«Ir gadījumi, kad piemērotais sods tiek anulēts. Katra pretenzija un situācija tiek izvērtēta individuāli un lēmums pieņemts, ņemot vērā konkrētos apstākļus,» tā uz jautājumu, vai ir bijuši gadījumi, kad piemērotais sods par autostāvvietas neatļautu izmantošanu pārrunu rezultātā ticis atcelts un cik šādi gadījumi ir, biznesa portālam db.lv atbildēja SIA EuroPark Latvia valdes loceklis Mārtiņš Meisītis.
Viņš neatklāj konkrētus skaitļus par to, cik sodi un par kādu kopējo summu šogad piemēroti, bet atzīmē, ka soda kvītis pirmajā pusgadā piemērotas aptuveni 1,2% no kopējā klientu skaita. «Novērojams, ka piemēroto sodu skaits salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem ir aptuveni vienā līmenī. Diemžēl cilvēki nepievērš uzmanību ceļa zīmēm un autostāvvietas lietošanas noteikumiem, kas ir izvietoti pie katras autostāvvietas iebrauktuves, nepievērš atbilstošu uzmanību arī funkcionālajām un informatīvajām norādēm – kas bieži vien ir lielā skaitā izvietotas autostāvvietas teritorijā,».
Neskaidrību gadījumos nereti klienti jautā pēc padoma, zvanot uz informatīvo tālruni. M. Meisītis pieļauj, ka tas varētu būt iemesls saņemto pretenziju skaita samazinājumam salīdzinājumā ar 2016. gadu. Lielākajā daļā gadījumu klients neesot pievērsis uzmanību autostāvvietā izvietotajām ceļa un informatīvajām zīmēm. Biežākais no iemesliem, ko klienti piemin pretenzijās, ir «es tikai uz 5 minūtēm», tomēr, pārbaudot situāciju, tās nekad neesot bijušas piecas minūtes, ko klients pavadījis autostāvvietā.
«Ņemot vērā, ka vasara ir atvaļinājumu laiks, Rīgas centrā ir redzams mazāks automašīnu skaits, taču kopumā klientu skaits aug un cilvēki meklē, kur novietot automašīnas, gan dodoties uz darbu, gan privātās darīšanās,» viņš piebilst.
Šobrīd EuroPark Latvia apsaimnieko 57 autostāvvietas Rīgā un Rīgas rajonā. «Apsaimniekoto autostāvvietu skaits turpina pieaugt, jo aizvien biežāk gan privātpersonas, gan juridiskas personas izsaka vēlmi sev piederošajā nekustamajā īpašumā izveidot funkcionālu un efektīvi apsaimniekotu autostāvvietu, ierobežojot haosu un bieži vien arī patvaļu. Arvien biežāka tendence ir juridisku personu, dažādu uzņēmumu, veikalu un biroju ēku vēlme sakārtot tiem piederošās autostāvvietas darbību, lai to būtu iespēja izmantot tiem, kam tā atbilstoši ir paredzēta - klientiem un darbiniekiem,» stāsta M. Meisītis.
Šā gada jūlijā EuroPark Latvia uzsāka darbu Arēna Rīga autostāvvietā un tirdzniecības centra Elkor Plaza autostāvvietā. Lielākais uzsvars tiekot likts uz AutoPay elektroniskās video kontroles sistēmu, kas nu jau divus gadu veiksmīgi strādā iepirkšanās centra Olimpia autostāvvietā un no šā gada 1.marta - arī Barons Kvartāls, Cēsu ielā 31.
Savukārt, Rīgas satiksmes Klientu apkalpošanas un komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis db.lv atklāja, ka kopumā šā gada pirmajos sešos mēnešos piemēroti 64 504 autostāvvietu pēcapmaksas paziņojumi par kopējo summu 1,011 miljoni eiro (bez PVN). Šā gada 1. pusgadā Rīgas satiksme saņēmusi 1819 pretenzijas par autostāvvietu pēcapmaksas paziņojumu piemērošanu un atcelti 1183 pēcapmaksas paziņojumi, no kuriem 4% ir izrakstīti darbinieku vainas/kļūdas dēļ.
2017. gada jūlija beigās Rīgas satiksme apsaimniekoja 5 909 stāvvietas, tostarp 337 stāvvietas Vecāķos, kas, salīdzinot ar pagājuša gada jūlija mēnesi, ir par 392 stāvvietām vairāk. Savukārt, salīdzinot ar 2017.gada sākumu – par 236 stāvvietām vairāk.
V. Zaķis atklāj, ka tuvākajā laikā tiks ierīkotas jaunas stāvvietas Stabu ielā (Avotu iela/Valmieras iela) un līdz 2017. gada beigām jaunu pašvaldības maksas autostāvvietu ierīkošana ir plānota arī Miera ielā, Palīdzības ielā, A.Briāna ielā, Katrīnas ielā (Eksporta iela/Pētersalas iela) un Balasta dambī (K.Valdemāra iela/Daugavgrīvas iela).
TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:
Tirdzniecības centrā Olimpia automašīnas bez maksas var novietot vairs tikai divas stundas
Ušakovs: Pilsēta nevēršas pret privāto autostāvvietu biznesu