«Esi spiests meklēt jaunas iespējas, jo apstāties neplānojam,» par uzņēmumu «Jelgavas tipogrāfija», kam bieži tiekot piekarināta birka «veiksmes stāsts», laikrakstam «Zemgales Ziņas» stāstījis tā vadītājs Juris Sīlis.
Astoņi no desmit «Jelgavas tipogrāfijas» iespieddarbiem esot grāmatas, bet pircēju vidū popularitāti neesot zaudējuši arī šķietami vecmodīgie papīra plānotāji un dienasgrāmatas.
Kā ziņo «Zemgales Ziņas», gada otrajā pusē, piesaistot ES finansējumu, uzņēmums būs kļuvis efektīvāks. «Ne tikai mēs, bet arī citi Baltijas valstu poligrāfijas uzņēmumi veikuši lielas investīcijas, lai mūsu reģiona ražojumu kvalitāte būtu konkurētspējīga,» sacījis J.Sīlis. Darbaspēka salīdzinoši zemās izmaksas dodot iespēju tirgū paspīdēt ar zemāku cenu, pievilinot Eiropas klientus.
Pareģojumi par papīra produktu neizbēgamo nāvi varbūt nemaz nepiepildīsies, prātojis «Jelgavas tipogrāfijas» vadītājs. Lai gan elektronisko grāmatu popularitātes vilnis, ja tāds Latvijā būs, poligrāfijas biznesam varētu iecirst pļauku, J.Sīlim esot risinājums: «Neviens nav aizliedzis man kā ražotājam sākt e-grāmatu biznesu! Uz jebkuru problēmu var skatīties kā uz draudu, bet varbūt jāpalūkojas uz to kā uz iespēju.» Pasaulē no kopējā grāmatu tirgus e-grāmatas izplatītākajās pasaules valodās aizvien aizņem mazāk nekā 10 procentus, Latvijā tās nesasniedz pat procentu, uzsvēris J.Sīlis.