Samsung Electronics Baltics personāla vadītāju Gvido Liepiņu šajā profesijā saista iespēja palauzīt galvu, meklējot labāko risinājumu
«Manī laikam ir liela cilvēkmīlestība. Man ļoti patīk komunikācija un dažādība, kas ir personālvadībā – katra diena nes kaut ko jaunu. Manuprāt, personālvadītājs par uzņēmumu un darbiniekiem zina visvairāk, dažreiz pat prezidents nezina tik daudz kā personāla cilvēki, jo pie mums informācijas plūsma nāk no visām pusēm. Tas darbam iedod uzreiz citu garšu,» viņš saka. G. Liepiņam patīk, ka šajā darbā nepieciešams sevi katru dienu izaicināt, tiekties uz ko jaunu. Sākot strādāt Samsung un ieraugot kompānijas moto Sasniedz neiespējamo (Do What You Can’t), viņš saprata, ka tas saskan ar viņa pārliecību un vēlmi darīt ko tādu, kas sākumā var šķist neiespējami. «Pirmajā brīdī nošausminos, tad racionāli uzlieku to visu uz papīra un saprotu, kā to izdarīt. Mani šajā profesijā piesaista tas, ka katru reizi ir jāpalauza galva, lai izdomātu, kā atrisināt konkrēto situāciju. Visu var atrisināt, tikai jāspēj izurbties līdz saknītēm. Līdzīgi kā saka, ka visu var apēst ar kečupu, tāpat dzīvē un darbā visu var atrisināt, atrodot pareizo kečupa pudelīti. Visu var atrisināt, jāatrod tikai pareizais leņķis,» ir pārliecināts G. Liepiņš.
Viņš Samsung strādā septiņus mēnešus. «Iepriekš man bija sajūta, ka kaut kā pietrūkst. Brīdī, kad saņēmu zvanu no personāla atlases kompānijas ar piedāvājumu piedalīties Samsung konkursā, sapratu, ka esmu vēlējies tieši pieredzi starptautiskā kompānijā. Uzņēmumam, kas strādā globāli, uzreiz ir cita garša,» viņš teic. G. Liepiņš ir strādājis dažādās nozarēs un dažādu valstu uzņēmumos. Viņa novērojumi liecina, ka Skandināvijā un Āzijā atšķirības personālvadībā nav lielas. «Tās ir tikai nianses. Ja salīdzina ar latviešu uzņēmumiem, tad gan ir citādi, jo ir atšķirīgi apjomi un līdz ar to liela daļa lēmumu ir paša īpašnieka rokās,» viņš teic.
Baltijā Samsung strādā ap 150 darbiniekiem, no kuriem aptuveni 90 ir Latvijā, 40 Lietuvā un 15 Igaunijā. Vaicāts par atšķirībām Baltijas līmenī, G. Liepiņš norāda, ka katrai tautai ir savas raksturīgās iezīmes, katrai ir savi plusi, ko jāmāk izmantot. Piemēram, ja nepieciešams kaut ko izdarīt ātri un tūdaļ, tad jāzvana lietuviešu kolēģiem – viņi strauji metīsies darbos. Taču, ja vajag, lai kaut kas tiek ļoti rūpīgi pārbaudīts, perfekti nostrādāts un bez liekiem eksperimentiem, jārunā ar igauņiem, kuri visu izpētīs un tad izdarīs. «Mums ir labi izveidota struktūra, kas atšķiras no citiem Baltijas līmeņa uzņēmumiem – mums jebkuram departamentam ir vismaz viens pārstāvis katrā no valstīm. Citi uzņēmumi mēģina veidot tādu struktūru, kad viens departaments ir vienā valstī, bet cits citā, mēs esam izvēlējušies tādu modeli, kad katrā valstī ir pārstāvētas visas funkcijas. Tas palīdz radīt kopīgo sajūtu, ka esam viens uzņēmums, un nodrošināt labāku komunikāciju. Arī Baltijas augstākā līmeņa vadītāji mums ir ne tikai Latvijā, bet arī Lietuvā un Igaunijā,» uzskata G. Liepiņš.
Šī brīža aktuālākās tendences personālvadībā saistās ar darbinieku mobilitāti un vēlmi brīvi kustēties, darboties dažādās kompānijās, nozarēs, valstīs. «Darbojamies, lai radītu vidi, kur cilvēki saņemtu to, kas viņiem ir aktuāls un interesants. Pluss ir tas, ka esam starptautiska kompānija, kas dod iespēju izbaudīt starptautiskas mācības un pieredzes apmaiņas braucienus. Tāpat ir gadījumi, kad mūsu darbinieki iekšējā konkursa rezultātā ir devušies strādāt uz citām valstīm,» viņš stāsta.
Šobrīd ir moderni strādāt ne tikai birojā, bet arī mājās, pludmalē u.tml. Arī Samsung dod iespēju darbiniekiem strādāt no mājām. Šobrīd Baltijā eksperimentē ar divām dienām mēnesī.
Visu rakstu lasiet 27. marta laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!