Mājokļa uzkopšana ir visai intīms pakalpojums, tāpēc svarīgi iemantot klientu uzticību.
SIA "Zelta birste" īpašniece Eva Beriņa teic, ka klienti ne vienmēr vēlas, lai viņu māju uzkopj kaimiņiene, tāpēc ir gatavi maksāt par to, lai cilvēks mērotu 50km līdz darba veikšanas vietai. "Mēs ļoti nopietni uztveram konfidencialitāti. Šis ir tik intīms pakalpojums! Cilvēks ieiet tavā guļamistabā - kur vēl intīmāk? Tāpēc klientiem ir jāspēj mums uzticēties. Mani darbinieki ir mans zelts," viņa uzsver.
E. Beriņa novērojusi, ka cilvēki izvērtē, par ko viņi maksā un novērtē nopirkto laiku, ko var veltīt ģimenei. Viņa uzskata, ka visaugstākā godalga ir tā, ka ir ģimenes, kur kopš uzkopšanas pakalpojuma izmantošanas vīrs ar sievu vairs nestrīdas. "Ja spēju sasniegt šādu rezultātu, tad es un manas meitenes ir īstajā vietā," tā viņa.
Vaicāta, kā biznesu ietekmē koronvīruss un esošā ārkārtējā situācija, E. Beriņa teic, ka ir klienti, kuri atsakās no pakalpojuma, jo, piemēram, atrodas pašizolācijā. Taču par apjoma kritumu sūdzēties nevarot, jo rodas jauni klienti, kuri vēlas mājokļa dezinficēšanas pakalpojumu.
"Zelta birste" strādā no Jēkabpils labā krastā līdz Rīgai, kā arī Valmierā, Cēsīs un vēlas aptvert arī Pierīgu. Sākumā uzņēmuma klientu vidū bija tikai privātpersonas, bet pakāpeniski tām piepulcējas arī juridiskie klienti. Vērojot šī brīža situāciju, E. Beriņa priecājas, ka pirms kāda laika nepiekrita sadarbībai ar viesnīcu, jo šķita, ka pagaidām nav gatava tik plašam vērienam. "Labāk lēnām un pamazām, bet pamatīgi, lai varu izkontrolēt kvalitāti. Vienmēr prieks, ka pēc ģenerāltīrīšanas pakalpojuma sniegšanas klienti jautā par turpmāko sadarbību. Ir klienti, kas atsakās no mūsu pakalpojuma, bet tas ir reti un ne darba kvalitātes dēļ - tam mēdz būt citi iemesli," tā viņa.
"Mūs izvēlas arī tāpēc, ka ne tikai tīram visas horizontālās un vertikālās virsmas, bet arī kārtojam - sakārtojam bērnistabu, atkaļķojam sadzīves tehniku utt.," saka E. Beriņa. Uzsākot biznesu, viņai šķita svarīgi piedāvāt pakalpojumu, kur klientam, atnākot mājās, vairāk nekas nav jādara - viss ir ne tikai iztīrīts, bet arī sakārtots. "Neredzu jēgu, ka klients pērk pakalpojumu, kur tur tikai tiek uzkoptas galda virsmas un grīdas. Līdz ar to, ka mēs darām vairāk, pakalpojuma cena ir augstāka, taču godīga," viņa teic.
Ideja par šādu biznesu E. Beriņai radās laikā, kad viņai bija ilgstošas veselības problēmas un paralēli viņa bija iestājusies bezdarbnieku uzskaitē un iestājusies rindā uz uzņēmējdarbības uzsākšanas atbalsta programmu. Nodarbinātības valsts aģentūras konsultante pastāstīja par to, ka ir iespēja pieteikties atbalstam uzņēmējdarbības uzsākšanai. Veselības problēmu dēļ viņas tā brīža "uzvara" bija uzkopt pašai savu māju, turklāt viņas omīte ir pieradinājusi pie kārtības un tīrības, tāpēc E. Beriņa iesniedza projektu par uzkopšanas uzņēmuma atvēršanu. "Kad vinnēju konkursu un bija jāsāk strādāt, bija brīdis, kad man likās, ka uzkopšana ir raķešu zinātne," atzīst E. Beriņa.
Viņa ir pārliecināta, ka apkopējs nav cilvēks ar lupatu un spaini un šajā darbā vajadzīgas padziļinātas zināšanas par dažādu materiālu kopšanu, tīrīšanas līdzekļiem utt. "Viens mazs piliens nepareiza tīrīšanas līdzekļa var sabojāt 300 eiro vērtu krānu," skaidro E. Beriņa. Uzņēmēja savus darbiniekus dēvē par uzkopšanas darbu meistariem un uzskata, ka vajadzīgas vismaz trīs mēnešu intensīvas mācības, lai cilvēks varētu strādāt pastāvīgi. "Zelta birste" piedāvā arī uzkopšanas speciālistu apmācības un darbavietas funkcionalitātes auditu, kā rezultātā klienti var uzlabot darba vietas iekārtojumu.
E. Beriņa izmanto tikai profesionālos uzkopšanas līdzekļus un nepiekrīt strādāt ar klienta mājās esošajiem produktiem. "Nesen testēju klienta līdzekļus un secināju, ka tie nestrādā. Ja uzkopšanas speciālistam jāstrādā ar līdzekļiem, kas nefunkcionē, viņš nevar veikt savu darbu. Tāpat profesionālie tīrīšanas līdzekļi atgrūž putekļus, kaļķi utt. un spēj ilgāk uzturēt tīrību," viņa spriež.
E. Beriņa spriež, ka šis Nodarbinātības valsts aģentūras atbalsta instruments ir vērtīgs un jo īpaši labi viņa izsakās par to, ka bija jāraksta biznesa plāns. "Ja neviens neprasa, nekad neuzrakstīsi biznesa plānu, nerēķināsi naudas plūsmu trīs gadu griezumā. Ja es apmaldos rutīnā vai man trūkst motivācijas, es vienmēr paskatos biznesa plānā," viņa. Uzņēmēja uzskata, ka būtu vērtīgi, ja tie, kuri šādi uzsākuši biznesu, vēlāk kļūtu par mentoriem citiem uzņēmējiem.
Šis ir E. Beriņas pirmais bizness. Vaicāta par atšķirībām starp algotu darbu un savu biznesu, viņa uzsver, ka viņa ir strādājusi atbildīgu darbu un viņas pēdējais amats pirms sava uzņēmuma nodibināšanas bija personāla vadītāja uzņēmumā ar 750 darbiniekiem, tāpēc īpašu atšķirību neesot. "Atbildība ir līdzvērtīga," saka E. Beriņa.
Runājot par izaicinājumiem, viņa teic, ka viens no tiem ir grāmatvedība. Iepriekš, strādājot lielā uzņēmumā, bija sešu veidu grāmatveži, bet savā uzņēmumā pēkšņi viss jāpārzina pašai. "Protams, palīdzēja ārpakalpojuma grāmatvede, bet viņai jādod uzdevumi. Līdz ar to apguvu grāmtvedības pamatprincipus," teic E. Beriņa.
Uzņēmums dibināts 2017. gadā, šobrīd tajā strādā četri cilvēki. Divus gadus uzņēmums strādāja ieskriešanās režīmā, bet pēdējais gads nostrādāts uz pilnu jaudu.