Personālvadības uzņēmums SIA Motivio attīsta jaunu biznesa virzienu un izstrādā vadītāju personīgās izaugsmes platformu Wiserstate
Attīstot produktu darbinieku ēdināšanai Motivio Meals, pagājušā gada otrajā pusē Ansis Līpenītis un Juris Blūzmanis sāka meklēt atbildi uz jautājumu, kā vēl varētu uzlabot darbinieku iesaisti un apmierinātību darbā. «Sākām ar uzņēmuma kultūru, bet mūsu eņģeļinvestors rosināja skatīties ne tikai uz sekām, bet arī cēloņiem. Kultūra ir sekas, bet kā ietekmēt cēloņus? Ķērāmies klāt intervijām, sekundāro pētījumu analīzei un secinājām, ka visvairāk darbinieku iesaisti un kultūru ietekmē visa līmeņa vadītāji. Ja vadītājs ir labs, viss ir labi, bet, ja vadītājs ir slikts, nekas cits nelīdzēs. Tāpēc jāpalīdz uzlabot vadītāju prasmes un spējas tur, kur tas katram nepieciešams,» spriež Ansis.
Intervijās ar personāla vadītājiem viņi nonāca līdz frāzei koučings jeb personīgās izaugsmes treniņi. Tā tiek uzskatīta par vienu no labākajām metodēm, lai uzlabotu vadītāju prasmes. «Te sākas problēma – labs koučs ir dārgs. Ja skatāmies uz Ziemeļameriku, tas tur maksā, sākot no 150 dolāriem, bet vidēji tie ir 200 līdz 300 dolāri stundā. Tāpēc ar šiem speciālistiem uzņēmumi nodrošina tikai augstākā līmeņa vadītājus. Zemāka līmeņa vadītājiem tas netiek nodrošināts vai arī tiek piedāvāti grupu treniņi,» teic Ansis.
Tāpēc uzņēmums radīja jaunu produktu – vadītāju personīgās izaugsmes platformu Wiserstate. Tā palīdz vadītājiem atrisināt komandas vadīšanas un personīga rakstura problēmas. Katrai problēmsituācijai eksperts ir sagatavojis risinājuma video. Atšķirībā no tradicionālām e-apmācību platformām ar statiskiem video šeit eksperti lietotājiem uzdod jautājumus un reaģē ar atbildēm pielāgotu saturu.
Wiserstate ir iepriekš uzfilmēti video fragmenti, kas apvienoti vienā sesijā, kur kārtība un scenārijs tiek mainīts atkarībā no apmācāmā atbildēm sesijas laikā. Katra video beigās tiek uzdots jautājums un atkarībā no atbildes tiek piedāvāts nākamais fragments, tādējādi imitējot īstu sarunu ar izaugsmes treneri. «Lai arī satura autori ir ne tikai biznesa eksperti, bet arī kouči un viņi izmanto metodes, ko izmanto personīgās izaugsmes treniņos, mēs šo platformu nesaucam par koučingu. Tas nebūtu pareizi. Tā vietā saucam to par vadītāju izaugsmes platformu. Ar cieņu izturamies pret koučinga definīciju, kas prasa, ka tam jābūt intuitīvam un nedaudz improvizētam,» uzsver Ansis.
Visu rakstu lasiet 3. septembra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!