Viedierīces

Sony nāk klajā ar PSP pēcteci un atvainošanos

Jānis Rancāns,07.06.2011

Jaunākais izdevums

Tehnoloģiju kompānija Sony E3 spēļu šovā nākusi klajā ar jaunās paaudzes portatīvo spēļu ierīci PlayStation Vita, kas ir PSP pēctecis, un atvainojusies par hakeru uzbrukumiem PlayStation tīklam, vēsta BBC.

Kompānijas ASV spēļu nodaļas vadītājs Džeks Tretons (Jack Tretton) E3 pasākuma laikā atvainojās programmatūras izstrādātājiem, mazumtirgotājiem un lietotājiem, kuru dati varētu būt nozagti. «Es vēlos atvainoties personīgi un kompānijas labā par jebkuru satraukumu, ko mēs esam izraisījuši,» izteicās vadītājs.

Atlikušo E3 laiku kompānija veltīja PS Vita prezentācijai. PlayStation Vita ir pieskārienjūtīgs ekrāns, ierīces priekšpusē un aizmugurē izvietoti kontrolieri, kā arī tā aprīkota ar Wi-Fi un 3G pieslēguma iespējām.

Vita būs pieejams ASV, Eiropā un Japānā jau šī gada beigās. ASV Vita modelis tikai ar Wi-Fi maksās 249 dolārus, bet kopā ar 3G 299 ASV dolārus.

Kompānija Sony cer, ka PS Vita tai palīdzēs atgūt daļu no portatīvo spēļu tirgus, kas ir zaudēts mobilajiem telefoniem, norāda BBC, atgādinot, ka tikai pāris stundas iepriekš, WWDC izstrādātāju konferencē Apple apgalvoja, ka tās iOS, kuru izmanto iPhone, iPad un iPod, ir planētas populārākā spēļu platforma.

Jau rakstīts, ka aprīlī Sony piedzīvoja apjomīgus hakeru uzbrukumus, kuru laikā tika nozagti sensitīvi dati par miljoniem kompānijas klientu. Pēc uzbrukuma Sony saskārās ar asu kritiku par nespēju nodrošināt nopietnu datu aizsardzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Pretimnākšanu baltā saraksta dalībniekiem sola arī citi

Māris Ķirsons,08.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Padziļinātās sadarbības programmā varētu iesaistīties aptuveni 2300 līdz 3000 uzņēmumu, pašlaik tiem būs nodokļu administrācijas priekšrocības, taču tādas piedāvājot arī citas valsts iestādes, piemēram, CFLA un PMLP.

Šādu ainu iezīmēja Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietniece nodokļu administrēšanas jautājumos Jana Salmiņa. Viņa atzina, ka no 2019. gada sākusi darboties jaunā Padziļinātās sadarbības programma (PSP) un šis gads ir uzskatāms par sava veida pārejas posmu. Tagad tajā ir trīs līmeņi – bronzas, sudraba un zelta (kurā var iekļūt visi iepriekšējās programmas dalībnieki), vienlaikus šo līmeņu jaunajiem pretendentiem būs jāizpilda noteikti kritēriji. DB jau 07.01.2019. vēstīja par to, ka Baltajam sarakstam sākas cita dzīve.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2019. gadā padziļinātās sadarbības programma darbosies citādi nekā iepriekš. Tagad tajā būs trīs līmeņi – bronzas, sudraba un zelta, tur var iekļūt visi iepriekšējās programmas dalībnieki, vienlaikus šo līmeņu jaunajiem pretendentiem būs jāizpilda noteikti kritēriji

DB jau vēstīja par Saeimas un Ministru kabineta aktivitātēm normatīvo aktu grozījumiem, lai īstenotu iecerēto padziļinātās sadarbības programmas (PSP) reformēšanu. Pēc Finanšu ministrijas aplēsēm, jaunajā PSP varētu iekļauties aptuveni 2500 uzņēmumu. Lai arī PSP darbojas kopš 2012. gada, taču, pēc Finanšu ministrijas informācijas, tajā ir iekļauti tikai 79 dalībnieki.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

«2019. gads būs sava veida pārejas gads, jo šajā gadā notiks uzņēmumu, kuri vēlas iesaistīties PSP, šķirošana atbilstoši noteiktajiem kritērijiem, vienlaikus augstākā jeb zelta līmeņa pretendentiem līdz 31. maijam ir jāiesniedz nodokļu risku vadības dokumentācija Valsts ieņēmumu dienestā. Jāņem vērā, ka ik gadu būs jāveic nodokļu risku vadības sistēmas novērtēšana,» skaidro auditorkompānijas SIA Ernst&Young Baltic partnere, nodokļu eksperte Ilona Butāne. Viņa norāda - pašlaik nav pārliecības, ka visiem lielajiem Latvijas uzņēmumiem, kuri jau ir PSP dalībnieki, ir pilnībā ieviesta nodokļu risku vadības sistēma un tā darbojas atbilstošā līmenī. «Jaunajiem zelta līmeņa dalībniekiem šī svarīgā dokumenta sagatavošanai tiek dots laiks – pieci mēneši, taču tas nav ļoti ilgs, vēl jo vairāk, ja nodokļu risku vadības sistēmas dokumentācija nav dažas lappuses, bet gan nopietns dokuments ar uzņēmuma iekšējo procedūru aprakstu, to ietekmi uz nodokļu riskiem, uzņēmumā ieviestajām kontrolēm, lai mazinātu riskus, kā arī cilvēkiem uzņēmumā, kuri to ne tikai māk lietot, bet arī izmanto ikdienas darbā,» smalkās nianses rāda I. Butāne. Viņa arī steidz piemetināt, ka PSP zelta līmenī jau no 2019. gada varēs iekļauties tie uzņēmumi, kuri iepriekš bijuši vecās PSP dalībnieki, daudzi no tiem jau saņēmuši VID uzaicinājumus dalībai zelta līmenī. Tomēr jāatzīst: ja šie uzņēmumi turpmāk neizpildīs visus PSP un īpaši zelta līmeņa kritērijus — nav kavētu nodokļu deklarāciju iesniegšanas termiņu, VID administrēto nodokļu ieņēmumu kopsumma pārsniedz 0,7 milj. eiro gadā, neto apgrozījums ir vismaz 4 milj. eiro gadā, nodarbināto darba samaksa nav mazāka par Centrālās statistikas pārvaldes noteikto vidējo algu valstī -, tad tie nekvalificēsies PSP līmenim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Padziļinātās sadarbības programmā (PSP) kopumā iesaistījušās 4065 juridiskās personas, kuras jau 2019. gadā izmantos iespējas, ko dod atrašanās šajā sarakstā

To liecina Valsts ieņēmumu dienesta mājaslapas informācija.

DB jau vēstīja, ka 2019. gadā padziļinātās sadarbības programma (PSP) darbosies citādi nekā iepriekš, tagad tajā būs trīs līmeņi – bronzas, sudraba un zelta, tajā var iekļūt visi iepriekšējās programmas dalībnieki, vienlaikus šo līmeņu jaunajiem pretendentiem būs jāizpilda noteikti kritēriji. Lai arī Padziļinātās sadarbības programma darbojas kopš 2012. gada, pēc Valsts ieņēmumu dienesta informācijas, tajā bija iekļauti tikai 79 dalībnieki, kuri visi arī ir ieskaitīti PSP augstākajā – zelta līmenī. Savukārt sudraba līmenī ietvertas 378 personas un bronzas līmenī – 3608. Šā gada sākumā tika lēsts, ka jaunajā PSP varētu iesaistīties vairāk nekā 2000 uzņēmumu, taču realitātē šis kopējais skaitlis ir divas reizes lielāks. 2019. gada sākums bija sava veida iespēju brīdis, jo tikai šogad bija iespēja uzreiz iekļūt sudraba līmenī, bet, neizmantojot šo iespēju tagad, 2020. gadā nāktos sākt ar zemāko – bronzas – līmeni neatkarīgi no tā, vai uzņēmums pēc kritērijiem atbilst sudraba vai varbūt pat zelta līmenim. Turpmāk dalībnieku atbilstību dalībai programmā VID vērtēs reizi ceturksnī. Jauni dalībnieki programmā tiks iekļauti katru gadu no 1. janvāra. Lai programmas dalībnieks kvalificētos augstākā līmenī, pavadāmais laiks bronzas līmenī ir vismaz viens gads, bet sudraba līmenī – vismaz divi gadi. Tādējādi, lai nokļūtu zelta līmenī, būs nepieciešami trīs gadi un tikai ceturtajā varēs sasniegt augstāko līmeni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Balto sarakstu jeb tā dēvēto Padziļinātās sadarbības programmu grib padarīt pieejamu ikvienam uzņēmumam, tāpēc tās dalībniekus varētu segmentēt trijos līmeņos, vienlaikus nodrošinot lielāku pretimnākšanu

To paredz Finanšu ministrijas sagatavotais konceptuālais ziņojums par Padziļinātās sadarbības programmas (PSP) darbību un tās attīstības modeli, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Lai arī PSP darbojas kopš 2012. gada, tajā, pēc Finanšu ministrijas informācijas, ir iekļauti tikai 75 dalībnieki. Ir piepildījušās 2012. un 2013. gadā paustās prognozes (DB12.06.2013.) par to, ka šī programma kļūs par VIP klubiņu. Uzņēmēji (DB 07.01.2016.) vairākkārt ir aicinājuši Finanšu ministriju un valdību paaugstināt PSP prestižu un pārskatīt kritērijus. Ministru prezidenta Māra Kučinska valdības rīcības plānā ir paredzēts izvērtēt iespēju paplašināt šīs programmas priekšrocības klāstu, vienlaikus samazinot administratīvo slogu. Ziņojumā valdībai norādīts, ka VID un Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde šobrīd nodrošina virkni priekšrocību PSP dalībniekiem. Kā būtiskākās priekšrocības minētas ar pozitīvu finansiālu ietekmi uz uzņēmumu darbību, piemēram, uzņēmumi jaunos kases aparātus, hibrīda kases aparātus vai kases sistēmas sāk lietot ne vēlāk kā 2017. gada 1. janvārī, savukārt PSP dalībnieki kases aparātus, hibrīda kases aparātus vai kases sistēmas sāk lietot ne vēlāk kā 2019. gada 1. janvārī. Vēl viena priekšrocība ir iespēja akcīzes preču noliktavas turētājam piemērot akcīzes nodokļa vispārējā nodrošinājuma samazinājumu 100% apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony ar Xperia XZ1 turpina tradīciju aizvien pilnveidot tālruni, gadiem ilgi būtiski nemainot tā izskatu

Japāņu sabiedrībā dziļi iesakņojusies tradīciju cienīšana un zināšanu nodošana no paaudzes paaudzē. Ne velti pieci pasaulē senākie joprojām eksistējošie uzņēmumi radušies tieši Japānā un no piecarpus tūkstošiem par 200 gadiem vecāko pasaules kompāniju vairāk nekā trīs tūkstoši dibināti uzlecošās saules zemē. Paļaušanās uz pārbaudītām vērtībām lielā mērā izskaidro, kādēļ Sony viedtelefoni gadu gaitā mainās pavisam minimāli.

Desmitgades pirmajā pusē Sony labākā sērija Xperia Z jau saņēma kritikas devu no tehnoloģiju apskatniekiem par faktiski nemainīgo dizainu. Šoruden prezentētais Xperia XZ 1 modina aizdomas, ka japāņi nolēmuši pa līdzīgu tradīciju godāšanas taku staigāt arī tagad, jo jaunais modelis faktiski ir pērnā gada XZ kopija ar dažiem tehniskiem uzlabojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Sony jau 2012. gada vidū plāno atteikties no Sony Ericsson zīmola izmantošanas. Tāpat kompānija plāno uzsākt mobilo ierīču ražošanu, izmantojot zīmolu Sony.

Db.lv jau vēstīja, ka oktobrī Sony iegādājās Zviedrijas telekomunikāciju iekārtu giganta Ericsson daļu kopīgajā uzņēmumā Sony Ericsson. Darījuma sasniedza 1,05 miljardus eiro. Japāņu-zviedru grupa tika izveidota 2001. gadā. Tā ir kļuvusi par sesto lielāko spēlētāju globālajā tirgū.

Kompānija norāda, ka nākamajā gadā veltīs ievērojamus līdzekļus, lai popularizētu Sony arī kā mobilo ierīču zīmolu, vēsta Los Angeles Times.

«Mēs pēdējā laikā neeasam bijuši tik agresīvi, kā pirms dažiem gadiem. Tomēr mēs pastiprināsim un koncentrēsim savu darbību, kā arī investēsim atsevišķos tirgos, kā, piemēram, Indijā,» sacīja Sony Ericsson viceprezidents Kristiāns Tīrs (Kristian Tear).

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Sony akcijas cena nokrīt līdz zemākajam līmenim pēdējā 31 gada laikā

Ritvars Bīders,11.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc tam, kad kompānija Sony paziņoja par rekordlielajiem 2011. gada zaudējumiem 5,7 miljardu ASV dolāru apmērā, Sony akcijas cena Tokijas biržā samazinājās par 6,7% līdz 1 132 jēnām (7,71 Ls), kas ir zemākais līmenis pēdējā 31 gada laikā.

Kā vēsta BBC, Sony ar zaudējumiem strādā jau pēdējos četrus gadus, taču šo gadu kompānija paredz pabeigt ar peļņu. Tomēr investori gan nedomā, kompānijai izdosies sasniegt plānoto.

«Sony ir daudz problēmu, un jaunais prezidents līdz šim nav spējis radīt skaidru plānu tam, kā optimizēt kompāniju,» norāda Fukoku Capital Management eksperts Juki Sukarai.

Sony televizoru bizness, kas iepriekš bija viens no lielākajiem kompānijas dzinējspēkiem, ir smagi cietis no pieaugošās konkurences un krītošajām cenām. Šī Sony divīzija strādā ar zaudējumiem jau astoņus gadus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Sony Xperia 10 II" ir šaurāks nekā vairums konkurentu, taču piedāvā gana lielu ekrānu un iespēju to viegli sadalīt divās daļās.

Tālā pagātnē palikuši tie laiki, kad "Sony" ražoja vienus no iekārojamākajiem tālruņiem. Plāni, spīdīgi, vieni no pirmajiem ūdensdrošajiem. Pēc pamatīgā atkritiena, japāņi cenšas izkārpīties no bedres, un pavisam nesen izrādīja jaunākos lolojumus – "Xperia" sērijas modeļus "1 II" un "10 II". Pirmais "DB.lv" rīcībā nonāca vidējās klases pārstāvis "Xperia 10 II".

Dizains

(Raksta autora vērtējums: 8 punkti no 10)

Jaunā "Sony" ierīce patiks nelielo telefonu kārotājiem. Sen nebija nācies lietot tik slaidu telefonu, ar kuru ir tik parocīgi darboties vienā plaukstā. Pat neraugoties uz to, ka "Xperia 10 II" ir gana plašs 6 collu displejs. Ērtuma pamatā ir "Sony" pirms dažiem gadiem pieņemtais lēmums izmantot ekrānus ar 21:9 malu attiecību, kā rezultātā telefons ir šķietami nesamērīgi garš, toties šaurs. 6,9 centimetru platums ir nepilnu centimetru mazāk par vidusmēra viedtelefona "vidukļa apmēru", taču ikdienas lietošanā tas ir ļoti jūtams. Tāpat kā 151 grama svars, kura dēļ japāņu darinājums šķiet neparasti viegls un gaisīgs. Tas arī atbilst IP68 ūdens izturības standartam, kas ļauj ierīcei pusstundu peldēt pusotru metru dziļi saldūdens tilpnē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vieglā sporta kamera Sony Action Cam FDR-X1000VR ļauj parādīt citiem, kā pasaule izskatās tieši no tava skatupunkta

Kompaktās un izturīgās sporta videokameras ne vien radījušas dzīvotspējīgu tirgus nišu, bet arī mainījušas veidu, kā cilvēki iemūžina un dalās ar saviem piedzīvojumiem – proti, nofilmējot visu pieredzēto no sava skatupunkta. YouTube kanāls mudž no ierakstiem, kuri dod iespēju izdzīvot traukšanos lejup no kalna ar slēpēm, lēkšanu ar izpletni vai pasaules apjūsmošanu no debesskrāpja smailes, pat nepieceļoties no mīkstā dīvāna, jo kāds to visu ir nofilmējis ar ķermenim piestiprinātu kameru, tādu kā Sony Action Cam FDR-X1000VR.

Šī kamera uz līdzinieču fona izceļas ar interesantu un ļoti noderīgu pievienoto vērtību – rokas apsēju ar iestrādātu ekrānu, kas ne vien ļauj attālināti vadīt kameru, bet arī skatīties, ko tā filmē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Sony var saskarties ar tiesvedību visā pasaulē pēc tam, kad hakeri uzlauza PlayStation Network un nozaga tīkla lietotāju personīgo informāciju, vēsta Reuters.

Sony slēdza piekļuvi tīklam jau 19. aprīlī, bet par datu zādzību neziņoja līdz pat otrdienai. Hakeru rīcībā nokļuva informācija par 77 miljoniem tīkla lietotāju, ieskaitot to vārdus, adreses un, iespējams, pat kredītkaršu datus.

Pēc zādzības vairākās ASV pavalstīs ir uzsākta izmeklēšana. Datu zādzību izmeklēs pat ASV Federālā Tirdzniecības komisija un FIB kibernoziegumu nodaļa. Lielbritānijā incidentam savu uzmanību ir pievērsuši lietotāju privātuma aizsardzības uzraugi.

Lielbritānijas informācijas komisārs Kristofers Grahams (Christopher Graham) norādīja, ka komisija jau ir uzsākusi izmeklēšanu Sony sistēmas «uzlaušanas» sakarā. Komisijai ir tiesības piespriest ievērojamas soda naudas, pat līdz 500 tūkstošiem britu mārciņu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Sony otrdien ir atzinusi, ka pret to ir bijis vērsts vēl viens hakeru uzbrukumus, kura laikā, iespējams, ir nozagti dati vēl par 25 miljoniem lietotāju. Sony paziņojums seko tikai dienu pēc tam, kad kompānija solīja, ka nepieļaus līdzīgus uzbrukumus, vēsta Reuters.

Sony atzina, ka 18. aprīlī ir uzlauzta Sony Online Entertainment datorspēļu sistēma, bet kompānija to atklājusi un slēgusi sistēmu tikai pirmdien. Šoreiz ir nozagti dati par 10,7 tūkstošiem Austijas, Nīderlandes un Spānijas lietotājiem, 12,7 tūkstošiem ASV lietotāju un citiem.

Savukārt, kā norāda investori, kompānijas izpilddirektors Hovards Stringers (Howard Stringer) ir centies klusēt par uzbrukumiem Sony. «Veids kā Sony ir centusies risināt hakeru problēmas skaidri norāda, ka tā nespēj pārvaldīt krīzes. Esošajam izpilddirektoram vajadzētu atkāpties,» uzskata eksperti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Sony Corp uzsākusi sarunas, lai izpirktu Zviedrijas uzņēmumam Ericsson piederošās daļas mobilo telefonu ražošanas kopuzņēmumā Sony Ericsson, aģentūrai Reuters pavēstījuši anonīmi avoti.

Šāds darījums varētu ļaut Sony sekmīgāk konkurēt ar tādiem telekomunikāciju ierīču ražotājiem kā Apple un Samsung. Kā Reuters paskaidroja nozari pārzinoši avoti – Sony un Ericsson jau vairākas nedēļas cenšas vienoties par kopuzņēmuma, kurā abām kompānijām pieder puse, nākotni.

Ja Sony vienotos par Ericsson daļu izpirkšanu, darījuma vērtība varētu sasniegt 1,3 miljardus ASV dolāru. Summa arī atkarīga no tā, kādas vienošanās tiktu noslēgtas par Ericsson telekomunikāciju patentu izmantošanu.

Tomēr The Wall Street Journal iepriekš vēstīja, ka šīs sarunas jebkurā brīdī var izgāzties. Abas kompānijas atteikušās sniegt komentārus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony videokamera FDR-AX100E uzņem lieliskas kvalitātes 4K video, taču ir par lielu ikdienas līdzņemšanai

Kurš gan varēja iedomāties, ka paņemot rokās vēl pirms gadiem 10-15 daudzu ceļotāju iekāroto videokameru, pārņems sajūta, ka aplūko kādu vēsturisku relikviju. Tiešām dīvaini, cik ātri viedtālruņi ir atradinājuši no specializētu filmēšanas ierīču lietošanas. Un, ja tā labi padomā, pēdējos gados gan pie tūrisma objektiem aizvien retāk manīti cilvēki ar «hendikamiem», gan veikalu plauktos amatieru videokameru klāsts kļuvis pavisam trūcīgs. To vietu pārliecinoši ieņēmuši telefoni, sporta kameras, planšetes un pat droni.

Sony FDR-AX100E nav pirmā svaiguma produkts. Tomēr tā joprojām ir labākā Sony izgatavotā plaukstas videokamera plašam patērētāju lokam, un arī tās jaunākās māsas būtiskas pārmaiņas nav nesušas. Līdz ar to jautājums, vai vispār viedtelefonu ērā ir vērts iegādāties šādu kameru, joprojām ir aktuāls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Sony Ericsson nākamgad plāno pāriet tikai uz viedtālruņu ražošanu

Jānis Rancāns,14.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc trešā ceturkšņa finanšu rādītājiem, Sony Ericsson paziņojis, ka no nākamā gada ražos tikai viedtālruņus, vēsta BBC.

Šī gada trešo ceturksni uzņēmums aizvadījis bez peļņas, kas bijis uzlabojumus salīdzinot ar iepriekšējo ceturksni, kurā Sony Ericsson piedzīvoja 50 miljonu eiro lielus zaudējumus. Salīdzinājumam – aizvadītā gada trešajā ceturksnī Sony Ericsson bija nopelnījis 49 miljonus eiro, norāda britu medijs.

Tāpat trešajā ceturksnī samazinājušas Sony Ericsson tālruņu piegādes – uzņēmums minētajā periodā piegādājis 9,5 miljonus tālruņu, kas ir 9% kritums salīdzinot ar aizvadīto gadu.

Japānas un Zviedrijas kopuzņēmumus šos zaudējumus skaidro ar zemo pieprasījumu pēc tradicionālajiem mobilajiem tālruņiem. Piemēram, uzņēmuma ražotie Xperia viedtālruņi veido 80% no tās pārdoto ierīču apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Sony ir nākusi klajā ar diviem jauniem planšetdatoriem, tādējādi cenšoties «iekarot» šo ierīču tirgu, raksta Reuters. Sony planšetdatori izmantos Google izstrādāto operētājsistēmu Android 3.0, kā arī ar tiem varēs spēlēt PlayStation spēles. Pārdošanā Sony ierīces parādīsies 2011. gada rudenī.

Sony planšetdatori, kuriem dots kodēts nosaukums S1 un S2 atbalstīs WiFi un 3G/4G. S1 ir 9,4 collu ekrāns, kā arī tas ir speciāli izstrādāts, lai to būtu ērti turēt rokās ilgāku laika posmu. S2 ir atvāžams 5,5 collu dubultdisplejs. Kompānija norāda, ka, lai sekmīgi «iekarotu» planšetdatoru tirgu, pircējiem ir jāpiedāvā kaut kas unikāls – vai tas būtu izskats, vai vienalga kas.

Šī gada janvārī Sony paziņoja, ka ar savām ierīcēm gada laikā nodrošinās otro vietu planšetdatoru tirgū, izraisot izbrīnu ekspertos, kuri norādīja, ka Sony būs vispirms jāpārspēj Samsung, kas ir «ļoti spēcīgs konkurents», atceras aģentūra. Pašlaik planšetdatoru tirgū apmēram pusi veido Android ierīces. Vispopulārākais to vidū ir Samsung ražotais Galaxy Tab, kuram seko kompāniju Motorola, LG Electronics un HTC ierīces.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Ekrāns kā milzu skaļrunis

Jānis Vēvers,01.09.2017

Samsung QLED Q8C

65 collu Ultra HD izšķirtspējas LCD ekrāns ar LED aizmugurgaismojumu veidots kvantu punktu tehnoloģijā, katram punktam pārvēršot gaismu teju jebkurā optiskā spektra krāsā. Pieslēgvietām atvēlēts One Connect bloks, bet vadībai – askētiska pults. Televizors sver 30,2 kilogramus un maksā ap 3800 eiro.

Meklē Lattelecom veikalos un www.lattelecomveikals.lv

https://www.lattelecomveikals.lv

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais Sony izgatavotais OLED tehnoloģijas lielizmēra televizors priecē ar sulīgām krāsām un no ekrāna plūstošu skaņu

Japānas uzņēmums Sony jau gandrīz pirms desmit gadiem sāka ķircināt patērētājus ar ziņām par progresu organisko gaismu izstarojošo diožu jeb OLED tehnoloģijas attīstībā. Beidzot tam izdevies tikt līdz pietiekami lieliem paneļiem, kuru izgatavošanas izmaksas gan joprojām ir augstas, taču «pa zobam» jau lielākai saujiņai potenciālo lietotāju. Tā ceļu pie pircējiem šovasar sākusi Sony pirmā lielizmēra OLED televizoru sērija A1.

Kā jau inovatīvām ierīcēm pienākas, A1 cenšas atstāt neizdzēšamu iespaidu ar itin visu, ieskaitot izmēru. Mazākais sērijas modelis ir ar 55 collu ekrānu, bet lielākais, DB rīcībā pabijušais, – ar 65 collu jeb 165 centimetru paneli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad Sony piedzīvoja hakeru uzbrukumu, kura rezultātā tika nozagta informācija par aptuveni 100 miljonu lietotāju datiem, kompānija esot cīnījusies ar citu uzbrukumu, kuru veica «haktīvistu» grupējums Anonymous. Tas ir novērsis Sony uzmanību, atzinusi kompānija.

Vēstulē ASV kongresam tehnoloģiju kompānija norāda, ka tā esot apkarojusi Anonymous uzbrukumu un neesot pamanījusi, kā ļaundari esot ielauzušies tās sistēmās un nozaguši datus. Grupējums gan ir noliedzis, ka ir iesaistīts datu zādzībā.

Sony norāda, ka piedzīvojusi Anonymous uzbrukumu tāpēc, ka uzsākusi tiesvedību pret diviem grupējuma locekļiem, kuri bija modificējuši Sony spēļu konsoli. Kompānija norāda, ka datu zādzība notikusi atsevišķi no Anonymous uzbrukuma, un pagaidām nevar apgalvot, ka abu uzbrukumu rīkotāji savstarpēji ir sadarbojušies.

Kompānija svētdien vienā no tās serveriem atradusi ievietotu datni, kurā bija rakstīts «Mēs esam leģions» (We are legion) – šo frāzi bieži vien izmanto «haktīvisti».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas tehnoloģiju kompānija Sony nākusi klajā ar uzlabotu savas populārās spēļu konsoles PlayStation 3 versiju, kas padarīta daudz plānāka nekā tās priekšgājēji.

Kā norāda Sony, konsoles jaunākā versija būs par 20% mazāka un par 25% plānāka nekā iepriekšējais modelis. Tāpat ierīcei samazināts enerģijas patēriņš, kā arī veikti dažādi dizaina uzlabojumi.

Paredzēts, ka jaunākā ierīce maksās sākot no 270 ASV dolāriem par 250 gigabaitu modeli, līdz 300 ASV dolāriem par 500 gigabaitu modeli.

Tāpat Sony samazinājusi cenas savai deviņus gadus vecajai portatīvajai konsolei PSP. Cena samazināta līdz 174 ASV dolāriem. Savukārt iepriekšējo PlayStation 3 versiju cenas palikušas nemainīgas.

Jaunajai Sony PlayStation 3 konsolei par videospēļu cienītāju sirdīm un dvēselēm būs jāspēkojas ar citas Japānas kompānijas – Nintendo – spēļu ierīci Wii U, kas tirdzniecībā parādīsies decembrī. Paredzams, ka šī ierīce maksās 300 ASV dolārus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tālruņu ražotājs Sony otrdien elektronikas izstādē Lasvegasā laidis klajā savu pirmo mobilo tālruni bez Sony Ericsson zīmola, iezīmējot simbolisku noslēgumu kompānijas desmit gadu sadarbībai ar Zviedrijas telekomunikāciju gigantu, raksta thelocal.se.

Ericsson, kas telefonus sāka ražot 1878. gadā, vārds vairs nav atrodams uz viedtālruņa ar nosaukumu Sony Xperia S.

Zīmola maiņa ir rezultāts Sony lēmumam iegādāties Ericsson pusi no partnerības pagājušā gada oktobrī par 1,05 miljardiem eiro.

Šķiršanos paredzēts oficiāli noslēgt līdz janvāra beigām.

Japāņu - zviedru grupas spēkus apvienoja 2001. gada oktobrī.

Neskatoties uz ievērojamiem finansiāliem kāpumiem un kritumiem, Sony-Ericsson kopuzņēmums kļuva par sesto lielāko spēlētāju globālajā tirgū.

Sony nopirka Ericsson daļu 2011. gadā ar mērķi koncentrēties uz viedtālruņiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģiju kompānija Sony laidusi klajā jauno Xperia Z Ultra viedtālruni, kas tiek prezentēts kā pasaulē plānākais viedtālrunis ar lielāko Full HD ekrānu.

Xperia Z Ultra ir arī ūdensizturīgs viedtālrunis, tāpat tā korpuss tiek speciāli aizsargāts pret putekļiem. Viedtālrunis var atrasties 1,5 metru dziļumā zem ūdens līdz 30 minūtēm.

6,4 collu viedtālrunis aprīkots ar Qualcomm® Snapdragon™ 800 procesoru un darbojas, izmantojot Android operētājsistēmu.

Xperia Z Ultra aprīkots ar astoņu megapikseļu kameru.

Latvijā jaunā Sony ierīce gaidāma septembra, taču pagaidām viedtālruņa cena netiek atklāta, Db.lv norādīja Sony pārstāvis Aigars Vilcāns.

Jau vēstīts, ka Japānas tehnoloģiju uzņēmums Sony biznesa gadā, kas noslēdzās 31. martā, strādāja ar neto peļņu 436 miljonu ASV dolāru apmērā, tādējādi gūstot pirmo peļņu pēdējo piecu gadu laikā. Attiecīgā laika posmā pirms gada Sony strādājis ar zaudējumiem 4,6 miljardu ASV dolāru apmērā. Kompānija savus finanšu rezultātus skaidro ar Japānas jenas vērtības samazināšanos, kas palielina valsts eksportētāju konkurētspēju un to ārvalstīs gūtos ienākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony bezspoguļa kamera A6400 izceļas ar segmentā neierastu darbības ātrumu un zibenīgu autofokusu

Viedtelefonu kļūšana par ikdienas galveno fotografēšanas rīku pamazām ienes korekcijas arī digitālo fotoaparātu vidējā segmentā. Lai piesaistītu pircējus un piedāvātu tiem kaut ko vairāk, nekā iespēj telefoni, foto tehnikas ražotāji «spiež» uz augstākā līmeņa fotogrāfiju kvalitāti kamerās, kuru cena grozās ap tūkstoš eiro. Vismaz Sony.

Gada sākumā, piesakot jauno bezspoguļa hibrīdkameru ar maināmu objektīvu A6400, japāņi devuši skaidru mājienu, ka turpmāk par viedtelefonu flagmaņu cenu varēs iegūt fotoaparātu, kura veikums būs ļoti tuvs spoguļkameru iespētajam. A6400 aizguvusi nozīmīgas tehnoloģijas no divu un vairāk reižu dārgākajām pilna kadra kamerām, ieskaitot augstvērtīgu autofokusa sistēmu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony mobilais bezvadu skaļrunis SRS-XB40 spēj skanēt apdullinoši skaļi un ritmiski mirgot kaut visu nakti

Vasara, pat ja tā nešķiet gana silta un saulaina, mūsu platuma grādos tāpat ir ļoti piemērots gadalaiks brīvdabas ballītēm. Un kā gan tajās iztikt bez mūzikas! Atšķirībā no nesenas pagātnes tagad dziesmu atskaņošanai vairs nav jānes no istabas skaņas iekārta vai jāizlīdzas ar automašīnas magnetofonu, jo ražotāji ir sagatavojuši gana jaudīgus un, kas īpaši svarīgi, ūdensdrošus bezvadu skaļruņus, kas pastiprina no mobilās ierīces izplūstošās mūzikas skaņas. Tādi kā šā gada Sony ballīšu skanda SRS-XB40.

Dizains

Sony šopavasar izrādīja veselus četrus jaunus mobilos skaļruņus, un SRS-XB40 ir lielākais un funkcijām bagātākais no tiem. Tas tik tiešām ir prāvs, gluži kā māla ķieģelis. 28 centimetrus garš, 10 cm augsts un plats. Arī svara un formas dēļ to labāk turēt uz galda vai zemes, nevis dancot ar pusotru kilogramu smago kluci rokās. Dizaineri tam nav paredzējuši nevienu jēdzīgu turekli – ne rokturi un pat ne kādu iedobi. Līdz ar to pagrābt XB40 vienā rokā nav ne ērti, ne droši. Tiesa, taustes maņām skanda patīk, jo tās korpuss ir apvilkts ar mīkstu, gumijotu materiālu, no kura labi notek ūdens. Brīvdabas pasākumiem tas ir ļoti labi, jo īpaši tad, ja ballīte ievelkas un uz zāles stiebriem sāk mesties rīta rasa. Mīkstais materiāls arī amortizē vieglus sitienus, tādēļ nav pārlieku jāuztraucas, ja deju virpulī kāds nejauši iesper par skandu. Taču, tieši tāpat kā nesen aprakstītās XB10, arī šīs ierīces apvalkam nepatīk smiltis un putekļi. Tie cieši ieķeras materiāla porās un ir nodabūjami ar mitru lupatu. Labi, ka korpuss atbilst IPX5 ūdensdrošības standartam. Proti, tas pacieš šļakatas, bet baseinā gan neizdzīvos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Sony boss nevar garantēt drošību «ļaunajā» kibernoziedzības pasaulē

Jānis Rancāns,18.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānijas Sony vadītājs Hovards Stringers (Howard Stringer) brīdinājis, ka «jaunajā, ļaunajā» kibernoziedzības pasaulē nav iespējams garantēt elektronikas giganta tiešsaistes tīkla drošību, vēsta AFP.

Sony ir uzsākusi «uzlauzto» PlayStation Network un Sony Online Entertainment tīklu atjaunošanu, kā arī tajos ieviesusi jaunus drošības pasākumus. «Privātās informācijas aizsardzība ir nebeidzams process un neviens nevar būt simts procentu drošībā,» norāda H. Stringers.

Hakeri kādu dienu varētu arī uzbrukt pasaules finanšu sistēmai, eletroenerģijas tīkliem vai pat gaisa kontroles sistēmām, ir pārliecināts Sony vadītājs. «Tas ir sākums. Tā nav jauna, skaista pasaule – tā ir jauna, ļauna pasaule,» secina H. Stringers.

Uzbrukums Sony devis pamatīgu triecienu finansēm – kompānija varētu zaudēt līdz pat vienam miljardam ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sony elitāro telefonu sērija Xperia Z piedzīvojusi trešo paaudzi gada laikā.

Kas kopīgs augstākās klases mobilajiem telefoniem un automašīnām? Abās nozarēs ir nostabilizējušies atpazīstami modeļi, kuriem nemainās nosaukums, bet tikai paaudzes. Vēl desmitgažu mijā telefonu ražotāji sacentās krāšņāko nosaukumu izdomāšanā, piebārstot tirgu ar aizvien jauniem aparātiem. Taču mode mainās, un tam apliecinājums ir arī Sony izlolotā Xperia Z sērija.

Atšķirībā no automašīnām tālruņu paaudzes mainās neticamā ātrumā. Parasti jauns modelis uzrodas reizi gadā, bet Sony gadījumā mainība ir vēl ātrāka. Viena gada laikā līdz patērētājiem nonākušas veselas trīs paaudzes – Z, Z1 un jaunākā versija Z2. Pēdējais iegūlās veikalu plauktā pavasara beigās un pavisam droši ir nosaucams par līdz šim labāko japāņu koncerna radīto telefonu, kam papildu vērtību piešķir biznesa izskata un iespēju sapludināšana ar pastiprinātu drošību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Sony biznesa gadam prognozē zaudējumus; pārdos personālo datoru ražošanas biznesu

LETA--AFP,06.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas elektronikas uzņēmums Sony Corp. ceturtdien prognozēja, ka šis biznesa gads tiks noslēgts ar 110 miljardu jenu (80,4 miljonu eiro) zaudējumiem, vienlaikus paziņojot par ieceri pārdot personālo datoru ražošanas biznesu.

Kompānija iepriekš prognozēja, ka biznesa gadā, kas noslēgsies martā, strādās ar 30 miljardu jenu (21,9 miljonu eiro) tīro peļņu.

Prognozētie zaudējumi galvenokārt tiek skaidroti ar biznesa vides pasliktināšanos un plānoto aktīvu pārdošanu, kā arī ar zaudējumiem videospēļu biznesā, kas iepriekšējās aplēsēs netika iekļauti.

Sony arī paziņoja, ka pārdos personālo datoru ražošanas biznesu Japānas investīciju fondam Japan Industrial Partners.

Uzņēmums plānotā darījuma summu neatklāj, taču mediji vēsta, ka tā veidos aptuveni 40-50 miljardus jenu (291,8-364,8 miljonus eiro).

Norādot uz dramatiskām izmaiņām globālajā personālo datoru tirgū, Sony pavēstīja, ka ir nolēmusi «koncentrēt savus mobilos produktus uz viedtelefoniem un planšetdatoriem, un pārdot personālo datoru biznesu jaunai kompānijai, kuru izveidos Japan Industrial Partners un nodrošinās tā turpmāku darbību».

Komentāri

Pievienot komentāru