Esmu sākusi mācīties Komercizglītības centra Biznesa meistarklasē. Šī mācību programma mani uzrunāja ar to, ka sešu mēnešu garumā pie visnotaļ spilgtiem biznesa treneriem ir iespēja iegūt zināšanas un jaunas idejas gan par biznesa plānošanu un stratēģiju, gan par personāla vadību, mārketingu un personības attīstību. Mērķauditorija- cilvēki, kas ikdienā nodarbojas ar uzņēmuma vadības lietām, profesionāļi, kas zina, prot un dara.
Ir labi zināms teiciens, ka jāmācās ir visu mūžu. Un galu galā tā nav tikai sausa runa – ikdienas rutīna dara savu un cilvēks brīžam sajūtas mazliet iestidzis – vienu problēmu atrisini, piecas jaunas ir radušās vietā, un atkal viss sākas no gala. Normāls darba ritms, strādājot atbildīgā amatā. Pamācīties kaut ko, paplašināt apvāršņus nebūtu slikti, bet ej, nu atrodi laiku vēl vienai izglītībai!
Atšķirībā no mācību programmām dažādās augstskolās, kur zinību apguvei jāziedo, piemēram, vakari vai nedēļas nogales, šajās mācībās ir ieplānotas divas, trīs nodarbības mēnesī, dažādās nedēļas dienās. Lai arī nodarbības notiek no deviņiem rītā līdz pieciem vakarā, kas principā nozīmē to, ka šī darbadiena tiek pilnībā atvēlēta mācībām, aizņemtam cilvēkam patīkami ir tas, ka praktiski nav mājasdarbu – intensīvs darbs notiek nodarbībās uz vietas. Vēl iepriecina tas, ka mācību grupas ir nelielas – tātad, nekādas milzu auditorijas, kurā, lēnām snaužot pie pierakstiem, klausīties bezgalgarā lektora monologā.
Monologa forma šeit vispār neeksistē. Tā kā grupa apvieno biznesa vadītājus – personības, kurām arī ir ko teikt un pieredze ar ko dalīties, tad nodarbības vadītājs principā uzņemas moderatora lomu – nav skolotāju un skolnieku, ir dzīvas diskusijas un pieredzes apmaiņa, kas parasti turpinās arī nodarbību pārtraukumos. Ir tik interesanti uzzināt, kā citā uzņēmumā risina vienu vai citu personāla jautājumu, kādus jaunievedumus šis uzņēmējs atzinis par labiem un veiksmīgiem esam. Viena no lielākajām šo nodarbību pievienotajām vērtībām, manuprāt, ir tieši nepiespiestā saruna starp grupas dalībniekiem, jo kur tad vēl var satikties ar tik dažādu nozaru, iepriekš nepazītiem uzņēmējiem un nesasteigtā atmosfērā pārrunāt dažādas aktualitātes. Secinājums pēc pirmajām nodarbībām – Latvijā ir ārkārtīgi spilgti, interesanti un veiksmīgi uzņēmējdarbības piemēri, par kuriem ir vērts zināt.
Mūsu nodarbības iesākās ar Pētera Strautiņa makroekonomikas pārskatu – ar faktiem, grafikiem un skaidrojumiem ļoti piesātinātu nodarbību. Izrunājāmies gan par neseno globālo finanšu krīzi un tās iemesliem, gan pašreizējo situāciju. P. Strautiņš skaidro, kāpēc makroekonomikas augšupejošos vai lejupejošos rādītājus uzreiz līdzvērtīgi neizjūt visi uzņēmumi. Analizējam Krievijas, eirozonas un pasaules ekonomikas izaugsmes perspektīvas. Attiecībā uz Latvijas ekonomiku Pēteris Strautiņš ir un paliek īsts optimists – izaugsme būs arī tuvākajos gados, turklāt lielāka, nekā daudzi varbūt uzskata, bet tas, ar ko Latvijas darbadevējiem tuvākajos gados būs jārēķinās, ir darbalgu celšana. Katrs biznesa vadītājs reizēm aizdomājas par lielajām ekonomiskajām sakarībām, taču diena pie P. Strautiņa iedod ļoti koncentrētu un ar dažādiem faktiem bagātu pārskata materiālu par situāciju.
Šai nodarbībai seko ļoti spraiga un atraktīva diena Ineses Suijas – Markovas vadībā. Temats ļoti intriģējošs – inovāciju vadība. Vārdiņš inovācijas ikdienā plaši lietots – to tik vien dzirdam, ka jābūt vēl inovatīvākiem un radošākiem, tajā pašā laikā vārds «inovācijas» jau iekļāvies to nozīmes ziņā izstiepto jēdzienu pulkā, zem kura katrs var iedomāties gandrīz vai jebko. I. Suija – Markova ar praktiskiem piemēriem un kārtīgi liekot mums uzdevumu risināšanā iesaistīties arī pašiem, «saliek lietas pa plauktiņiem». Iedodot līdzi arī vairākas labas metodes, kas var palīdzēt ģenerēt idejas gan pagurušas atmosfēras sapulcēs, gan tad, kad pašam šķiet, ka neko prātīgu vairs nevar izdomāt, bet vajag. Šī ir nodarbība, pēc kuras vēl labu brīdi saglabājas eiforijas sajūta un pārliecība, ka absolūti visi jautājumi ir atrisināmi.