Kinoteātri lielākoties rāda teju vai vienas un tās pašas filmas, tāpēc atšķirties var ar atmosfēru, papildpakalpojumiem un kopējo emociju gammu, kas cilvēkam saistās ar konkrēto vietu . Tā intervijā DB norāda Igaunijas kinoteātru operatora Forum Cinemas AS vadītājs Kristjans Kongo (Kristjan Kongo).
Forum Cinemas AS ir lielākais kino operators Igaunijā ar trim kinoteātriem – Coca-Cola Plaza Tallinā, Ekraan Tartu un Astri Narvā. Līdz 2013. gada vasarai uzņēmuma pārvaldībā bija arī kinoteātris Kosmoss Tallinā. Pērn tas tika aizvērts. Šis lēmums esot bijis saistīts ar sīvo konkurenci.
K. Kongo stāsta, ka, piemēram, Tallinā vidējais kino apmeklējums ir viens no augstākajiem Eiropā un viens Tallinas iedzīvotājs kino apmeklē trīs reizes gadā. «Tas ir ļoti augsts rādītājs, jo vidējais ir ap divi. Varētu domāt – kur gan vēl var augt? Protams, var – jo mazāks tirgus un jo vairāk kinoteātru, jo vairāk iespēju tos apmeklēt, un es ticu, ka joprojām ir vieta, kur augt,» viņš teic.
Operas un baleta izrādēm kļūstot populārākām, kinoteātriem ir iespēja piesaistīt jaunus klientus, kas atšķiras no regulārajiem kino apmeklētājiem. «Viņi redz reklāmas un nolemj, ka varētu atnākt noskatīties arī kādu filmu,» viņš saka. Forum Cinemas nodarbojas arī ar filmu izplatīšanu un izplata Universal, Paramount un citu neatkarīgu izplatītāju filmas. «Pērn izplatījām arī Disney, bet to šogad esam zaudējuši, un daļa no izplatīšanas apgrozījuma ir kritusies,» teic K. Kongo. Kopumā izplatīšanas bizness veido nelielu daļu no kompānijas apgrozījuma, tie ir aptuveni 10%. «Tā ir daļa no biznesa; ir jauki būt tuvu filmu saknēm. Mēs redzam un jūtam, ka tā ir liela sinerģija – filma nonāk mūsu rokās, mēs paši to reklamējam un parādām klientiem. Mēs esam atbildīgi par visu procesu, ķēdi, varam maksimizēt filmas rezultātus,» norāda K. Kongo.
Igaunijā 50% biļešu pārdod internetā, tāpēc būtiski ir tas, kura kinoteātra vietni apmeklētājs atvērs vispirms. K. Kongo teic, ka Latvijā un Lietuvā internetā nopērk aptuveni uz pusi mazāk biļešu.
Visu rakstu Uz kino ar internetā pirktu biļeti lasiet 11. decembra laikrakstā Dienas Bizness.