Britu luksusklases Bentley ir atrotījis piedurknes, lai atkal ar pilnu jaudu mestos sacīkšu trasēs
Mūsdienu trauksmainajā laikmetā izpratne par luksuslietām, tostarp dārgiem limuzīniem, ir mainījusies. Savulaik klasiskais bagātnieka portrets bija korpulents kungs zīda uzvalkā ar zelta Rolex pulksteni un dārgu Kubas cigāru zobos, kurš, izlaidies limuzīna otrajā sēdekļu rindā, laiski malkoja dārgu konjaku.
Bagātnieku portrets pavisam cits
Šobrīd uz Rolls-Royce, Bentley, Aston Martin un citiem dārgiem luksusvāģiem arvien biežāk jau sāk cierēt vienkāršos T kreklos un nošļukušās treniņbiksēs tērpti izstīdzējuši Ziemeļamerikas vai Ķīnas datorģēniji. Tas gan ir nedaudz pārspīlēts jaunbagātnieka apraksts, taču viens ir skaidrs: kiberlaikmeta bagātnieki globāli ir kļuvuši gados jaunāki, attiecīgi tie arvien biežāk raujas sēdēt paši pie vairāku simtu tūkstošu eiro vērta auto stūres, nevis zvilnēt aizmugurējā beņķī.
Britu Bentley šo īpatnību ir uzķēris visātrāk, attiecīgi līdzās klasisko limuzīnu plejādei ir radījusi vieglāku un naudas izteiksmē pieejamāku Continental modeļu saimi, kurā ietilpst gan britu futbola elites spēlētāju apjūsmotie Bentley GT vai GTC, gan arī Flying Spur limuzīni. Termins «pieejamāks» gan attiecas tikai uz miermīlīgākajām jeb pamata modifikācijām, jo, piemēram, GT ģimenītes šobrīd elitārākais un ātrākais modelis GT3 R, neskaitot nodokļus, maksā vismaz 240 tūkst. eiro. Jautāsiet kāpēc tāds modelis Bentley aptverē ir vajadzīgs ? Atbilde ir pavisam vienkārša – Bentley pārdošanas apjomi ar katru gadu aug, un briti var atļauties izlaist elitāras autokolekcijas cienīgu tīrradni, kas vienlaikus atgādina Bentley ciešo saikni ar sacīkšu trasēm.
Visu rakstu Autosporta kaisle un luksusa sinerģija lasiet 7. augusta laikrakstā Dienas Bizness.