«Līdzīgi kā Stīvs Džobss, mēs paļaujamies uz savu izpratni par pircēju vēlmēm un tirgu, bet pētījumus veicam minimāli. Patērētāju viedokļos ieklausāmies, esam organizējuši sadarbību ar blogeriem, kuri raksta par alu,» tā uz laikraksta Diena jautājumu, kā tiek veikta jaunu produktu izstrāde, atbildējusi Cēsu Alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone - Zatlere.
«Pēc apspriešanās ar patērētājiem izlēmām par jauna produkta Cēsu nefiltrētais alus ražošanu. Tas izrādījās ļoti veiksmīgs produkts un aizsāka nefiltrētā alus popularitāti Latvijas tirgū. Uzklausām arī mūsu darbinieku idejas, rīkojām īpašu inovāciju dienu, kurā darbinieki piedāvāja idejas par to, kādi jauni produkti varētu tikt ražoti,» skaidrojusi uzņēmuma vadītāja.
«Pārtikas produktu ražošanā mārketingam un reklāmai ir nozīme, tomēr ne dominējošā. Galvenais faktors, kas nosaka to, lai produkts būtu veiksmīgs, ir garša. Mēs sistemātiski veicam jauno dzērienu degustāciju. Jaunu garšu atrašana pārtikas ražotājam ir stratēģiski ļoti svarīgs jautājums. Var teikt, tas ir vissvarīgākais. Jo mēs pārdodam garšu!,» sacījusi E. Sietiņsone - Zatlere.
Jautāta par konkurenci, Cēsu Alus valdes priekšsēdētāja stāstījusi: «Latvijas alus tirgū pastāv ļoti asa konkurence, viennozīmīgi, daudz asāka nekā kaimiņvalstīs, jo mūsu valstī vēsturiski izveidojusies situācija, ka ir daudz lielu alus ražotāju, turklāt netrūkst arī vidējo un mazo uzņēmumu, kas ražo alu. Mūsu lielākie konkurenti ir Cido grupa, Aldaris, arī Latvijas Balzams, ar kuru mēs konkurējam alkoholisko kokteiļu segmentā, un Coca-Cola, ar ko sacenšamies bezalkoholisko dzērienu segmentā. Bet es negribu par zemu novērtēt arī citus ražotājus. Mēs vērojam konkurentu darbību, bet mūsu prioritāte ir katru gadu pašiem strādāt aizvien labāk, piedāvāt aizvien labākus produktus, nevis arēnā rīkot skaļas kaujas ar konkurentu.»
E. Sietiņsone - Zatlere arī atklājusi, ka «patlaban Latvijas iedzīvotāji atkal brīvāk tērē naudu savam priekam, arī dažādu veidu dzērienu iegādei, jo atguvušies no ekonomiskās krīzes radītā stresa un nepieciešamības strikti taupīt naudu. Šogad, ja turpināsies apgrozījuma kāpums, Cēsu Alus finanšu rezultāti varētu būt labāki nekā pērn».
Jāatgādina, ka Stīvens Pols Džobss (Stīvs Džobss) bija kompānijas Apple vadītājs un viena no vadošajām figūrām tehnoloģiju nozarē.