SEB banka ir identificējusi kļūdu kredīta likmes nosaukumā tajos kredītlīgumos, kuros klienti izvēlējušies ilgtermiņa (2, 3 vai 5 gadu) eiro, ASV dolāru vai Šveices franku likmes, un šāda kļūda varēja maldināt kredītņēmēju par likmes izcelsmes avotu, liecina bankas paziņojums.
Banka ir novērsusi kļūdas atkārtošanās iespēju, kā arī identificējusi tos klientus, kurus šī kļūda ir skārusi.
Šā gada vidū SEB banka konstatēja, ka nedaudz vairāk nekā 3800 kredītlīgumos kļūdaini norādīts procentu likmes nosaukums. Līgumos lietotas likmes «24, 36 vai 60 mēnešu LIBOR/EURIBOR», kas publiski netiek kotētas, bet bankas sistēmā likmes aprēķiniem tika piemērota ilgtermiņa likme - SEB bankas attiecīgā termiņa resursu cena, pēc kuras SEB banka ir aprēķinājusi un ieturējusi klientam procentu maksājumus. SEB bankas resursu cena ir vienīgā SEB bankā pieejamā likme kredītlīgumiem tajos gadījumos, ja klienti izvēlas kredīta likmi fiksēt periodam, kas ilgāks par vienu gadu.
Konstatējot minēto kļūdu, SEB banka vērsās pie Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) un Finanšu kapitāla tirgus komisijas (FKTK), lai konsultētos par bankas izstrādātā risinājuma pareizību no klientu interešu aizsardzības viedokļa. Ņemot vērā šo iestāžu viedokli, SEB banka ir pieņēmusi lēmumu aprēķināt kompensāciju visiem klientiem, kuru līgumos iepriekš minētā kļūda ir atklāta.
Tā kā SEB banka šajos gadījumos piemēroja SEB bankas resursu cenu, kas nebija norādīta līgumā, kompensācijas piemērošanas nolūkos banka ir identificējusi starptautiski atzītu ilgtermiņa likmes ekvivalentu eiro, ASV dolāros un Šveices frankos – ISDA kotētās likmes (ISDA - Starptautiskā mijmaiņas un atvasināto darījumu asociācija). Vienojoties ar PTAC un FKTK, likme tiek lietota kompensācijas aprēķinam, pieņemot, ka šī likme ir tuvākā līdzīgākā esošajos līgumos minētajām likmēm. Pozitīva starpība starp SEB resursu cenu un ISDA likmi ir pamats kompensācijas saņemšanai.
SEB banka ir izstrādājusi rīcības plānu, paredzot kārtību, kādā tiks uzrunāti klienti, kam pienākas kompensācija. Klientiem, kuru līgumos kļūda joprojām pastāv, kompensācija tiks izmaksāta piecu darba dienu laikā pēc līguma grozījumu parakstīšanas. Klientiem, kuru līgumos kļūda ir eksistējusi, bet laika gaitā tikusi novērsta, un klientiem, kuru līgumiem jau ir beidzies termiņš, kompensācija tiks izmaksāta datumā, kas tiks norādīts klientiem īpaši adresētā vēstulē, kas tiks nosūtīta, izmatojot SEB bankas internetbanku vai pa pastu, ja klientam nav internetbankas.
Kā papildu kompensāciju banka ir nolēmusi maksāt katram kļūdas skartajam klientam, kam pienākas kompensācija, arī likumiskos procentus, kas tiek aprēķināti, piemērojot Civillikumā noteikto likmi 6% gadā un ieturot no tiem normatīvajos aktos noteiktos nodokļus.