Apvienojoties Latvijas telekomunikāciju uzņēmumiem Baltkom un IZZI, «tandēma» kopējā tirgus daļa maksas TV pakalpojumu tirgū Rīgā būtu aptuveni 50%, bet visā Latvijā ap 30%, liecina DB rīcībā esošā informācija, kas ir iesniegta Konkurences padomei (KP) izvērtēšanai.
Uzņēmumi neslēpj, ka vēlas apvienoties, lai labāk konkurētu ar ciparu TV ieviesēju Lattelecom. Tas savukārt atbildīgās institūcijas aicina rūpīgi izvērtēt iecerēto apvienošanos un nepieļaut šādu situāciju.
«Apvienojoties IZZI un Baltkom, izveidosies uzņēmums, kura kopējā tirgus daļa maksas televīzijas pakalpojumu tirgū divkārt pārsniegs jaunajā Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumā noteikto dominējošā stāvokļa slieksni,» DB sacīja Lattelecom pārstāve Līga Bite. Viņa paskaidroja, ka par dominējošo stāvokli uzskatāma 35% vai lielāka tirgus daļa, taču publiski pieejamie dati un GfK jūlijā veiktais pētījums liecina, ka kopējā IZZI un Baltkom tirgus daļa maksas TV pakalpojumu tirgū Latvijā varētu pārsniegt 40%, bet Rīgā, kur maksas TV pakalpojumus lieto absolūti lielākā daļa iedzīvotāju, šī tirgus daļa varētu pat pārsniegt 70%.