Swedbank Latvija peļņa 2016. gada pirmajos deviņos mēnešos ir 77 miljoni eiro, kas ir par 8% mazāk, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, ko ietekmējusi iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošana mazākos apjomos, liecina kredītiestādes sniegtā informācija.
«Latvijas mēreno izaugsmi turpina virzīt mājsaimniecību patēriņš, un tas atspoguļojas arī Swedbank darbības rezultātos – nozīmīgi augusi gan patēriņa, gan mājokļa kreditēšana, piemēram, šogad jau 2884 ģimenēm esam palīdzējuši īstenot sapni par savu mājokli. Vienlaikus uzņēmēju pusē joprojām vērojam piesardzību palielināt investīcijas savas darbības attīstībā, tāpēc ir svarīgi turpināt darbu pie ES fondu apguves un ekonomikas caurskatāmības sekmēšanas, kamēr paši turpināsim uzlabot uzņēmumiem piedāvātos kreditēšanas risinājumus,» atzīst Reinis Rubenis, Swedbank Latvija valdes priekšsēdētāja vietas izpildītājs.
Kredītportfelis, salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, ir audzis par 4% - uzņēmumu kredītportfelis par 5%, savukārt aizdevumi privātpersonām par 4%, ko sekmēja arī no Danske Bank pārņemtais privātpersonu kredītportfelis. Swedbank Latvija kreditēšanas tirgus daļa 2016. gada 31. augustā bija 22%. Kopējais kredītportfelis 3.ceturkšņa beigās ir 3255 miljoni eiro. Jaunās kreditēšanas apjomi deviņos mēnešos sasniedza 605 miljonus eiro. Privātpersonu jaunā kreditēšana palielinājās par 24%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn.
Kopš 2015. gada 30.septembra, noguldījumu apjoms ir audzis par 13%. Swedbank Latvija depozītu tirgus daļa 2016. gada 31.augustā bija 21%. Kopējais depozītu portfelis 3.ceturkšņa beigās ir 4226 miljoni eiro. Kredītu attiecība pret depozītiem ir 77% (84% - 2015. gada 30.septembrī).
Kredītu kvalitāte ir saglabājusies nemainīga. Swedbank Latvija veica iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošanu 1 miljona eiro apjomā, salīdzinoši ar 13 miljoniem eiro šajā pašā laika periodā pērn.
Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, tīrie procentu ienākumi ir auguši par 3%, ko ietekmējis kredītportfeļa pieaugums.
Tīrie komisiju ienākumi pieauguši par 1%, salīdzinot ar deviņu mēnešu periodu 2015.gadā. Augstāka klientu aktivitāte palielināja ieņēmumus no karšu un maksājumu darījumiem. Karšu pirkumu skaits, salīdzinot ar šo pašu periodu pērn, ir audzis par 13%. Tajā pašā laikā tīros komisijas naudas ienākumus negatīvi ietekmēja noteiktie karšu izdevēju starpbanku komisijas maksas ierobežojumi.
Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu, kopējie izdevumi ir auguši par 4%, galvenokārt saistīti ar personālu. Ieņēmumu/izdevumu koeficents šā gada pirmajā 9 mēnešos bija 0.39 (0.40 - 2015.gada pirmajos 9 mēnešos).