IT kompānija «Squalio» Dziesmu un Deju svētku reģistrācijas sistēmas un lietotnes izveidē «Svētki» iegulda aptuveni 100 tūkstošus eiro.
«Squalio» valdes priekšsēdētājs Sandis Kolomenskis stāsta, ka sistēma pāris nedēļu laikā ļāvusi bez sarežģījumiem reģistrēties vairāk nekā 40 tūkstošiem dalībnieku. Šī sistēma nodrošina pamatu personalizētai saziņai ar dalībniekiem. Izmantojot digitālās kartes, visi dalībnieki, kas atrodas pasākuma vietā, ir identificējami un ir iespējams nodrošināt plašas analīzes iespējas, lai pilnveidotu nākamo pasākumu norisi. «Galvenā unikalitāte ir personalizācijas iespēja,» viņš teic. Lietotne ir sadaļa, kas organizatoriem ļauj nosūtīt dalībniekiem šo personalizēto informāciju, bet dalībniekam – piekļūt informācijai un ar to strādāt. Tie ir personalizēti notikumi, pieeja pasākumiem, tostarp, ēdināšanai, mēģinājumiem, individuālā dienas kārtība, vietu kartes utt. Organizatori var nosūtīt arī paziņojumus vai brīdinājumus par izmaiņām konkrēta dalībnieka grafikā, gaidāmajiem laika apstākļiem u.tml. «Neviena no šobrīd pieejamām pasākumu lietotnēm šādu funkcionalitāti nenodrošina, tā ir unikāla iespēju kombinācija,» apgalvo S. Kolomenskis.
Viņš uzsver, ka lietotnes unikalitāte ir tajā, ka šī informācijas sistēma dalībniekiem sastāv no vairākiem savstarpēji papildinošiem elementiem. Tā neesot tikai datorsistēma vai lietotne, bet abu apvienojums.
Dziesmu un Deju svētku lietotne «Svētki» ir bezmaksas, un tā piemērota «Android» un «iOS» mobilajām ierīcēm. Lietotnei ir komercializācijas un eksporta potenciāls, bet tas prasīs papildu investīcijas tās realizācijai. Par to «Squalio» lems pēc svētkiem partnerībā ar lielo pasākumu organizatoriem.
«Uz IT jau sen vairs nevar raudzīties kā uz atsevišķu nozari, bet gan kā citu jomu un biznesa funkciju iespēju akseleratoru vai nervu sistēmu, kas tās darbina,» saka S. Kolomenskis. Tā kā arī «Squalio» darbinieku vidū ir gana daudz dziedātāju un dejotāju, ideja par tehnoloģiju atbalsta risinājumu un tālāk jau par kultūras tehnoloģiju virziena attīstīšanu dzima gluži likumsakarīgi – ieraugot nepieciešamību, sociālo vajadzību un brīvo nišu, kurā uzņēmums saskata lielu potenciālu nākotnē. «Tieši tā ir tapuši arī tādi biznesi kā «Uber» vai «Airbnb» – ieraugot sociālo vajadzību un atrodot tai tehnoloģisko risinājumu,» norāda S. Kolomenskis.
Tehnoloģijas šobrīd attīstās ar noteiktu specializāciju konkrētās jomās – zināmākais jēdziens ir «FinTech» (finanšu tehnoloģijas). ««CultureTech» ir tehnoloģijas kultūras un mākslas jomas potenciāla atraisīšanai un atbalstam. Iespējams, ka Latvija ir unikāla ne tikai ar Dziesmu un deju svētkiem, bet arī ar kultūras tehnoloģiju virziena radīšanu, jo ideja un nosaukums radās «Squalio», domājot par tehnoloģiju risinājumiem, kas varētu vienkāršot šī gada svētku organizēšanu,» viņš saka, piebilstot, ka kultūras tehnoloģijas ir niša ar attīstības potenciālu, kur Latvija var pacīnīties par līderību starptautiskā mērogā.