Ar mērķi uzlabot patērētāju aizsardzību, kā arī nodrošināt efektīvāku Ekonomikas ministrijas (EM) pārziņā esošās Tūrisma aģentu un tūrisma operatoru datubāzes (TATO) uzturēšanu un Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) darbību, veicot tūrisma aģentu un tūrisma operatoru darbības uzraudzību, EM ir izstrādājusi grozījumus noteikumos par tūrisma operatora, tūrisma aģenta un klienta tiesībām un pienākumiem, kompleksa tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un īstenošanas kārtību, klientam sniedzamo informāciju un naudas drošības garantijas iemaksas kārtību.
Sagatavotie grozījumi noteikumos ir izsludināti starpinstitūciju saskaņošanai 19.februārī, informē Ekonomikas ministrija.
Grozījumi noteikumos paredz, ka tūrisma operatoram informācija par klientu iemaksātās naudas drošības garantiju būs jāiesniedz vienlaikus ar reģistrēšanos TATO datubāzē, tādējādi samazinot gan no komersanta, gan reģistrētāja puses veicamos soļus, kā arī dod iespēju izvairīties no situācijām, kad komersants neiesniedz informāciju par garantiju pēc reģistrēšanās TATO.
Pēc grozījumu noteikumos stāšanās spēkā tūrisma aģentiem papildus iesniegumam būs jāiesniedz arī informācija par tūrisma operatoriem, kuru vārdā viņi var piedāvāt un pārdot klientam kompleksus tūrisma pakalpojumus, tādējādi padarot efektīvāku kontroles īstenošanu.
Noteikumu projektā ir definēti gadījumi, kad komersantu drīkstēs izslēgt no datubāzes, nodrošinot, ka TATO datubāzē ir aktuālākā informācija.
Papildus grozījumi paredz, ka tūrisma operatoram vai aģentam informācija par klienta iemaksātās naudas drošības garantiju būs jāsniedz jau pirms līguma slēgšanas, nevis tikai pirms paša ceļojuma, kā tas ir pašlaik.
Noteikumu projekts paredz arī, ka līgumos, kurus tūrisma aģents ar klientu slēdz kā starpnieks ārvalstu tūrisma operatoram, TATO numura vietā būs jānorāda reģistrācijas numurs attiecīgā komersanta reģistrācijas valstī.
Pēc starpinstitūciju saskaņošanas noteikumu projekts tiks iesniegts apstiprināšanai Ministru kabineta sēdē.