Veicot standarta pārbaudi uz pasažieru kuģīša Liepāja, policija dzērumā pieķērusi tā kapteini, vēsta LNT raidījums 900 sekundes.
Valsts policijas Speciālo uzdevumu bataljona 3.rotas komandieris Artūrs Plaudis norāda, ka šis ir jau otrais gads pēc kārtas, kad konkrētā kuģa kapteinis pieķerts reibumā. Katru gadu gan tas bijis cits cilvēks. Cik lielā reibumā kapteinis bijis, policija neatklāj.
Šobrīd šo lietu izskata Krasta apsardzes dienests.
Kopumā kopš sezonas sākuma Ūdens policija noformējusi sešus pārkāpumu protokolus, bet pagājušo sezonu decembrī noslēdza ar 75 protokoliem.
Visvairāk pārkāpumu bijuši saistīti ar aprīkojumu. «Cilvēkiem, visbiežāk, nebija ne glābšanas riņķis uz kuģa, tāpat arī glābšanas vestes ļoti bieži cilvēki neizmanto, un bieži vien arī bērni zem 12 gadu vecuma atrodas uz klāja bez glābšanas vestēm,» skaidro Plaudis
Pavisam kopā šogad Latvijas Jūras administrācija pārbaudījusi un šosezon kursēt ļāvusi 20 pasažieru kuģiem, kas tiek izmantoti komercdarbībai.
Vienlaicīgi ar jaunās sezonas startu stājušies spēkā arī stingrāki noteikumi par kuģošanu iekšējos ūdeņos. Viena no izmaiņām paredz, ka no 1.maija ir ātruma ierobežojums Daugavā no Vanšu līdz Dzelzceļa tiltam.
Kā stāsta Latvijas Jūras administrācijas Kuģošanas drošības departamenta direktors Raitis Mūrnieks, no kuģiem, kas ir pietauvoti Daugavas krastā, nereti pienāk sūdzības, ka, ātri braucot garām, viņi tiek saskaloti vai sašūpināti, tiek pārrautas tauvas un rodas citas problēmas.
Kuģa Horizonts kapteinis Iļja Ļitviņenko raidījumam pauž, ka ātrumu neviens īsti nekontrolē un katru gadu šis temats tiek «cilāts praktiski no nulles». Tāpat viņš norāda, ka piestātnes saskaras arī ar gadiem neatrisinātiem sadzīves jautājumiem. «Ne elektrības, ne ūdens, nekas nav uz piestātnes - ļoti žēl, bet bez jebkādām izmaiņām,» pauž Mūrnieks.