Tiesībsarga paziņojumi par it kā diskriminējošu Rex Box reklāmu pirmdien ir dubultojuši uzņēmuma mājas lapas apmeklējumu, portālam Db.lv parstāstīja Red Box direktors Ingmārs Pūķis. Uzņēmums šodien publicējis paziņojumu, kurā noliedz, ka reklāmā mēģina kādu diskriminēt.
Db.lv publicē RED BOX komentāru saistībā ar izskanējušajiem Tiesībsarga pārmetumiem par rases diskrimināciju datoru reklāmā.
"Atsaucoties uz pirmdien izskanējošo Tiesībsarga aicinājumu pārtraukt pēc Tiesībsarga domām rasi diskriminējošu RED BOX reklāmu, noraidam paustos pārmetumus. Mēs uzskatām, ka reklāmā nav rases diskriminācijas, jo tā skaidro atšķirības tikai starp datoriem, kas arī ir reklāmas mērķis. Lai palīdzētu klientam izdarīt izvēli plašajā datoru piedāvājuma klāstā, esam atlasījuši divus oriģināla dizaina un cenas ziņā izdevīgus piezīmjdatorus. Vienu - elegantu un baltu. Otru – melnu un izturīgu. Reklāmā mūsu pircējiem saprotami aprakstām atšķirības starp balto piezīmjdatoru, kurš ir bagātīgi aprīkots ar multimēdiju iespējām un paredzēts izklaidei, un melno biznesa klases piezīmjdatoru, kurš ir īpaši drošs un izturīgs un paredzēts darbam kustībā. Mūsu uzdevums ir parādīt, ka datora izvēlē cena un atmiņas izmērs nav vienīgie būtiskie izvēles parametri. Būtiski ir, lai dators atbilstu klienta vajadzībām.
Nepiekrītam Tiesībsarga teiktajam, ka "darītājs šajā gadījumā nevar būt datortehnika pati par sevi, bet gan tikai cilvēks". Latviešu valodā vārds "strādāt" ir attiecināms arī uz mehānismiem. Turklāt latviešu tradīcijās darbs ir tikums nevis diskriminācija. Tāpat arī mulsina Tiesībsarga viedoklis, ka "melnie" un "baltie" ir alegoriski domāti cilvēki – melnās un baltās rases pārstāvji. Šī ir ļoti specifiska asociācija. Reklāmas objekti acīmredzami ir piezīmjdatori. Melns un balts ir divi pretmeti, kas valodā un ikdienā ir plaši izmantoti, piemēram, šahā, kur ir plaši pazīstams teiciens "baltie sāk un uzvar". Arī šahā nav netiešu vai tiešu norāžu uz cilvēkiem, respektīvi darītājs ir figūra.
Ņemot vērā iepriekš minēto, noraidām Tiesībsarga pārmetumus par rasu diskrimināciju reklāmā. RED BOX reklāmas un piedāvājumi līdz šim ir un arī turpmāk tiks veidoti, lai vienkāršotu klienta izvēli un saprotami pasniegtu tehnoloģiski sarežģītus produktus. Šāda piedāvājuma stratēģija ir guvusi Latvijas klientu atsaucību, un līdz šim katru gadu esam trīskāršojuši RED BOX apgrozījumu – 2007. gadā mazumtirdzniecībā pārdevām jau 3000 Hewlett-Packard piezīmjdatorus. No pagājušā gada rudens eksportējam "vienkāršas izvēles" stratēģiju arī uz Lietuvu, kur atvērām meitas uzņēmumu."