Rīgas centra komercplatību tirgū pieprasījums un piedāvājums pēc telpām ne vienmēr rod kopsaucēju , trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Tas ir arī ir viens no faktoriem, kāpēc daļa starptautisko zīmolu nav pārstāvēti galvaspilsētas centrā. Kompānijām, kuras strādā pēc zīmola standartiem un noteikumiem, ir grūtāk atrast piemērotas telpas, nekā biznesam, kas var pielāgoties konkrētai vietai un telpām,» situāciju raksturo Colliers International Brokeru pakalpojumu departamenta asociētais direktors Konstantīns Rižovs.
Mazumtirdzniecībai piemērotu telpu piedāvājums Rīgas centrā nebūt nav plašs. Ja vadās pēc konkrētas kompānijas noteiktajām prasībām, var teikt, ka piedāvājums ir stipri ierobežots. «Vienmēr ir izvēle – riskēt un ieiet telpās, kas nav ideālas, vai arī gaidīt, kamēr tiks atrasta pareizā vieta,» viņš piebilst.
Arī nekustamā īpašuma kompānijas CBRE direktore Baltijas valstīs Santa Rozenkopfa norāda, ka telpu piedāvājums Rīgas centra pieprasītākajās ielās nav liels. Skaistākajās un sakoptākajās ēkās telpas ir aizpildītas – tajās atrodas pazīstamu zīmolu veikali. Tieši pēc tādām telpām – ēkās ar lielām vitrīnām un renovētām fasādēm, ar blakus esošiem spēcīgiem zīmoliem – ir pieprasījums. «Pilsētas centrā joprojām atrodas daudz īpašumu, kuru fasādes ir ļoti sliktā stāvoklī, tie nevar konkurēt ar sakārtotiem vai jauniem īpašumiem ar skaistu ārieni un lielām vitrīnām. Tomēr pēdējā laikā ir vērojama ļoti laba tendence – starptautiskie investori, kas ēkas vai telpas iegādājas, investē to rekonstrukcijā. Tiek radīts produkts, kas ir pieprasīts tirgū, un šādas telpas tiek iznomātas, pirms ēka tiek pilnībā pabeigta un nodota ekspluatācijā,» viņa stāsta.
Uzņēmumi biežāk izvēlas atvērt veikalus vietā, kur apkārt jau ir radies klasteris, piemēram, ar apģērbu, mājlietu veikaliem. Pašlaik populārāki ir Tērbatas un Barona ielu sākuma posmi – Tērbatas iela līdz Blaumaņa ielai un Barona iela līdz Ģertrūdes ielai, stāsta K. Rižovs.
Visu rakstu Topā – Tērbatas un Kaļķu iela lasiet 10. jūnija laikrakstā Dienas Bizness.