Valdība savā mājaslapā ir publicējusi nodomu protokolu – vēstuli Starptautiskajam Valūtu fondam (SVF), kas tika nosūtīta pirms naudas saņemšanas, kurā norāda, kādi pasākumi tiks veikti ekonomikas stabilizēšanai.
Vēstulē valdība lūgusi SVF atbalstu 1.7 miljardu eiro apmērā laika posmā no 2008. gada decembra līdz 2011. gada martam. Valdības pārstāvji vēstulē norādījuši savus mērķus - aizkavēt tūlītējus likviditātes spiedienus, atjaunot ilgtermiņa stabilitāti, stiprinot banku sektoru, labojot fiskālo nelīdzsvarotību un pieņemot iekšzemes politiku konkurētspējas uzlabošanai, bet saglabājot fiksētu valūtas kursu, kā arī nostiprināt ekonomikas ilgtermiņa strukturālos darbības rezultātus. Ja šie pasākumi būs veiksmīgi, tie veidos pamatu mūsu ekonomikas politikas mērķa — pēc iespējas ātrāka pievienošanās eiro zonai — sasniegšanai.
Valdība minējusi vairākus pasākumus, ko iecerēts veikt, lai 2011. gadā sasniegtu plānoto deficītu – 3% no IKP. Šie pasākumi sevī ietvers turpmāku PVN likmes palielinājumu, papildu darbinieku skaita un algu samazinājumu valsts sektorā un (sākot ar 2010. gadu) pensiju indeksēšanu tikai ar inflāciju. Plānotā deficīta sasniegšana var būt problemātiska, ņemot vērā lielo nenoteiktību attiecībā uz vidēja termiņa perspektīvu, tādēļ visas politikas iespējas tiks nepārtraukti pārskatītas.
Dokumentā teikts, ka stiprā izaugsme vairāku gadu garumā izraisīja strauju dzīves līmeņa uzlabošanos, tanī pat laikā pieaugot ievainojamībai. Tāpat 2007. gada sākumā ieviestais inflācijas apkarošanas plāns bija pirmais solis ceļā uz valstij draudošo risku novēršanu. Tika paplašināts ar nodokli apliekamo darbību spektrs nekustamā īpašuma jomā un jaunais regulējums bankām lika piesardzīgāk pieņemt kreditēšanas lēmumus. Nesenais satricinājums globālajos finanšu tirgos riskus pastiprināja, nosakot nepieciešamību turpmāk ievērojami pastiprināt politiku. Ņemot vērā šīs nenoteiktības, mūsu makroekonomikas pamatnostādnes 2009.–2011. gadam ir balstītas uz piesardzīgiem pieņēmumiem. Jau ir vērojama nopietna produkcijas izlaides samazināšanās un mēs prognozējam, ka tādu faktoru kā globālās ekonomikas palēnināšanās, finanšu tirgus sašaurināšanās (deleveraging) un likviditātes problēmas kaimiņvalstīs ietekmē produkcijas izlaide 2009. gadā samazināsies par 5%, norādīts vēstulē.
Valdība prognozējusi, ka bruto ārējā finansējuma vajadzības būs ievērojamas turpmākos divus gadus, un tās tiks daļēji apmierinātas, izmantojot daudzpusējo un divpusējo kreditoru sniegto ārējo palīdzību. Kaut gan, samazinoties importam, kārtējo maksājumu konta deficīts samazināsies līdz 5 % 2010. gadā, būs vērojama pieejamā kapitāla ieplūžu strauja samazināšanās. Latvijas bankām un uzņēmumiem būs grūtības pārstrukturēt savus aizņēmumus. To daļēji kompensēs relatīvi augstākas pārstrukturēšanas likmes ārvalstu banku aizdevumiem to meitasuzņēmumiem Latvijā un ievērojamās ES struktūrfondu un kohēzijas fondu līdzekļu ieplūdes turpmāk.
Pakāpeniska ekonomikas atveseļošanās būs vērojama vidējā termiņā. Globālā inertuma spiedienam mazinoties un Latvijas bankām rekapitalizējoties, atjaunosies privātais ārējais finansējums un iekšzemes kreditēšana. Palielinoties ES dotāciju ieplūdēm, palielināsies ieguldījumi. Straujā algu un cenu inflācijas krituma ietekmē pakāpeniski uzlabosies konkurētspēja, kas līdz ar globālās ekonomikas atveseļošanos palielinās tīro eksportu. Nelielie reālie ienākumi un turpmāki fiskālie ierobežojumi iegrožos patēriņu, bet mērens produkcijas izlaides pieaugums atsāksies 2011. gadā.
Valdība nodomu protokolā norādījusi, ka tās mērķi ir tālejoši. Lai atjaunotu uzticēšanos citiem banku sistēmas dalībniekiem, tikšot izstrādāta plašu banku atveseļošanas stratēģiju, kā arī tiks stiprināta spēja pārvaldīt krīzi. Līdz 2009. gada marta beigām tikšot grozīti banku darbību regulējošie tiesību akti, lai FKTK, LB un Finanšu ministrija varētu savlaicīgi un efektīvi veikt pasākumus finanšu stabilitātes atjaunošanai sistēmiskas krīzes gadījumā un lai veicinātu speciālu banku maksātnespējas režīmu (strukturāls standarts).