Īsziņa ir ātrs veids, kā uzrunāt daudzus klientus vienlaicīgi, tomēr tas ir viltīgs mārketinga instruments, ko viegli «pārdozēt», ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Visbiežāk SMS mārketingu izmanto dažādi pakalpojumu sniedzēji un tirgotāji, informējot par akcijām, īpašajiem piedāvājumiem. Īsziņas izmanto, lai atgādinātu par rēķinu apmaksu, palīdzētu nomainīt paroli un pārbaudītu konkrēto personu, stāsta Jānis Lindermanis, tex2reach vadītājs.
SIA AdForte pārstāvis Jānis Grīnbergs piebilst, ka uzņēmumi vairāk izmanto SMS integrāciju savās sistēmās, lai automātiski nosūtītu paziņojumus. Piemēram, daudzi interneta veikali sūta īsziņas, ka prece ir pasūtīta, piegādāta, apmaksāta utt. «SMS mārketings, salīdzinot ar e–pasta mārketingu, ir krietni sensitīvāks. Ja klients, saņemot e-pastu, brīvāk regulē vietu un laiku, kad ziņu lasīt, var ērti atteikties no ziņu saņemšanas, tad SMS mārketingā šī ir aktuāla problēma. Uzņēmumi parasti pārkāpj likumu, neziņojot par iespēju atteikties no ziņojumiem. Gadījumos, kad SMS ir bijis nevietā, neīstajā laikā vai jau ir apnicis, klients var sākt dusmoties, šo instrumentu jāizmanto krietni saudzīgāk,» saka Artūrs Bernovskis, SIA Mailigen vadītājs.
Izmanto gudrāk
SMS mārketings Latvijā ir attīstījies strauji, saka A. Bernovskis. Pozitīvi – uzņēmumi to ar laiku izmanto gudrāk – tiek izstrādāta stratēģija, process ir pārdomāts, īsziņu izsūtīšana tiek integrēta kopējā mārketinga plānā un papildina citus kanālus. Vērojama arī tirgus sakārtošanās – mobilo tālruņu operatori ir noteikuši striktu cenu politiku, kas mudina stingrāk apdomāt savas kampaņas saturu.
«Novērojam pozitīvas tendences – sekojot izmaiņām ārvalstu tirgos, arī vietējie uzņēmumi novērtē un meklē jaunas iespējas, lai ar SMS komunikāciju atvieglotu ikdienu – aktīvāk tiek nosūtīti gan atgādinājumi, paziņojumi un apsveikumi, gan īpašie piedāvājumi un SMS kuponi. Arī īsziņu kā mārketinga rīka izmantošanas kvalitāte ir uzlabojusies – pirms 10 gadiem, kad šis tirgus tikai sāka attīstīties, uzņēmumiem nebija pieredzes ar to, kā un cik bieži izmantot šo komunikāciju, bet tagad tie daudz aktīvāk pievērš uzmanību tam, lai nesūtītu īsziņas pārāk bieži, neērtā laikā vai informējot par piedāvājumiem, kas nepiesaista saņēmēju interesi,» saka Ilze Krastiņa, SIA Sales.lv Pārdošanas daļas vadītāja.
Visu rakstu Nav iespējams neizlasīt lasiet 19. februāra laikrakstā Dienas Bizness.