Šogad uz daudziem reģionālajiem un vietējiem autoceļiem notiks asfaltēto segumu atjaunošana ar virsmas apstrādes metodi. Šī tehnoloģija paredz esošā ceļu klājuma bojājumu labošanu un vienlaidus plānas, izturīgas sīkšķembu kārtas izveidi, kas piesaistīta pamatnei ar bitumena emulsiju, informē Satiksmes informācijas centra projektu vadītājs Lauris Vilnītis.
Virsmas apstrāde ar salīdzinoši nelieliem izdevumiem ļaujot ievērojami uzlabot ceļu kalpotspēju mēreni noslogotu ceļu posmos ar vidēju nolietojuma pakāpi. Šādi darbi šogad plānoti 48 ceļu būvobjektos visā valsts teritorijā 257 kilometru kopgarumā, un paredzams, ka tie tiks paveikti līdz augusta vidum.
Virsmas apstrāde notiek ātri un parasti ilgst vien dažas dienas, tomēr darbu izpilde saistīta ar būtiskiem satiksmes ierobežojumiem. Darbi tiek veikti pārmaiņus ceļa joslās, organizējot reversīvo kustību ar ceļa zīmju, luksoforu vai satiksmes regulētāju palīdzību, skaidro L. Vilnītis.
Satiksmei pa jaunizveidoto klājumu nosaka ātruma ierobežojumu atkarībā no faktiskās situācijas uz laiku līdz piecām dienām, lai uz ceļa virsmas esošās nesaistītās šķembas nebojātu transportlīdzekļus.
Tāpat arī tiek atgādināts, ka valsts ceļu tīklā rit aktīva remontdarbu sezona, kopumā 34 objektos, tādēļ autovadītājiem ir jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem būvdarbu zonās.
No šodienas, 16.jūnija plkst.10:00 līdz 20.jūnija plkst.14:00, satiksmei tiks slēgts 4 kilometrus garš posms uz a/c A1 Rīga - Ainaži. Apbraucamais ceļš ir šim ceļam paralēli esošais a/c V30 jeb Rīgas gatve no tā sākuma līdz pat Muiža ielai. Satiksme tiks regulēta ar ceļazīmēm.