Jaunākais izdevums

Zīmola Rolex pulksteņi un citu Šveices luksusa pulksteņu zīmolu preces Singapūrā tiek izpirkti pēc tam, kad Šveices franka kurss krasi pieauga attiecībā pret citām valūtām, otrdien paziņoja mazumtirgotāji.

Entuziasti un investori iegulda kvalitatīvos pulksteņos, pirms mazumtirgotāji pielāgo cenas spēcīgajam franka kursam.

Franka vērtība attiecībā pret eiro un ASV dolāru ir pieaugusi par 20% kopš ceturtdienas, kad Šveices centrālā banka pārsteidza pasaules tirgus ar lēmumu atcelt minimālo franka kursa likmi pret eiro 1,2 franku par eiro līmenī.

Singapūras luksusa pulksteņu mazumtirgotāja The Hour Glass pārdevēji stāstīja, ka ir pieaudzis Šveices zīmolu pārdošanas apmērs, jo īpaši Rolex pārdošanā.

Lielākā daļa mazumtirgotāju Singapūras galvenajā iepirkšanās rajonā sestdien un svētdien pārdeva 25-30 Rolex pulksteņus dienā, lai gan ierasti dienā tiek pārdoti četri vai pieci pulksteņi.

Iecienītāko pulksteņu vidū bijuši modeļi, kas maksā sākot ar 10 tūkstošiem Singapūras dolāru (6471 eiro).

Kādā pieczvaigžņu viesnīcā izvietotā Rolex veikala pārdevēji informēja, ka ātri tiek pārdoti Datejust un GMT Rolex modeļi, kuru krājumi noliktavā strauji sarūk.

Cita luksusa zīmolu lielveikala vadītājs stāstīja, ka nedēļas nogalē pārdoti desmit zīmola Franck Muller pulksteņi, lai gan ierasti dienā tiek pārdots viens vai divi.

Veikala vadītājs, kurš vēlējās palikt anonīms, stāstīja, ka apmēram puse pircēju jautā, kad pārdevēji paaugstinās Šveices pulksteņu cenas, lai varētu veikt pirkumus, pirms tas notiek.

Turīgajā Singapūrā ir viens no augstākajiem iekšzemes kopprodukta līmeņiem pasaulē - 55 230 ASV dolāru (47 592 eiro) uz vienu iedzīvotāju - un tā ir arī reģiona galvenais iepirkšanās tūristu galamērtķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rokaspulkstenis vīrietim var būt pats svarīgākais aksesuārs. Ja sievietēm rokas pulksteņi nav tik iecienīti, tad vīriešiem ir tieši pretēji. Bieži vien vīriešu pulkstenis arī norāda statusu, it īpaši biznesa pasaulē. Moderns vīriešu pulkstenis un panākumi biznesā nereti ir savstarpēji saistīti.

Kāpēc vīriešiem pulksteņi ir tik nozīmīgs aksesuārs?

Rokas pulkstenis var liecināt par vīrieša statusu, kas ir īpaši svarīgi dažādās biznesa pārrunās. Ir noteiktas profesijas, kur ierašanās uz kādu sanāksmi vai biznesa pusdienām bez smalka pulksteņa neliecinātu par labo stilu. Savukārt labi un moderni vīriešu pulksteņi var liecināt, ka persona ir nopietna un gatava sadarboties. Protams, šādas situācijas nenotiek ar katru vīrieti ikdienā, tomēr ir labi to zināt, ja šādā situācijā esi nonācis.

Tomēr pulkstenis var būt svarīgs aksesuārs ikvienam vīrietim, jo tas ir gan praktisks, gan lieliski papildina tavu stilu gan ikdienā, gan īpašos gadījumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz paaugstinātas inflācijas fona, iespējams, arvien vairāk cilvēkiem piezogas doma, ka vajadzētu mēģināt pasargāt savu uzkrājumu vērtību.

Šajā ziņā, piemēram, nosacīti skaidra nauda kontā nav diez cik labs risinājums, jo faktiski viss notiekošais nozīmē, ka šodien par vienu eiro var nopirkt mazāk, nekā to varēja izdarīt vakar. Var teikt, ka pat labā gadījumā inflācija nozīmē kontrolētu bagātības sadegšanu, kas ātri var pārvērsties ugunsgrēkā.

Tradicionāli zināma spēja kompensēt patēriņa cenu pieauguma ietekmi tiek piedāvāta akcijām, izejvielām, nekustamajam īpašumam, zeltam un arī obligācijām. Mēdz būt gan arī alternatīvi veidi, kā cilvēki var mēģināt tikt galā ar patēriņa cenu pieauguma problēmu, turklāt daži no šiem veidiem var ļaut arī paspīdēt sabiedrības vai kolēģu acīs vai vienkārši palīdz uzturēt labsajūtu zināmā tonusā. Piemēram, daļu savu bagātību iespējams uzturēt arī luksusa klases priekšmetos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Koka pulksteņi – izgudroti vēja pilsētā Liepājā

Alans Amrons, amerikāņu izgudrotājs, 40 patentu turētājs, DB viesautors*,03.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Man ārkārtīgi patīk apmeklēt konferences un citus pasākumus, kuros cilvēki kaislīgi dalās ar savām brīnišķīgajām idejām, kurām viņi no sirds tic. Pagājušajā gadā biju uzaicināts teikt runu un piedalīties žūrijā jauno uzņēmēju start-up pasākumā Liepājā. Tā kā pasākums norisinājās manā 68. dzimšanas dienā, tā noslēgumā visi dalībnieki piecēlās kājās un dziedāja tradicionālo latviešu dzimšanas dienas dziesmu par godu maniem svētkiem. Nesapratu ne vārda, bet šis brīdis bija ļoti sirsnīgs. Dziesmas beigās man uzdāvināja skaistu, unikālu un modernu koka pulksteni. Dāvanu pasniedza šī brīnišķīgā izgudrojuma radītājs un viens no start-up uzņēmuma līdzīpašniekiem. Žests bija ļoti patīkams, un man dāvana ļoti patika.

Nesen uz sarunu aicināju uzņēmuma Ovi Watch īpašniekus un koka pulksteņu izgudrotājus Ivo Asnu, kurš ir 22 gadus vecs pulksteņu dizaina veidotājs, kā arī Dāvi Paipu, kuram ir 26 gadi un kurš ir atbildīgs par uzņēmējdarbības virzību. Uzņēmums radīts 2016. gadā, taču dizains radās, kad Ivo Asns, Liepājas pilsētas un dabas iedvesmots, gatavoja savu diplomdarbu Liepājas Dizaina un mākslas vidusskolā.

«Gribēju radīt kaut ko jaunu, ko nekad nebiju redzējis. Tā kā man patīk strādāt ar koku un nēsāt pulksteņus, izlēmu radīt koka pulksteni,» tā Ivo Asns, kurš, sajūtot sevī izaicinājumu, neminstinājās to realizēt. Pēc dizaina radīšanas puišiem nācās sākt domāt, kā pulksteņus ražot un montēt, jo nevienam no viņiem nebija pieredzes ražošanas procesā. Turklāt ražošanas procesam jānodrošina tas, lai efektīvi varētu saražot daudz pulksteņu relatīvi īsā laika periodā. Jau atbilstoša Šveices mehānisma un citu detaļu atrašana paņēma daudz laika. Pirmā prototipa radīšana Ivo bija pamatīgs izaicinājums, jo tā radīšanai bija nepieciešamas vairāk prasmes un izdomas, nekā viņš bija mācījies skolā. Nācās daudz eksperimentēt un mācīties no jauna, arī šobrīd viņš joprojām savas prasmes pilnveido. Abi partneri sākotnēji nezināja, kā pulksteņus ražot tā, lai gūtu arī peļņu no to pārdošanas, bija vien skaidri zināms, ka tas prasīs laiku. Puiši jau gadu ražo un pārdod pulksteņus, joprojām ir jomas, kas ir jāuzlabo. Ivo un Dāvis zina, ka panākumu atslēga ir vienmēr censties rīt būt labākam par to, kāds esi šodien, un nekad nedomāt, ka zini visu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar tādas mobilās aplikācijas palīdzību kā "Rally Rd" ir iespējams par salīdzinoši nelielām summām iegādāties mazu daļiņu no luksusa kolekcionējamiem priekšmetiem. Sistēmu var mēģināt salīdzināt ar to, kā darbojas akciju tirgus.

Piemēram, kāda iekārotā "Rolex" pulksteņa kopējā vērība ir 30 tūkstoši ASV dolāru (to var salīdzināt ar kāda uzņēmuma kopējo kapitalizāciju, kas ir akcijas cena, reizināta ar akciju skaitu), kas lielākajai daļai cilvēku ir visai paliela summa. Tomēr šajā gadījumā šī summa tiek saskaldīta daudzās sīkākās daļās (gluži kā tādās akcijās), kuras tad attiecīgi ieinteresētā persona var iegādāties. Kopumā ar mobilās aplikācijas palīdzību, piesaistot šādus mazos investorus, galu galā tiek savākti visi nepieciešamie 30 tūkstoši ASV dolāru minētā "Rolex" pulksteņa finansēšanai.

Tālāk vēlamais notikumu attīstības scenārijs paredz, ka šis pulkstenis tiek pareizi uzglabāts, un, laikam ejot, tā vērtība pieaug, kas šiem laikrāža mazajiem akcionāriem savukārt nes peļņu. Tiek norādīts, ka otrreizējā tirgū šādu lietu investors jebkurā brīdī var mēģināt šīs akcijas pārdot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pulksteņu zīmola Omega rokaspulkstenis izsoļu nama Phillips izsolē pārdots par rekordaugstu cenu – 1,4 miljoniem dolāru, raksta Bloomberg.

Tādējādi Phillips izsoļu nams seno lietu nišā metis izaicinājumu saviem lielākajiem konkurentiem Christie’s un Sotheby’s.

Omega pulkstenis pirmo reizi vēsturē pārdots par cenu, kas augstāka par vienu miljonu dolāru. Kopumā Phillips izsolēs piesaistīja 24 miljonus dolāru, pārspējot Christie’s.

Seno pulksteņu pieprasījums patlaban strauji aug, un aizvadītajā mēnesī Phillips par rekordaugstu cenu – 17,8 miljoniem dolāru pārdeva Rolex pulksteni, kas piederēja Polam Ņūmenam.

Šis Omega pulkstenis bija prototips ar tourbillon funkciju, kas, pēc Phillips aplēsēm, maksā 207 tūkstošus dolāru. Phillips pārstāvji informējuši, ka šis ir vienīgais pulkstenis, kas pilnībā izgatavots šajā sērijā, kas tika ieplānota, taču netika pabeigta un laista tirdzniecībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne vienmēr vakcinēšanās pret Covid-19 vīrusu dažādas pasaules malās ir bijusi pietiekami raita, lai šajā ziņā izšķirīgi sasniegtu valdību nospraustos mērķus.

Var spekulēt, ka daudzviet politiķi nu, šķiet, gatavo augsni stigriem ierobežojumiem nevakcinētajiem un piespiedu vakcinācijai.

Papildu tam – joprojām gan ir mēģinājumi vakcinēšanos panākt ar kādiem “”pozitīvākiem rīkiem”. Piemēram, ASV prezidenta administrācija jūlija beigās ziņoja, ka ikvienam ASV iedzīvotājam, kas saņems pirmo Covid-19 vakcīnas devu, tiks samaksāti 100 ASV dolāri. Var vien lēst, ka sekot šādam ASV piemēram gribēs arī citas valstis, kas pirms tam šādu soli (maksāšanu par vakcinēšanos) lielākoties izslēdza.

Jānorāda, ka ASV gadījumā Covid-19 stimuli tās iedzīvotājiem bijuši ļoti dāsni, kur līdz ierindas cilvēkiem nonāca vairāki valdības piešķirtie stimulu čeki. Tur papildu uzkrājumu summa pandēmijas laikā sasniegusi 12% no IKP, pirms laika rēķināja Moody's.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness izdevums #6

DB,08.02.2022

Dalies ar šo rakstu

Šoreiz Dienas Biznesa tēma - vai Cancel jeb izslēgšanas kultūra skars arī publiskos iepirkumus? Cancel kultūra jau pamatīgi skārusi finanšu sektoru. Tā valsts sektorā iezīmējas ar institūciju varas pieaugumu, tiesu lēmumu nozīmes mazināšanos un skarbu reputācijas kontroli, daudz neprātojot par tirgus dalībnieka vainu.

Vēl uzņēmēju žurnāla Dienas Bizness 8. februāra numurā:

Statistika. Trešais Covid vilnis valstij izmaksājis vairāk nekā 75,6 milj. eiro.

Intervija. Santa Purgaile: “Kvalitāte mums ir svarīgāka par kvantitāti !”. Intervija ar Finanšu Un Kapitāla Tirgus Komisija priekšsēdētāju.

Tirdzniecība. Tirgotāji neatsakās no Latvijas labumiem.

Ražotāji starp laktu un āmuru.

Pāreja uz iepirkšanos tiešsaistē ir paliekoša tendence.

Transports. Rinda pēc komercauto – gada garumā.

Tendences. Cigarešu ražotājiem jāseko līdzi pieprasījumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu luksusklases Bentley ir atrotījis piedurknes, lai atkal ar pilnu jaudu mestos sacīkšu trasēs

Mūsdienu trauksmainajā laikmetā izpratne par luksuslietām, tostarp dārgiem limuzīniem, ir mainījusies. Savulaik klasiskais bagātnieka portrets bija korpulents kungs zīda uzvalkā ar zelta Rolex pulksteni un dārgu Kubas cigāru zobos, kurš, izlaidies limuzīna otrajā sēdekļu rindā, laiski malkoja dārgu konjaku.

Bagātnieku portrets pavisam cits

Šobrīd uz Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin un citiem dārgiem luksusvāģiem arvien biežāk jau sāk cierēt vienkāršos T kreklos un nošļukušās treniņbiksēs tērpti izstīdzējuši Ziemeļamerikas vai Ķīnas datorģēniji. Tas gan ir nedaudz pārspīlēts jaunbagātnieka apraksts, taču viens ir skaidrs: kiberlaikmeta bagātnieki globāli ir kļuvuši gados jaunāki, attiecīgi tie arvien biežāk raujas sēdēt paši pie vairāku simtu tūkstošu eiro vērta auto stūres, nevis zvilnēt aizmugurējā beņķī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī Šveices pulksteņu eksporta apjomi sarukuši par 16%, kas ir smagākais mēneša kritums septiņu gadu laikā, jo pieprasījums vājinājies visos Rolex un Omega laikrāžu lielākajos tirgos, raksta Bloomberg.

Kopējie eksporta apjomi sarukuši līdz 1,7 miljardiem ASV dolāru. Šis kritums ir daudz lielāks nekā iepriekš tika gaidīts.

Pulksteņu tirdzniecības apjomi piedzīvo ilgāko kritumu vairāk nekā 20 gadu laikā, kas apdraud nodarbinātību Šveices pulksteņu industrijā. Tā, piemēram, Richemont darbinieku skaitu plāno samazināt par vairāk nekā 200.

Komentāri

Pievienot komentāru