Latvijas uzņēmumam CasaDiVanna izdevies sasniegt sākotnējo mērķi – ražot augstas kvalitātes individuāla dizaina lietā marmora vannas un izlietnes eksportam
Lēcienveida attīstība ilgtspējīgu produktu ražojošam uzņēmumam varētu būt bīstama, saka zīmola CasaDiVanna radītājas un uzņēmuma vadītājas Evita Kuzma un Anata Balode. Tomēr kopš pirmās vannas un kolekcijas radīšanas līdz novērtējumam ārvalstu tirgos pagājis ļoti neilgs laiks.
A.Balode lēš, ka varbūt sākotnējais uzstādījums – pārbaudīt un pierādīt sevi vietējā tirgū – ir bremzējis ražošanas strauju attīstīšanos eksportam, jo aktīvi šo virzienu uzņēmējas sāka akcentēt tikai pagājušā gada decembrī.
«Plāni ir tikuši caurskatīti un pielāgoti, jo arī ārējā situācija valsts līmenī mainās, projekti tiek iesaldēti, un mums plāni ir jākoriģē, tādēļ prieks par pakāpenisko izaugsmi, kas ir būtiski stiprinājusi mūsu komandu,» viņa saka.
Pieredzējuši uzņēmēji ir pārmetuši, ka CasaDiVanna produkcijas realizāciju būtu varējuši sākt agrāk, tomēr uzņēmējas tam nepiekrīt. «Ar vienu neveiksmīgu gājienu varētu pazaudēt visu tirgu, tagad pēc rūpīgas katra produkta izveides varam būt pārliecināti par to, ko piedāvājam. Ir klienti, kas ir gatavi apmaksāt produktu vēl vizualizācijas stadijā, bet neesam mierā ar šādu praksi – pārdodam tikai to, kas jau saražots un pārbaudīts,» piesardzību skaidro A.Balode.
Pie šī gada lielākajiem sasniegumiem uzņēmuma līdz- īpašnieces piemin attīstību eksporta valstu tirgū – ne tikai jaunu sadarbības partneru atrašanu, kas arī ir nozīmīgs solis, bet arī pirmos tirdzniecības un pārstāvniecības līgumus. Šobrīd regulāri pasūtījumi tiek saņemti no pārējām Baltijas valstīm, Polijas, Vācijas. Pašlaik uzņēmums attīsta jaunus virzienus – noietu uz Zviedriju un Franciju. Īpašs prieks ir pa tālāko tirgu – Apvienotajiem Arābu Emirātiem (AAE), kurp nosūtīta pirmā krava ekspozīciju iekārtošanai un tirdzniecībai. Vietējais aģents pārzina reģiona tirgus tendences un specifiku, tostarp zina atbilstošākos vannu modeļus, toņus.
A.Balode pati nupat kā atgriezusies no AAE, kur guvusi apstiprinājumu tam, ka iepriekš izdarītās izvēles sakrīt ar to, ko tur sagaida. Par šī reģiona apgūšanu ir īpašs prieks, jo tas bijis viens no uzņēmuma mērķa tirgiem jau kopš darbības sākšanas.
Plašāk lasiet rakstā No Ogres uz Dubaiju otrdienas, 10.novembra laikrakstā Dienas Bizness (16.lpp.)!