Citas ziņas

Ventspils nafta termināļa pārkraušanas apjoms pieaug par 133%

,15.01.2008

Jaunākais izdevums

Akciju sabiedrības Ventspils nafta meitas sabiedrības SIA Ventspils nafta termināls darbības rezultāti 2007.gadā, kad par uzņēmuma līdzīpašnieku kļuva starptautiskā naftas un gāzes konsorcija Vitol Group uzņēmums, ir vairāk nekā dubultojušies, kravu pārkraušanas apjomam pirmoreiz kopš 2003.gada atkal pārsniedzot 10 miljonus tonnu, Db.lv informēja Ventspils nafta sabiedrisko attiecību un reklāmas vadītāja Gundega Vārpa.

Salīdzinājumā ar 2006.gadu SIA Ventspils nafta termināls pārkraušanas apjoms pērn palielinājies par 133,3%, sasniedzot 13,3 miljonus tonnu naftas un naftas produktu, kas terminālim piegādāti pa dzelzceļu, jūru un dīzeļdegvielas cauruļvadu.

Visjūtamāk 2007.gadā pieaudzis pārkrautās dīzeļdegvielas apjoms, SIA Ventspils nafta termināls veiksmīgi atsākot tās pieņemšanu arī pa naftas produktu cauruļvadu. Pa dzelzceļu un cauruļvadu piegādātās dīzeļdegvielas pārkraušanas apjoms terminālī 2007.gadā sasniedzis 9,5 miljonus tonnu, un tas ir par 7,4 miljoniem tonnu vairāk nekā 2006.gadā.

Būtiski – par 0,6 miljoniem tonnu – salīdzinājumā ar 2006.gadu palielinājies arī pa jūru piegādāto kravu apjoms, 2007.gadā sasniedzot jau 1,8 miljonus tonnu. Lielākais īpatsvars no jūras pārkrauto kravu struktūrā ir naftai – 1 miljons tonnu. SIA Ventspils nafta termināls 2007.gadā pārkrauti arī 1,7 miljoni tonnu dažādu marku autobenzīna.

''Līdz ar Vitol ienākšanu mūsu terminālim parādījusies jauna elpa – veiksmīgas izaugsmes perspektīvas un attīstības iespējas saskaņā ar vislabākajiem Rietumu prakses principiem, kas reāli aprobēti Vitol starptautiskajā darbībā gandrīz visā pasaulē. Un mēs jau praktiski redzam, ka uzņēmuma darbība uzlabojas,'' uzsver SIA Ventspils nafta termināls valdes loceklis ģenerāldirektors Rolands Kalniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kuģniecības pirmie pirkumi - Ventspils naftas uzņēmumi

,17.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Ventspils nafta padome ir apstiprinājusi uzņēmuma turpmākās attīstības stratēģijas maiņu un piekritusi apjomīga darījuma slēgšanai, kā rezultātā a/s Ventspils nafta tuvākajā nākotnē specializēsies ar tranzīta nozari saistītu aktīvu pārvaldē, atsakoties no holdinga darbības pārējās plaša spektra nozarēs, kurās līdz šim aktīvi īstenotās biznesa risku diversifikācijas rezultātā iesniedzās a/s Ventspils nafta koncerna uzņēmējdarbība.

Uzņēmuma publicētā informācija Rīgas Fondu biržā liecina, ka optimizējot un restrukturizējot a/s Ventspils nafta koncerna darbību, mātes uzņēmuma pārvaldē tiks saglabāti tikai ieguldījumi naftas un naftas produktu tranzīta un kuģošanas biznesa jomās. Līdz ar a/s Ventspils nafta padomes lēmumu nekustamo īpašumu, poligrāfijas un izdevējdarbības uzņēmumi vienotā paketē tiek pārdoti a/s Ventspils nafta asociētajai sabiedrībai a/s Latvijas kuģniecība, šā darījuma summai sasniedzot 82.7 miljonus latu. Darījuma rezultātā a/s Ventspils nafta peļņa sasniegs ap 40 miljonu latu.

A/s Ventspils nafta restrukturizācijas plāna īstenošanu nosaka globālie un vietējie makroekonomiskie rādītāji, kuru ietekme uz koncerna uzņēmumu darbības rezultātiem šobrīd un pārskatāmā nākotnē ir likusi mainīt gan visa koncerna, gan a/s Ventspils nafta mātes uzņēmuma turpmākās attīstības stratēģiju, lai nodrošinātu ieguldījumu nepieciešamo atdevi visu a/s Ventspils nafta akcionāru interesēs. Balstoties uz vietējo un starptautisko ekspertu un konsultantu ieteikumiem, par a/s Ventspils nafta stratēģiskās attīstības turpmāko virzienu definēta tranzīta nozare, kas ir uzņēmuma vēsturiskais pamatbizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

A/s Ventspils nafta 2007. gada konsolidētā neto peļņa - 49,6 miljoni LVL

,16.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiskās akciju sabiedrības Ventspils nafta koncerna konsolidētā neto peļņa 2007.gadā sasniegusi 49,6 miljonus latu, liecina a/s Ventspils nafta koncerna auditētais konsolidētais 2007.gada pārskats.

A/s Ventspils nafta koncerna neto apgrozījums 2007.gadā pārsniedzis 82 miljonus latu, un tas ir par 12 miljoniem latu vairāk nekā 2006.gadā.

„2007.gads bija sava veida pārejas periods, kas pierādīja, ka, neskatoties uz ievērojamajiem darbības mērogiem, a/s Ventspils nafta vadība un darbinieki spēj uzsākt un īstenot dinamiskas pārmaiņas, lai nodrošinātu uzņēmuma veiksmīgu darbību ilgtermiņā,” uzsver a/s Ventspils nafta padomes priekšsēdētājs Vladimirs Solomatins.

Uz pārmaiņām koncerna attīstībā norāda arī a/s Ventspils nafta valdes priekšsēdētāja Olga Pētersone: „2007.gads ir spilgti iezīmējies ar to pozitīvo pārmaiņu turpinājumu, kas saistāmas ar a/s Ventspils nafta līdzīpašnieka starptautiskā naftas un gāzes transportēšanas konsorcija Vitol Group iesaistīšanos koncerna pārvaldē un attīstībā kopš 2006.gada rudenī notikušās Latvijas valsts rīkotās publiskās tai piederējušo a/s Ventspils nafta akciju izsoles.” Pagājušais a/s Ventspils nafta koncernam izvērsies par nākotnē orientētu pārmaiņu gadu, kurā definēti a/s Ventspils nafta attīstības virzieni, nodrošināta augsta starptautiska līmeņa profesionāļu klātbūtne a/s Ventspils nafta pārvaldes institūcijās un jaunu elpu ieguvusi koncerna tranzīta nozare, norāda O.Pētersone.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Ventspils nafta koncerna konsolidētais neto apgrozījums šā gada pirmajos sešos mēnešos sasniedzis 40.7 miljonus latu, un neto peļņa – 7.8 miljonus latu, liecina sabiedrības šā gada pirmā pusgada neauditētie finanšu rezultāti Rīgas Fondu biržā.

Kaut arī minētie rādītāji pārsniedz Ventspils naftas iepriekš publiskotās šā gada budžeta prognozes, pasaules un Latvijas ekonomiskās norises 2008.gada pirmajos sešos mēnešos ir apliecinājušas Ventspilsnaftas piesardzīgo prognožu pareizību, plānojot ārējo faktoru potenciālo ietekmi uz vairāku koncerna meitas sabiedrību darbību – tajā skaitā valūtas kursa svārstības, kuru rezultātā koncerns zaudējis kopumā vairāk nekā četrus miljonus latu.

Ventspils naftas vadība jau iepriekš uzsvēra, ka 2008.gads Ventspils naftai un tās koncerna uzņēmumiem ir ļoti sarežģīts gan globālo apstākļu, gan Latvijas iekšējās ekonomiskās situācijas ietekmē. Būtisku daļu Ventspils naftas konsolidētā apgrozījuma veido ieņēmumi ASV dolāros, ko gūst, piemēram, koncerna tranzīta jomā strādājošās meitas sabiedrības – naftas un naftas produktu pārkraušanas uzņēmums SIA Ventspils nafta termināls un naftas un naftas produktu cauruļvadu īpašniece un operatore Latvijas teritorijā SIA LatRosTrans. Tādējādi šo rādītāju jūtami skāra ASV dolāra/lata kursa ievērojamais kritums par 13 % salīdzinājumā ar 2007.gada analogo periodu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas Rīga termināļa paplašināšana izmaksās 17,336 miljonus latu, kas īpaši neatšķirsies no 2007.gadā plānotajām. Taču paplašināšanās projekta pirmā kārta neatrisinās bagāžas zonas, reģistrācijas un drošības kontroles problēmas, tādēļ plānots arī esošā lidostas termināļa paplašināšanas nākamais attīstības posms.

Plānots, ka celtniecības darbi kopumā izmaksās 14,043 miljonus latu, tostarp vispārējie būvdarbi - 8,154 miljonus latu, iekšējie tīkli, sistēmas - 3,61 miljonu latu, ārējie tīkli un sistēmas - 1,156 miljonus latu. Pēc lidostas aprēķiniem, lifti izmaksās 194 tūkstošus latu, pasažieru tilti - 750 tūkstošus latu un labiekārtošana - 179 tūkstošus latu.

Par to ceturtdien žurnālistiem pastāstīja lidostas valdes priekšsēdētājs Arnis Luhse.

Būvuzraudzībai plānots atvēlēt 1% no celtniecības kopējām izmaksām jeb 140,4 tūkstošus latu. Kopumā 125,7 tūkstoši latu paredzēti autoruzraudzībai un 18 tūkstoši latu būvprojekta ekspertīzei. Bez pievienotās vērtības nodokļa (PVN) lidostas pasažieru termināļa paplašināšanās izmaksās 14,327 miljonus latu un ar 22% PVN - 17,336 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Ventspils naftas termināls pērn pārkrāvis 11.6 miljonus tonnu

Žanete Hāka, DB,14.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā AS Ventspils nafta meitassabiedrība naftas un naftas produktu pārkraušanas uzņēmums SIA Ventspils nafta termināls pārkrāvis kopumā 11.6 miljonus tonnu naftas un naftas produktu, liecina uzņēmuma paziņojums Rīgas Fondu biržā.

Tradicionāli lielāko kravu īpatsvaru veido pa dzelzceļu un naftas produktu cauruļvadu piegādātā dīzeļdegviela – 8.7 miljoni tonnu, pa dzelzceļu transportētais dažādu marku benzīns – 1.4 miljoni tonnu un naftas un naftas produkti, kas pieņemti no jūras, - 1.1 miljons tonnu.

«Globālās ekonomikas notikumi, pēdējo mēnešu nelabvēlīgā pasaules naftas tirgus konjunktūra un starptautiskā konkurence tranzīta nozarē, protams, ir ietekmējusi un turpina ietekmēt SIA Ventspils nafta termināls darbības rezultātus, taču uzņēmums pērn spējis nodrošināt stabilu naftas un naftas produktu pārkraušanas apjoma līmeni virs desmit miljonu tonnu atzīmes - 2006.gadā tas sasniedza tikai 5.7 miljonus tonnu, bet no biznesa viedokļa īpaši veiksmīgajā 2007.gadā – 13.3 miljonus tonnu,» uzsver SIA Ventspils nafta termināls valdes loceklis un ģenerāldirektors Ronalds Okers. SIA Ventspils nafta termināls darbības rezultātus 2008.gadā vairāku mēnešu garumā ietekmēja arī maģistrālā naftas produktu cauruļvada Polocka-Ventspils remonts Baltkrievijas teritorijā, kā rezultātā samazinājās dīzeļdegvielas plūsma Ventspils virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzu Ventspils tranzītbiznesa uzņēmumu līdzīpašnieks uzņēmējs Oļegs Stepanovs šodien publicētā intervijā laikrakstā Dienas bizness norāda, ka tuvākā nākotnē Kālija parka termināli varētu pārdot Baltkrievijas un Krievijas kompānijām, lai nodrošinātu kālija sāls kravu plūsmu caur Ventspili.

Tāpat viņš izklāsta savu skatījumu par faktu, ka ir atzīts par vienu no aizdomās turamajiem kriminālprocesā, kas tika sākts 2005.gadā par krāpšanu lielā apmērā attiecībā pret LK un tās meitasuzņēmumiem, kā rezultātā LK ir zaudējis ap 29,1 miljonu ASV dolāru. O. Stepanovs uzskata, ka šis process ir saistīts ar gaidāmo tiesvedību pret Ventspils mēru Aivaru Lembergu. Intervijā O. Stepanovs atklāj t.s. tranzītkara iemeslus, un atklāj aptuveno Ventspils tranzītzbiznesa aktīvu vērtību, kas savstarpējo konfliktu rezultātā ir strauji kritusies. Db.lv piedāvā iepazīties ar visu interviju, ko O. Stepanovs sniedzis laikrakstam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

A/s Ventspils nafta peļņa pirmajā ceturksnī - 3.3 miljoni latu

,30.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrības Ventspils nafta koncerna konsolidētā neto peļņa 2008.gada pirmajā ceturksnī sasniegusi 3,3 miljonus latu, neskatoties uz tādiem ārējās ietekmes faktoriem kā ievērojamais ASV dolāra kursa kritums un augstais inflācijas līmenis Latvijā. A/s Ventspils nafta budžetā apstiprinātā un iepriekš publiskotā konsolidētās neto peļņas prognoze visam 2008.gadam ir 5.5 miljoni latu. A/s Ventspils nafta koncerna konsolidētais neto apgrozījums 2008.gada pirmajos trīs mēnešos bija 22.25 miljoni latu.

„Kā prognozējām jau iepriekš, šis gads a/s Ventspils nafta un tās koncerna uzņēmumiem ir ļoti sarežģīts gan globālo apstākļu, gan Latvijas iekšējās ekonomiskās situācijas ietekmē,” uzsver a/s Ventspils nafta valdes priekšsēdētāja Olga Pētersone. A/s Ventspils nafta finanšu rādītājus 2008.gada janvārī-martā būtiski skāra ASV dolāra/lata kursa kritums par vēl 12,4% salīdzinājumā ar 2007.gada attiecīgo periodu. Vairāki a/s Ventspils nafta koncerna uzņēmumi - tranzīta jomā strādājošās meitas sabiedrības SIA Ventspils nafta termināls un SIA LatRosTrans, kā arī asociētā sabiedrība a/s Latvijas kuģniecība - ieņēmumus gūst ASV dolāros, un šis fakts kursa krituma kontekstā atstāja jūtamu ietekmi arī uz konsolidēto apgrozījumu. A/s Ventspils nafta koncerna zaudējumi no valūtas kursa svārstībām šā gada pirmajā ceturksnī sasniedz 4,3 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils dome pārsūdzēs tiesas spriedumu par graudu termināļa paplašināšanu

Vēsma Lēvalde,27.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils pilsētas dome izmantos likumdošanā noteiktās tiesības pārsūdzēt Administratīvās rajona tiesas spriedumu a/s Ventspils Grain Terminal graudu termināļa 2.kārtas būvniecības lietā.

Ventspils pilsētas dome lēmumu pārsūdzēt spriedumu pamato ar nepieciešamību aizstāvēt iedzīvotāju intereses, jo tiesas spriedums, kas ir labvēlīgs Ventspils Grain Terminal, nozīmē to, ka zaudētāji būs Ventspils graudu termināļa tuvākajā apkārtnē daudzdzīvokļu mājās dzīvojošie iedzīvotāji. Ventspils dome uzskata, ka palielināsies troksnis un būs vairāk cilvēku veselībai kaitīgo putekļu, kā arī samazināsies īpašuma vērtība un pasliktināsies iedzīvotāju dzīves apstākļi.

Pašvaldība norāda, ka tiesa nav ņēmusi vērā 200 m rādiusā ap šo termināli dzīvojošo iedzīvotāju aptaujas rezultātus, kur 77% respondentu neatbalsta Ventspils graudu termināļa paplašināšanos. Par to liecina arī iedzīvotāju vairākkārtējās sūdzības pašvaldībā, kā arī sabiedriskās apspriešanas laikā saņemtās vēstules no 103 Dzintaru ielā 34, Ventspilī dzīvojošajiem iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada piecos mēnešos akciju sabiedrības Ventspils nafta meitas sabiedrība naftas un naftas produktu pārkraušanas uzņēmums SIA Ventspils nafta termināls pārkrāvis vairāk nekā 5.6 miljonus tonnu naftas un naftas produktu jeb par 0.1 miljonu tonnu vairāk nekā analogā periodā 2007.gadā, liecina uzņēmuma paziņojums Rīgas Fondu biržā.

Šā gada piecos mēnešos SIA Ventspils nafta termināls pārkrauto kravu struktūrā 4.4 miljonus tonnu veido pa naftas produktu cauruļvadu un dzelzceļu piegādātā dīzeļdegviela, 0.6 miljonus tonnu - pa dzelzceļu transportētais dažādu marku autobenzīns un 0.5 miljonus tonnu - nafta un naftas produkti, kas atvesti pa jūras ceļu. Vairāk nekā 0.1 miljons tonnu ir pa dzelzceļu piegādātie cita veida naftas produkti.

Maijā SIA Ventspils nafta termināls pārkrāvis 0.9 miljonus tonnu naftas un naftas produktu.

Kravu apjoms SIA Ventspils nafta termināls pakāpeniski audzis kopš 2007.gada, kad uzņēmums atsāka dīzeļdegvielas pieņemšanu no naftas produktu cauruļvada un uzsāka pilnvērtīgu sadarbību ar AS Ventspils nafta un SIA Ventspils nafta termināls līdzīpašnieku starptautiskā naftas un gāzes konsorcija Vitol Group uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils osta atkal izvirzās līderpozīcijās

,18.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils osta atkal kļuvusi par lielāko ostu Latvijā, lai arī tās kravu pārkraušanas apjomi ir kritušies.

Latvijas ostas 2009. gada janvārī pārkrāvušas 5.58 miljonus tonnu kravu, kas ir par 0.9% mazāk nekā šajā periodā pērn. Liepājas un Ventspils ostās kravu pārkraušanas apjomi ir būtiski samazinājušies, bet Rīgas ostā bija tie strauji pieauga.

Ventspils osta janvārī pārkrāvusi 2.633 miljonus tonnu kravu, kas ir par 5.2% mazāk nekā pērn. Tomēr neskatoties uz kritumu Ventspils ir atguvusi lielākās Latvijas ostas statusu pēc pārkrauto kravu apjoma, ko tā zaudēja pērnā gada vidū, kad Ventspilī kravu pārkraušanas apjomi strauji kritās, bet Rīgā pieauga. Arī Ventspilī pieauguši akmeņogļu un naftas produktu pārkraušanas apjomi, tomēr par 94% samazinājušies ķīmisko beramkravu pārkraušanas apjomi, kas skaidrojams ar to, ka caur Ventspili praktiski vairs netiek pārkrautas kālija sāls kravas. Tāpat arī par 30.% līdz 0.12 miljoniem tonnu samazinājušies ģenerālkravu apjomi Ventspilī, kas skaidrojams ar ekonomisko krīzi pasaulē un Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Izbeigts iepirkums par Rail Baltica loģistikas centra būvniecību Salaspilī

LETA,24.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa projekta «Rail Baltica» īstenotāja Latvijā SIA «Eiropas dzelzceļa līnijas» izbeigusi iepirkumu par kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceri, informēja «Eiropas dzelzceļa līniju» pārstāve Vita Voronkova.

Viņa skaidroja, ka Iepirkuma komisija, kuras sastāvā ir «Eiropas dzelzceļa līnijas», Baltijas valstu kopuzņēmuma «RB Rail» un Satiksmes ministrijas eksperti, nolēma izbeigt iepirkumu, jo līdz iepirkuma termiņa beigām nebija saņemts neviens pieteikums, kas atbilstu iepirkuma nosacījumiem. Iepirkumu komisija plāno turpināt darbu pie iepirkuma dokumentācijā iekļauto prasību pilnveidošanas.

Iepirkuma ««Rail Baltica» kravu pārkraušanas termināļa Salaspilī būvniecības ieceres dokumentācijas izstrāde un paredzētās darbības ietekmes uz vidi iespējamu pasākumu novērtējums» mērķis ir risinājumu un saistītās infrastruktūras teritoriju definēšana, nosakot tās attīstībai nepieciešamo publiskās piekļuves un inženierkomunikāciju infrastruktūru un funkcionālu savienojumu izvietojumu ar dzelzceļa «Rail Baltica» pamatlīniju, esošajiem 1520 milimetru dzelzceļa sliežu ceļiem, autoceļiem un visām «Rail Baltica» kravu pārkraušanas termināļa turpmākās attīstības teritorijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrības Ventspils nafta koncerna neauditētā konsolidētā neto peļņa 2008. gada deviņos mēnešos pārsniedz 13.9 miljonus latu, savukārt koncerna konsolidētais neto apgrozījums veido 58,6 miljonus latu, liecina kompānijas paziņojums Rīgas Fondu biržai.

2008.gada augustā tika oficiāli atklāta a/s Ventspils nafta meitas uzņēmuma Baltijā lielākā poligrāfijas koncerna a/s Preses nams jaunuzceltā grāmatu ražotne Jāņsili. Jaunās rūpnīcas izveidē tika investēti 13.5 miljoni latu. Jaunās ražotnes jaudas tuvākajos gados ļauj palielināt grāmatu druku pat dubultā apjomā: no 250 000 - 350 000 grāmatu mēnesī līdz pat 500 000 - 700 000 grāmatu mēnesī.

A/s Ventspils nafta ir daudznozaru koncerna centrālā holdingsabiedrība, kuras darbības uzdevums ir ieguldījumu pārvalde vairākās meitas sabiedrībās. A/s Ventspils nafta koncerna darbība vērsta šādos virzienos: naftas un naftas produktu pārkraušana; naftas un naftas produktu transportēšana pa cauruļvadiem; nekustamo īpašumu pārvalde un apsaimniekošana; poligrāfija un izdevējdarbība; kuģošanas bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils nafta termināls pārkrauj 11,2 miljonus tonnu naftas un naftas produktu

,08.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš šā gada sākuma akciju sabiedrības Ventspils nafta meitassabiedrības SIA Ventspils nafta termināls pārkraušanas apjoms salīdzinājumā ar tādu pašu laikposmu 2006.gadā ir vairāk nekā dubultojies, janvārī-oktobrī sasniedzot 11,2 miljonus tonnu naftas un naftas produktu jeb par 6,4 miljoniem tonnu vairāk nekā šajā periodā pirms gada, informēja Ventspils nafta.

Naftas un naftas produktu kravas uz termināli tiek transportētas pa dzelzceļu, dīzeļdegvielas cauruļvadu un jūru. Pārkraušanas rādītāju pieaugumu terminālī esot sekmējusi a/s Ventspils nafta akcionāra un SIA Ventspils nafta termināls līdzīpašnieka Vitol grupas pilnvērtīga iesaistīšanās uzņēmuma darbā, veicinot kravu īpašnieku izvēli par labu SIA Ventspils nafta termināls sniegtajiem tranzīta pakalpojumiem.

2007.gada desmit mēnešos SIA Ventspils nafta termināls visvairāk pārkrauta pa dzelzceļu un naftas produktu cauruļvadu piegādātā dīzeļdegviela - 7,8 miljoni tonnu. Ievērojams ir arī pa dzelzceļu transportētā dažādu marku autobenzīna pārkraušanas apjoms, kas šogad sasniedzis jau 1,6 miljonus tonnu. Tāpat 1,6 miljoni tonnu naftas un naftas produktu šā gada janvārī-oktobrī ir pārkrauti no jūras. Pa jūru piegādāto kravu struktūrā vislielāko apjomu - 0,9 miljonus tonnu - veido nafta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Ventspils nafta koncerna konsolidētā neto peļņa šā gada pirmajā ceturksnī sasniegusi 3.05 miljonus latu, koncerna konsolidētajam neto apgrozījumam gada pirmajos trīs mēnešos veidojot 20.5 miljonus latu, liecina paziņojums NASDAQ OMX Riga biržā.

Ventspils naftas iepriekš publiskotā konsolidētās neto peļņas prognoze visam šim gadam ir ne mazāka kā 2 miljoni latu.

«Notikumi pasaules un Latvijas ekonomikā būtiski ietekmēja Ventspils naftas koncerna uzņēmumu darbību, jo tie, strādājot tranzītbiznesa jomā, vistiešākajā veidā izjuta gan globālo norišu sekas, gan arī Latvijas politiski ekonomisko lēmumu nozīmi vietējās uzņēmējdarbības vides līmenī. Gads ir ļoti sarežģīts, taču a/s Ventspils nafta koncerna uzņēmumi ir spējuši pielāgoties savu klientu operatīvajām interesēm un nodrošināt stabilus darbības rezultātus,» uzsver a/s Ventspils nafta valdes priekšsēdētāja Olga Pētersone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils ostā vērojama stabilitāte

Māris Ķirsons,15.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Ventspils ostā strādājošajiem termināļiem nedaudz pieaudzis kravu apjoms, un arī šogad tam vajadzētu būt aptuveni tādā pašā līmenī, jo nekādu signālu par straujām pārmaiņām nav.

To intervijā Dienas Biznesam stāsta ilggadējais Ventspils brīvostas pārvaldnieks Imants Sarmulis. Viņš norāda, ka konkurence starp ostām ir nepieciešama, jo tā rada sava veida dzinējspēku – attīstībai, izaugsmei, efektivitātei.

Kāda ir situācija ar kravām Ventspils ostā?

2018. gadā salīdzinājumā ar 2017. gadu pārkrauto kravu apjoms Ventspils ostas termināļos pieauga par 1,5% jeb 0,3 milj. tonnu un sasniedza 20,33 milj. t. Kravu pieauguma pamatā ir lielāki Krievijas akmeņogļu pārkraušanas apjomi.

2019. gada pirmajos mēnešos aina ir iepriecinoša, jo vairākos ostā strādājošajos termināļos kravu apjoms ir būtiski pieaudzis. Un atkal šis pieaugums noticis, pateicoties stividorkompāniju spējai piesaistīt vairāk tieši akmeņogļu kravu. Minētais ļauj optimistiski raudzīties nākotnē, jo nekādu pazīmju, ka situācija varētu radikāli mainīties, nav. Protams, ir novērojama kravu sezonalitāte, un akmeņ- ogles ir viena no šādām kravām. Varbūt piesardzīgi, bet visā 2019. gadā Ventspils ostu termināļos prognozētais kravu apjoms tiek lēsts ap 20 milj. tonnu, kas ir aptuveni tas pats, kas pārkrauts 2018.un arī 2017. gadā. Ventspils brīvosta ir ieinteresēta, lai būtu lielāki kravu apjomi, kas nozīmē arī lielākus ienākumus ostu nodevās un vairāk darba stividoriem un citiem pakalpojumu sniedzējiem, kas rezultēsies darba vietās, darba algās un, galu galā, arī lielākos nodokļu maksājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Valsts nav atsaukusies aicinājumam pārrunāt tālāko Skultes termināļa projekta virzību

LETA,09.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš valdības lēmuma par Skultes termināļa attīstītāju priekšlikuma noraidīšanu valsts institūcijas nav atsaukušās AS "Skulte LNG Terminal" vadības komandas un investora aicinājumam pārrunāt iespējamos scenārijus Skultes sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa būvniecībai un projekta tālākai virzībai, pauda viena no "Skulte LNG Terminal" akcionāra AS "Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība.

Viņš skaidroja, ka valsts iesaiste LNG termināļu infrastruktūras izveidei ir tipiska visur Eiropā. Somijas un Lietuvas termināļu gadījumā valsts iesaiste un atbalsts ir mērāms daudzu desmitu miljonu eiro apmērā katru gadu.

Latvijas gadījumā šāda iesaiste pat nebūtu nepieciešama, ja AS "Latvenergo" nebūtu noslēdzis 10 gadu līgumu ar Lietuvas Klaipēdas termināli.

Aicinām neizgāzt LNG termināļa būvniecību 

Ar ļoti nepatīkamu pārsteigumu vakar uzzinājām, ka Ministru Kabinetā tika noraidīts iesniegtais...

"Zīmīgi un reizē arī ļoti savdabīgi ir tas, ka šāds līgums tika noslēgts burtiski dažas dienas pēc tam, kad Latvija lēma par sava termināļa nepieciešamību un Skultes terminālim tika piešķirts Nacionālā Interešu objekta statuss," pauda Vība, skaidrojot, ka Klaipēdas terminālis un lietuvieši tādējādi "ļoti eleganti izmantoja situāciju, lai bremzētu sava konkurenta Skultes termināla attīstību Latvijā". Vība arī uzsvēra, ka šis 10 gadu līgums var tikt definēts kā mūsu valsts garantija, kas bez nekādām diskusijām, bez īpašas publicitātes ir iedota Klaipēdas terminālim.

Kā skaidroja "Virši-A" valdes priekšsēdētājs, zinot, ka AS "Latvenergo" kā lielākais Latvijas dabasgāzes patērētājs ir "ieslēgts" uz 10 gadiem Klaipēdas līgumā, kā arī to, ka Skultes projekts prasa vērienīgas investīcijas no stratēģiskā investora puses, "Skulte LNG Terminal" lūdza no valsts iesaisti finanšu plūsmas nodrošināšanā pirmajos darbības gados provizoriskā apmērā līdz pieciem miljoniem eiro gadā, atkarībā no termināļa faktiskās noslodzes.

Valdība noraida Skultes LNG termināļa attīstītāja piedāvātos projekta sadarbības nosacījumus 

Ministru kabinets otrdien noraidīja Skultes sašķidrinātās dabasgāzes (LNG) termināļa attīstītāja...

"Šī valsts iesaiste tiktu atlīdzināta, vēlākajā periodā samazinot termināļa lietošanas maksu. Tāpat tika lūgti daži administratīvas dabas atvieglojumi," skaidroja Vība, piebilstot, ka, viņaprāt, tā nav liela cena par Latvijas energoneatkarību, ja salīdzina ar līdzīgu situāciju citās valstīs, kā arī, ja salīdzina ar Latvijas valsts iespējamo plānu termināli būvēt pašiem, kas valsts budžetam būtu ievērojamas izmaksas, turklāt būvniecības process notiktu arī daudz ilgāk birokrātiskā sloga iepirkumu veikšanā un citu jautājumu dēļ.

Vība skaidroja, ka uzņēmums no valsts puses sagaida konstruktīvu dialogu un pauda nožēlu, ka tas šobrīd nenotiek.

"Kopš valdības lēmuma par termināļa attīstītāju priekšlikuma noraidīšanu valsts institūcijas vismaz pagaidām tā arī nav atsaukušās "Skulte LNG Terminal" vadības komandas un investora aicinājumam pārrunāt iespējamos scenārijus Skultes termināļa būvniecībai un projekta tālākai virzībai. Uzskatām, ka abām pusēm būtu jāpāriet uz daudz intensīvāku sarunu ritmu, lai diskutētu tālākos scenārijus projekta veiksmīgai realizācijai," pauda Vība, piebilstot, ka fiziskas tikšanās būtu daudz produktīvāks sarunu veids nekā "simboliska vēstuļu sūtīšana reizi pāris mēnešos", uz dažām no kurām joprojām nav saņemtas atbildes.

Vība pauda pārliecību, ka šādas komunikācijas rezultātā varētu nonākt pie savstarpēji izdevīga rezultāta visu Latvijas iedzīvotāju, valsts ekonomikas un drošības interesēs.

Viņš arī norādīja, ka būtu nepieciešams veltīt visas pūles, lai nenonāktu situācijā, kad "Latvija kārtējo reizi izšķiež vējā unikālu iespēju veicināt savai ekonomikai pozitīvu efektu radošu projektu līdzīgi, kā tas jau ir noticis iepriekš ar citiem vērienīgiem investīciju projektiem", kas, neredzot valsts ieinteresētību un politisko uzņēmību, to realizēšanā ir aizmigrējuši uz kaimiņvalstīm, kur rada jaunas investīcijas un darba vietas.

"Tā rezultātā ekonomikas attīstības ziņā pēdējā desmitgadē Latvijā turpinām atpalikt no kaimiņvalstīm par spīti mūsu valsts priekšrocībām ar kvalitatīva darba spēka pieejamību un izdevīgu ģeogrāfisko atrašanas vietu," pauda Vība.

Viņš skaidroja, ka Latvijai vismaz nākamos 10-15 gadus būs nepieciešama dabasgāze, jo ar tās palīdzību tiek ražota elektroenerģija un siltums TEC. Tāpat dabasgāze tiek izmantota daudzos ražojošos uzņēmumos kā ērts un ilgtermiņā cenas ziņā salīdzinoši konkurētspējīgs enerģijas avots.

"Tuvāko gadu laikā Baltijas valstis atslēgsies no BRELL elektroapgādes loka. Lai noturētu elektrības frekvenci Baltijā vajadzīgajā līmenī, būs nepieciešamība ražot papildu elektrību. Tādā gadījumā dabasgāzes patēriņš provizoriski var pieaugt par trīs teravatstundām (TWh), no aptuvenā pēdējo gadu vidējā līmeņa, kas ir 10 TWh, līdz potenciāli 13 TWh gadā," skaidroja Vība, uzsverot, ka tāpēc viedoklim par to, kā pēc pāris gadiem Latvijā vairs netiks lietota dabasgāze, nav absolūti nekāda racionāla pamatojuma.

Viņš arī uzsver, ka tajā pašā laikā ir svarīgi audzēt atjaunojamo energoresursu (AER) jaudas Latvijā, taču tas ir investīciju ziņā apjomīgs un laika ziņā ilgstošs process, tāpēc dabasgāzes kā enerģijas avota nozīmība Baltijas reģionā vidējā termiņā paliks ļoti būtiska.

Vība arī skaidroja, ka mūsu reģiona dabasgāzes tirgus ir jāskata Somijas, Baltijas un Polijas mērogā. Pašlaik šī reģiona ikgadējais patēriņš ir aptuveni 80 TWh, kamēr reģionā pašlaik esošo termināļu jauda, kuri atrodas Somijā un Lietuvā ir 60 TWh.

"Bieži ir dzirdēts arguments, ka šo termināļu jauda ir pietiekama, lai apgādātu Baltiju un Somiju, tomēr jāatgādina, ka jau pašlaik liela daļa no Klaipēdas termināļa jaudām tiek virzītas uz mēroga ziņā būtisko Polijas tirgu, tāpēc, manuprāt, tirgū ir vieta vēl vienam terminālim, kas atrastos Latvijā, tādējādi nodrošinot Latviju ne tikai ar energo neatkarību, bet arī ar jaunām investīcijām, darba vietām un augstu potenciālu izkonkurēt kaimiņvalstīs esošos termināļus," norādīja "Virši-A" valdes priekšsēdētājs.

Vība arī skaidroja, ka Latvijai ir unikāla dabas dota priekšrocība - Inčukalna dabasgāzes krātuve. Praktiski nekur citur Eiropā nav vērojama tāda ģeogrāfiska situācija, kur dabasgāzes krātuve atrodas tik tuvu jūrai un ir savienojama ar gāzes vadu, nešķērsojot pilsētas un citas blīvi apdzīvotas vietas. Tas nozīmē, ka Skultes gadījumā nav jāveic vērienīgas investīcijas LNG krātuvē, kā tas, piemēram, ir Klaipēdā un Somijā, kur šīs krātuves funkcijas pilda dārgs kuģis, bet ir iespēja virzīt piegādāto dabasgāzi tieši no termināla uzreiz uz Inčukalna krātuvi.

"Šāds risinājums prasa aptuveni četras reizes zemākas investīcijas. Tāpat dabasgāzei nav jāmēro daudzu simtu kilometru ceļš uz un no Inčukalna, kā tas ir konkurējošos termināļos, kas prasa būtisku enerģijas patēriņu un pārvades tarifu maksāšanu," pauda Vība, skaidrojot, ka attiecīgi Skultes risinājums spētu piedāvāt krietni zemāku termināļa tarifu nekā citi reģionālie termināļi, kas dotu iespēju pārņemt lielos dabasgāzes patērētājus no Klaipēdas un Somijas, kā arī rezultētos zemākās dabasgāzes un elektrības cenās Latvijas iedzīvotājiem.

Jau ziņots, ka Ministru kabinets februāra otrajā pusē noraidīja "Skulte LNG Terminal" un stratēģiskā investora piedāvātos projekta sadarbības nosacījumus, jo tai nebija pieņemams prasīto garantiju apjoms.

Kā informēja Klimata un enerģētikas ministrija (KEM), Ministru kabinets 24.janvārī uzdeva KEM veikt padziļinātu projekta sadarbības nosacījumu izvērtējumu. Lai nodrošinātu kvalitatīvu analīzi, 30.janvārī KEM pieprasīja attīstītājam papildu informāciju.

Pēc papildu informācijas saņemšanas, kas sniegusi detalizētāku informāciju par projekta infrastruktūru, kapacitāti un izmaksām, KEM secinājusi, ka konkrētos projekta sadarbības nosacījumus nevar atbalstīt, galvenokārt to regulatīvo priekšrocību un garantiju apjoma dēļ.

Savukārt premjers Krišjānis Kariņš (JV) intervijā LTV "Rīta panorāmai" pauda, ka valdība pašlaik nav atteikusies no pozīcijas, ka Latvijai drošības apsvērumu dēļu būtu vajadzīgs savs sašķidrinātās dabasgāzes termināls.

Kariņš skaidroja, ka piedāvājums noraidīts, jo tajā valstij bija izvirzītas pārāk lielās prasības, bet valdība jau sākotnējās lemšanas laikā bija formulējusi nostāju, ka ļaus būvēt šādu termināli, bet bez īpaši labvēlīgām garantijām privātajam attīstītajam.

Pēc Kariņa vārdiem, investora piedāvājumā bijušas tādas prasības, ka sabiedrība nesaprastu šādu valdības pretimnākšanu. Lūgtie atbalsta modeļi bijuši dažādi, piemēram, ka Latvijas patērētāji pat subsidētu gāzes pārvades cenu arī tām kravām, kas iet ārpus Latvijas, "kas nav nopietni".

"Izskatās, ka te kāds saskatīja iespēju bez riska gūt drošu peļņu, bet tā nav - uzņēmējdarbība ir riska darbība," par investoru vēlmēm izteicās politiķis.

Pēc valdības lēmuma pastāvot iespēja, ka parādās kāds cits termināļa projekts, kas neprasītu šādas garantijas, kā arī valdība izskatīs iespēju, ka valsts pati varētu būvēt LNG termināli, klāstīja Kariņš, gan atsakoties vērtēt, cik liela ir iespējamība, ka nonāks līdz valsts būvētam terminālim.

Kariņš tomēr uzsvēra, ka drošības apsvērumi argumentē par labu, lai valstij šāds termināls būtu, taču ir jālīdzsvaro drošības vajadzības pret izmaksām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

SIA Ventspils nafta termināls pārkrauti 1,2 miljoni tonnu naftas un naftas produktu

,06.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrības Ventspils nafta meitas sabiedrībā naftas un naftas produktu pārkraušanas uzņēmumā SIA Ventspils nafta termināls 2008.gada sākumā turpinās naftas un naftas produktu pārkraušanas apjoma pieauguma tendences, kas bija vērojamas visa 2007.gada laikā, liecina uzņēmuma sniegtā informācija medijiem.

2008.gada janvārī SIA Ventspils nafta termināls pārkrauti vairāk nekā 1,2 miljoni tonnu naftas un naftas produktu, un tas ir par 0,3 miljoniem tonnu vairāk nekā 2007.gada janvārī. Pārkrauto kravu struktūrā šā gada pirmajā mēnesī lielāko īpatsvaru veido pa dzelzceļu un naftas produktu cauruļvadu piegādātā dīzeļdegviela – 0,9 miljonus tonnu. 0,2 miljoni tonnu no kopējā pārkraušanas apjoma ir pa dzelzceļu transportētais dažādu marku autobenzīns, bet 0,1 miljons tonnu – nafta un naftas produkti, kas piegādāti pa jūras ceļu.

2007.gadā terminālī naftas un naftas produktu pārkraušanas apjoms palielinājās vairāk nekā divas reizes jeb par 133,3%, pirmoreiz kopš 2003.gada atkal pārsniedzot 10 miljonus tonnu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ventspils naftas termināli vadīs Larss Panclafs

,28.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils naftas meitas sabiedrību – naftas un naftas produktu pārkraušanas uzņēmumu SIA Ventspils nafta termināls turpmāk vadīs Larss Panclafs (Lars Pantzlaff), liecina paziņojums NASDAQ OMX Riga biržā.

Jauna vadītāja iecelšana nemainīs SIA Ventspils nafta termināls akceptētās ilgtermiņa attīstības stratēģijas, kas vērstas uz termināļa kā Baltijas reģionā lielākā un modernākā šāda veida uzņēmuma pilnveidošanu, analizējot jaunas biznesa iespējas un ieviešot jaunus pakalpojumus, uzturot vides un kvalitātes vadības augstākos standartus, nodrošinot efektīvu personālpolitiku.

SIA Ventspils nafta termināls kapitāla daļu īpašnieki atzinīgi vērtē uzņēmuma līdzšinējā valdes locekļa un ģenerāldirektora Ronalda Okera (Ronald Okker) ieguldījumu termināļa restrukturizācijas īstenošanā. Minēto amatu saskaņā ar iepriekšēju vienošanos ar uzņēmuma īpašniekiem R.Okers ieņēma pusotru gadu – kopš 2008.gada februāra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ventspils nafta termināls pirmo reizi izmaksās dividendes

,11.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akciju sabiedrība Ventspils nafta pirmoreiz saņems dividendes no SIA Ventspils nafta termināls – 0.7 miljonus latu.

Publiskās akciju sabiedrības Ventspils nafta meitas sabiedrības naftas un naftas produktu pārkraušanas uzņēmuma SIA Ventspils nafta termināls dalībnieku sapulce pieņēmusi lēmumu saviem īpašniekiem izmaksāt dividendēs 1.3 miljonus latu, ko veido 2008. gada peļņa 1.12 miljonu latu apjomā un iepriekšējo gadu nesadalītā peļņa.

Kopš SIA Ventspils nafta termināls dibināšanas 2003.gadā dividendes tā īpašniekiem tiks izmaksātas pirmoreiz. A/s Ventspils nafta SIA Ventspils nafta termināls 51 % kapitāla daļu īpašniece dividendēs saņems gandrīz 0.7 miljonus latu.

2008.gadā SIA Ventspils nafta termināls nodrošinājis stabilu pārkraušanas apjoma līmeni, pārkraujot kopumā 11.6 miljonus tonnu naftas un naftas produktu. Uzņēmumā tika turpināta modernizācija, īstenojot uzlabojumus ekoloģijas jomā un visa veida resursu izmantošanas optimizācijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Naftas un naftas produktu pārkraušanas apjoms SIA Ventspils nafta termināls – nepilni 5 miljoni tonnu

Žanete Hāka, Db,16.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada četros mēnešos AS Ventspils nafta meitas sabiedrības naftas un naftas produktu pārkraušanas uzņēmuma SIA Ventspils naftatermināls pārkraušanas apjoms pietuvojies 5 miljoniem tonnu naftas un naftas produktu, sasniedzot 4,74 miljonus tonnu. Tas ir par 0,31 miljonu tonnu vairāk nekā 2007.gada attiecīgajā periodā.

Šā gada pirmajos četros mēnešos SIA Ventspils naftatermināls pārkrauto kravu struktūrā 3,7 miljonus tonnu veido pa naftas produktu cauruļvadu un dzelzceļu piegādātā dīzeļdegviela, 0,6 miljonus tonnu - pa dzelzceļu transportētais dažādu marku autobenzīns un 0,32 miljonus tonnu - nafta un naftas produkti, kas atvesti pa jūras ceļu. Vēl vairāk nekā 0,1 miljons tonnu ir pa dzelzceļu piegādātie cita veida naftas produkti.

Aprīlī SIA Ventspils nafta termināls pārkrāvis 1 miljonu tonnu naftas un naftas produktu.

Kravu apjoms SIA Ventspils nafta termināls pakāpeniski pieaudzis kopš 2007.gada, kad uzņēmums atsāka dīzeļdegvielas pieņemšanu no naftas produktu cauruļvada un uzsāka pilnvērtīgu sadarbību ar a/s Ventspils nafta un SIA Ventspils nafta termināls līdzīpašnieku starptautiskā naftas un gāzes konsorcija Vitol Group uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils naftas terminālim 1.ceturksnī stabili apjomi

,15.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Ventspils nafta meitas sabiedrība naftas un naftas produktu pārkraušanas uzņēmums SIA Ventspils nafta termināls šā gada pirmajā ceturksnī nodrošinājis stabilu naftas un naftas produktu pārkraušanas apjoma līmeni.

Kā informē Ventspils naftas sabiedrisko attiecību un reklāmas vadītāja Gundega Vārpa, pārkrautais apjoms ir analogs termināļa 2008.gada pirmo trīs mēnešu rezultātam. Šogad no janvāra līdz martam SIA Ventspils nafta termināls pārkrauti 3.8 miljoni tonnu naftas un naftas produktu. Pārkrauto kravu struktūrā šā gada pirmajā mēnesī lielāko īpatsvaru veido pa dzelzceļu un naftas produktu cauruļvadu piegādātā dīzeļdegviela - vairāk nekā 2.7 miljoni tonnu. 0.7 miljoni tonnu no kopējā pārkraušanas apjoma ir pa dzelzceļu transportētais dažādu marku autobenzīns un citi naftas produkti, bet 0.3 miljoni tonnu - nafta un naftas produkti, kas piegādāti pa jūras ceļu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Savickis: Ne Itera, ne Gazprom nekad nav izrādījis interesi par LNG termināļa būvniecību

Nozare.lv,12.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne Krievijas enerģētikas koncerns Gazprom, ne tā meitasuzņēmums SIA Itera Latvija nekad nav izrādījis interesi par sašķidrinātās gāzes (LNG) termināļa būvniecību Latvijā, apgalvo Itera Latvija prezidents Juris Savickis.

«Vēlos uzsvērt, ka termināļa projektā ir ieinteresēta fizisko personu-domubiedru grupa, kurā piedalos arī es, bet jūs tur neatradīsiet ne Gazprom, ne Itera,» sacīja Savickis.

Jautāts, vai šī domubiedru grupa piedalīsies konkursā par LNG termināļa būvniecību Rīgā, ja tiks panākta vienošanās par šī projekta realizāciju un šāds konkurss izsludināts, Savickis sacīja, ka tiks rūpīgi izvērtēti šāda konkursa noteikumi.

«Mēs plānojām LNG termināli tad, kad ekonomikā viss gāja uz augšu un tika prognozēts ikgadējs gāzes patēriņa pieaugums 3% apmērā. LNG būtu veids, kā panākt eneroresursu diversifikāciju, taču vēlos uzsvērt, ka LNG atrisina šo problēmu politiski, nevis ekonomiski, jo sašķidrinātā gāze ir 15%-20% dārgāka par dabasgāzi,» sacīja Savickis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Papildināta ar foto - Lietuvā svinīgi sagaidīts Klaipēdas sašķidrinātās gāzes termināļa kuģis Independence

Db.lv/ LETA,27.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Klaipēdā sagaidīts Dienvidkorejā būvētais topošā sašķidrinātās gāzes termināļa jaunais kuģis Independence, ko lietuvieši uzlūko kā savas enerģētiskās neatkarības simbolu. Kā atzīst eksperti, šis kuģis jau labu laiku pirms ierašanās «atvedis Lietuvai zemākas gāzes cenas».

Projekta izmaksas veido aptuveni 100 milj. eiro par infrastruktūras izbūvi Klaipēdas ostā plus ap 50 milj. eiro par LNG kuģa nomu gadā. Refinansēt investīcijas paredzēts, uzliekot lielajām Lietuvas enerģētikas kompānijām pienākumu, iepirkt no jaunā LNG termināļa vismaz 20% no sava kopējā gāzes patēriņa.

Klaipēdas LNG termināls varēs nodrošināt līdz pat 75% no kopējā Baltijas gāzes patēriņa.

Projekts tika īstenots trīs gadu laikā uz publiskās privātās partnerības (PPP) modeļa bāzes, piedaloties kompānijām Klaipedos nafta un Hoegh LNG. Savukārt par LNG piegādēm noslēgts līgums ar norvēģu kompāniju Statoil.

Pēc prezidentes Daļas Grībauskaites teiktā, termināļa darbība «no jauna pārzīmēs visu Baltijas valstu enerģētisko karti», pieliekot punktu Krievijas koncerna Gazprom monopolam. «Mūsu rokās tas dos jaunas sviras un brīvību lēmumu pieņemšanā. (..) Neviens vairs nevarēs mēģināt mūs iebiedēt vai piespiest maksāt [par gāzi] politiski noteiktu cenu,» viņa uzsvērusi intervijā ziņu aģentūrai Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot 92 milj. eiro, līdz 2014. gadam nacionālā lidkompānija airBaltic cer pabeigt jauna termināļa būvniecību lidostas Rīga teritorijā.

Paredzēts, ka terminālis varētu būt 58 tūkst. kvadrātmetru liels un atrasties faktiski līdzās esošajai lidostas ēkai – vietā, kur šobrīd izvietots aviācijas muzejs. Paredzēts arī, ka šis terminālis varētu darboties, galvenokārt apkalpojot airBaltic pasažierus, bet esošais – pārējo kompāniju klientus.

Plānojot termināļa platību, šoreiz nevis izvirzīti ambiciozi plāni apkalpoto pasažieru skaita pieaugumam - iepriekšējais termināļa projekts tapa, pieņemot, ka perspektīvā lidosta Rīga varētu apkalpot 30 milj. pasažieru –, bet gan izejot no tā, cik pasažieru lidostā atrodas tā dēvētajās sastrēguma stundās, piemēram, 7 no rīta, kad rindās uz reģistrēšanos jāstāv pat stunda.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils naftai pateicoties aktīvu pārdošanai 40.2 miljonu latu peļņa

,27.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils nafta 2008. gadā strādājusi 40.2 miljonus latu lielu peļņu, ko lielā mērā izdevies sasniegt pateicoties aktīvu pārdošanai, kas nav saistīti ar tranzītbiznesu.

Par šīs peļņas izlietojumu, kurā atspoguļojas arī a/s Ventspils nafta koncerna restrukturizācijas rezultātā īstenotā pārdošanas darījuma ieņēmumi, a/s Ventspils nafta akcionāriem jālemj akcionāru kārtējā sapulcē. Db jau vēstīja, ka Ventspils nafta pārdeva praktiski visus savus nekustamos īpašumus, poligrāfijas biznesu u.c. aktīvus savai meitas kompānijai Latvijas kuģniecība – šis darījums finanšu ekspertos un ar nozari saistītos uzņēmējos izraisīja izbrīnu un neizpratni.

a/s Ventspils nafta koncerna konsolidētā peļņa atbilstoši a/s Ventspils nafta neauditētajam 2008.gada pārskatam pēc nodokļu nomaksas pārskata periodā veido 20.8 miljonus latu, un tas ir gandrīz četras reizes vairāk nekā a/s Ventspils nafta koncerna konsolidētā budžeta prognozēs 2008.gadam, kur tā tika plānota 5,3 miljonu latu apjomā. A/s Ventspils nafta koncerna konsolidētais neto apgrozījums pārskata periodā saskaņā ar neauditēto 2008.gada pārskatu sasniedzis 78,5 miljonus latu, un tas ir par 18,5 miljoniem latu vairāk, nekā iepriekš plānotajā a/s Ventspils nafta konsolidētajā 2008.gada budžetā.

Komentāri

Pievienot komentāru