To secina senioru austo paklāju zīmola Lude īpašnieces Zane Bojāre un Solvita Kostjukova
Biznesu Solvita un Zane sāka ar cēlu mērķi – pierādīt, ka sociālais bizness var būt pašpietiekams. «Mūsu gadījumā šī hipotēze nenostrādāja. Protams, tam ir arī daudz subjektīvu faktoru – šī ir mūsu pirmā uzņēmējdarbības pieredze, mums ir mazi bērni, kādā brīdī pietrūka otrā uzrāviena. Tāpēc tagad sākam skatīties uz Ludi kā ražojošu uzņēmumu, un mums nav par visām varītēm jāpierāda, ka tas ir ārkārtīgi pelnošs bizness – vismaz ne tajā apjomā, kā mēs gribējām. Es ticu sociālajai uzņēmējdarbībai pakalpojumu jomā, bet ne ražošanā,» norāda Zane. Viņas saskārās ar to, ka, tiklīdz uzņēmums virzās pretim saviem biznesa mērķiem, tiek ziedots kaut kas no sociālā aspekta, un otrādi – daudz investējot sociālajā mērķī, tas vienā brīdī kļūst par galveno. Zane uzskata, ka bizness sākas tad, kad ir jāpieņem grūtie lēmumi – līdz tam tas bieži vien ir drīzāk projekts.
Uzņēmējas nonākušas pie secinājuma, ka skaidrāk jānodala bizness un uz daļu no savām aktivitātēm jāskatās kā uz atsevišķu sociālo projektu. «Es redzu, ka cilvēkiem gados ir liela vajadzība iziet no mājas un satikt līdzīgi domājošos. Ludes modelis parādīja milzīgu potenciālu šajā jomā. Vienīgais jautājums ir par to, kā likt lietā senioru potenciālu, neapdraudot biznesa pastāvēšanu,» teic Zane.
Visu rakstu Bizness sākas pie grūtiem lēmumiem lasiet 12. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness.