Līdz ar Zviedrijas zīmola Ikea ienākšanu Latvijā vietējie mēbeļu ražotāji neparedz īpaši lielu ietekmi uz tirgu, tirgotāji bažīgāki, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.
DB aptaujātie mēbeļu nozares uzņēmumu pārstāvji īpašu satraukumu par Ikea ienākšanu Latvijā neizrāda. Tā, piemēram, SIA Daiļrade Koks valdes priekšsēdētājs Andris Jansons uzskata, ka Ikea ir nopietns spēlētājs, bet tas darbojas savā nišā, un runāt par tā būtisku ietekmi uz vietējo mēbeļu ražotāju biznesu ir pārspīlēti. «Tādi paši Ikea veikali, kāds ir iecerēts Rīgā, jau darbojas tepat salīdzinoši netālajā Viļņā, arī Varšavā, Helsinkos, un nekādas ievērojamas izmaiņas tirgū tā dēļ nav notikušas. Ikea niša tomēr ir vairāk lētā gala produkcija jauniem cilvēkiem, un nav tā, ka Latvijas ražotāji pastiprināti darbotos šai virzienā,» norāda A. Jansons.
Savukārt tirdzniecības kompleksa Spice (t/c Spice un t/c Spice Home) direktore Iveta Lāce atzīst, ka «Ikea ienākšana būtiski ietekmēs tirgu, jo uzņēmums ir viens no lielākajiem mājas preču tirgotājiem pasaulē. Ņemot vērā to, ka zīmols ir mums labi pazīstams un līdz veikala atvēršanai ir pietiekami liels laika periods, mums ir iespēja attiecīgi transformēt, mainīt un pielāgot Spice Home koncepciju, preču un pakalpojumu piedāvājumu, lai veiksmīgi konkurētu jaunajā situācijā. Arī Lietuvā jau kādu laiku darbojas Ikea, taču Viļņā veiksmīgi pastāv un ir pieprasīti arī citi mājas lietu veikali».
Visu rakstu Ražotāji konkurences draudus nesaskata lasiet 1. februāra laikrakstā Dienas Bizness.