Papildinātās realitātes aģentūra Overly pirmos projektus īstenojusi reklāmas industrijai, bet tagad tai izdevies pierādīt šīs tehnoloģijas pielietojumu arī muzejos
«Sākotnēji mūsu uzmanības fokusā bija papildinātā realitāte un mūsu mobilās lietotnes attīstība, kura ir gatavs produkts, – ņemiet un dariet. Realitātē ieceres neaizgāja tik plūstoši, kā gaidījām, jo cilvēki nesaprot, ko ar to visu iesākt. Tāpēc esam nedaudz transformējusies – esam sākuši veikt arī aģentūras pienākumus un izstrādājam individuālus risinājumus atsevišķiem klientiem. Laika gaitā esam apauguši ar papildu lietām un dažādiem individuāliem risinājumiem, jo ir daudz gadījumu, kad vajadzīga individuālā pieeja un nevar izmantot kopējo produktu. Labā ziņa ir tā, ka šādi esam atklājuši daudzas citas jomas, kur varam darboties un kā var pielietot šo tehnoloģiju. Piemēram, izrādās, ka muzeji ir gatavi pieņemt šo tehnoloģiju. Tiem vajag kaut ko jaunu un iespaidīgu, un viņi meklē, kā piesaistīt jaunu cilvēku auditoriju,» spriež Ainārs Kļaviņš, SIA Overly līdzīpašnieks.
Pirmā ierīce, kas praktiski ļāva izmantot papildināto un virtuālo realitāti nespeciālistiem, ir Apple produkcija. Bija vajadzīgi astoņi gadi, lai tehnoloģija attīstītos un industrija nonāktu līdz tam, kur tā ir pašlaik. Šis gads bija īpaši svarīgs papildinātajai realitātei, jo tika izlaistas pirmās papildinātās realitātes brilles – HoloLens un citas. «Domāju, ka nākotnē nelietosim telefonus, bet gan brilles. Nēsājamās tehnoloģijas strauji attīstās, un tajā virzienā viss arī iet,» nākotnes ainu iezīmē Ainārs.
Visu rakstu No izklaidēm pie jēgpilniem risinājumiem lasiet 13. decembra laikrakstā Dienas Bizness.