Vairāki Swedbank klienti ir saņēmuši krāpnieciskus e-pastus it kā bankas vārdā ar saiti uz viltus mājas lapu, kurā pēc tam tiek lūgts ievadīt internetbankas kodu kartes paroles. Kredītiestāde aicina nekādā gadījumā to nedarīt un par šādiem e-pastiem informēt banku.
Jebkuru šaubu vai aizdomu gadījumā tā mudina klientus nekavējoties sazināties ar banku, lai pārliecinātos par e-pasta autentiskumu. Banka nekad nezvanīs, nesūtīts e-pastu un nelūgs no klienta rekvizītus, kuri nepieciešami elektronisko pakalpojumu izmantošanai. Banka arī nekad nelūdz ievadīt visas internetbankas paroles.
Viltus vēstules un lapas izskats:
Kam: xxxxxxx
Labdien xxxxxxx,
Mēs nevarējām jūs sazvanīt uz jūsu tālruņa numuru xxxxxxxx. Drošības apsvērumu dēļ mēs atslēdzām iespēju veikt maksājumus no jūsu internetbankas. Lai atjaunotu iespēju veikt maksājumus no internetbankas lūdzam sinhronizēt kodu karti ar bankas serveri.
Lai sāktu kodu kartes sinhronizāciju, lūdzu sekojiet zemāk esošajai saitei
http://ib.swedbank.lvss.me/private/sync/
Pēc kodu kartes sinhronizācijas jūsu internetbankas funkcionalitāte automātiski tiks atjaunota.
Ieva Stimbane
Privāto klientu nodaļa
"Swedbank" AS
Rīga, Balasta dambis 1a
Tel: xxxxxxxxxxxx