums. Līgums paredz 175 autobusu iegādi par kopējo summu 58,3 miljoni eiro. Kompānija Latvijas uzņēmumam piegādās autobusus Solaris Urbino 12 (viena autobusa cena ar iespējamo papildu aprīkojumu ir 283,61 tūkst. eiro) un Solaris Urbino 18 (viena autobusa cena ar iespējamo papildu aprīkojumu ir 359,11 tūkst. eiro).

Pirmos 35 autobusus un arī nākamo gadu piegādes Rīgas satiksme plāno iepirkt ar papildus aprīkojumu. Tajā pašā laikā līgums paredz, ka Rīgas satiksme autobusus var iegādāties bez vai ar daļēju papildu aprīkojumu.Pirmie 35 autobusi tiks piegādāti līdz gada beigām, bet pirmais ielās sāks kursēt jau pēc dažām nedēļām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais pasažieru pārvadātājs "Lux Express" investē 11 miljonus eiro 27 jaunu un videi draudzīgu autobusu iegādē, informē uzņēmuma pārstāvji.

Līgums par autobusi piegādi noslēgts ar kompāniju "Scania Eesti".

Uzņēmums iecerējis gada laikā nomainīt lielu daļu autobusu parka uz videi draudzīgāku - jaunie autobusi ir ietilpīgāki, vieglāki un gandrīz par 15% videi draudzīgāki.

Pirmie 10 jaunie "Scania Irizar" autobusi kompānijai tiks piegādāti jūlijā, bet nākamie 17 - nākamā gada sākumā. Plānots, ka pirmie jaunie "Scania Irizar" autobusi pasažierus sāks pārvadāt jau jūlijā.

Jaunie autobusi ļaus "Lux Express" palielināt reisu skaitu.

"Lux Express" tuvāko gadu laikā arī plāno sākt regulārus pasažieru pārvadājumus ar jauniem autobusiem, kurus darbinās alternatīvās degvielas. Galvenokārt uzņēmums koncentrējas uz ūdeņraža autobusiem, jo tas ir virziens, kurā autobusu ražotāji tuvāko pāris gadu perspektīvā solot visefektīvākos inovatīvos risinājumus, norāda kompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tallinas sabiedriskā transporta kompānija «Tallinna Linnatranspordi» (TLT) iepirkuma konkursā izraudzījusies Polijas uzņēmumu «Solaris Bus & Coach» kā piegādātāju 100 jauniem ar saspiesto dabasgāzi darbināmiem satiksmes autobusiem, darījuma summai sasniedzot 27 miljonus eiro.

Tas pats līgums paredz iespēju iegādāties vēl 100 autobusu.

TLT vadītājs Deniss Boroditss norādīja, ka jaunie autobusi būs ne tikai videi draudzīgāki, bet arī ļaus līdz 30% jeb diviem miljoniem eiro gadā ietaupīt degvielas izdevumos.

Konkursā pieteicās divas kompānijas, abas ir spēcīgi un pieredzējuši autobusu ražotāji un piedāvāja pienācīgas kvalitātes autobusus, tomēr «Scania Eesti» piedāvājums tika atzīts par iepirkuma noteikumiem neatbilstošu, paskaidroja Boroditss.

Viņš piebilda, ka konkursa noteikumi paredzēja, ka pieteikuma iesniedzējiem jānorāda ne tikai autobusu cena, bet arī to lietošanas izmaksas, uzturēšanas izmaksas un rezerves daļu, kuras nesedz garantija, izmaksas nākamajiem desmit gadiem. «Scania Eesti» pieteikumā nebija pilnībā norādītas visas prasītās izmaksas, tādēļ tas neatbilda Publisko iepirkumu likumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA «Jūrmalas autobusu satiksmes» (JAS) izsludinātajā iepirkumā ir noskaidrots uzņēmums, kas piegādās 14 videi draudzīgus autobusus, kurus par 1,953 miljoniem eiro (bez PVN 21%) piegādās Latvijas uzņēmums SIA «Latursus», kurš izvēlēts konkursa kārtībā, informē SIA «B-Bus» Sabiedrisko attiecību speciāliste Maija Lazdiņa.

JAS saņems 14 videi draudzīgus autobusus, kas darbojas ar dīzeļdegvielu atbilstoši «Euro 6» standarta maksimāli pieļaujamai emisijai, izmantojot Eiropas savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) piešķirto līdzfinansējumu.

JAS izsludinātajā iepirkumā piedalījās, un savus piedāvājumus iesniedza divi pretendenti – SIA «Latursus» un SIA «Alkom-Trans». Iepirkumu komisija 2017. gada 4. decembrī ir pieņēmusi lēmumu, ka 14 jaunos un videi draudzīgos ISUZU CITIBUS markas autobusus ar dīzeļdzinējiem sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanai Jūrmalas pilsētā, piegādās Latvijas uzņēmums SIA «Latursus» par 1,953 miljoniem eiro (bez PVN 21%).

Pretendenta piedāvātā cena bija zemākā, un iesniegtais piedāvājums atbilda visām iepirkumā – tehniskajā specifikācijā minētajām prasībām. Līgums ar piegādātāju tiks parakstīts līdz šā gada nogalei.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektdienas rītā vairāku maršrutu autobusi kavējas līdz 35 minūtēm, informē Rīgas satiksme.

13., 48., 50. maršruta autobusi kavējas līdz 35 minūtēm, 3., 23., 24., 26., 49.maršruta autobusi kavē līdz 20 minūtēm, savukārt pārējo maršrutu autobusi kavē līdz 15 minūtēm.

Trolejbusi šorīt kavējas līdz 30 minūtēm, bet tramvajiem nav būtisku kavējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā novirzes tilta tehniskā stāvokļa atzinumā, uz nenoteiktu laiku tiks slēgta sabiedriskā transporta pār Brasas tiltu. Līdz ar to 11.tramvaja kustība ir slēgta un tā vietā izveidots 11T autobuss, kurš kursēs pār tiltam līdzās izveidoto pārbrauktuvi, noskaidroja aģentūra LETA.

Uz Brasas tilta jau ilgstoši notiek remontdarbi un pēdējos mēnešus kustību pār to bija atļauta tikai sabiedriskajam transportam un operatīvajiem transportlīdzekļiem.

Tomēr, kā aģentūra LETA noskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamentā, veicot tilta tehniskā stāvokļa monitoringu, fiksēti "nobīdījumi tehniskajos mērījumos", un saskaņā ar līgumu tilts tiks slēgts līdz padziļinātas informācijas noskaidrošanai.

11T autobusa maršruts būs "Ausekļa iela - Mežaparks". Izmaiņas noteiktas arī 9.autobusa maršrutā.

11T maršruta autobuss kursēs no tramvaja pieturvietas "Ausekļa iela", tālāk pa Ausekļa ielu, Elizabetes ielu, Kronvalda bulvāri, Krišjāņa Valdemāra ielu, Raiņa bulvāri, Brīvības bulvāri, Brīvības ielu, Cēsu ielu, Tallinas ielu, Miera ielu, Kluso ielu, pāri pagaidu dzelzceļa pārbrauktuvei pie Brasas dzelzceļa stacijas, Gaujas ielu, Kokneses prospektu, Meža prospektu līdz 9.maršruta autobusa galapunktam "Mežaparks".

Komentāri

Pievienot komentāru