Sākot ar šodienu, SEB bankas klienti konta atlikuma pārlūkošanu un rēķinu apmaksu var veikt, izmantojot SEB bankas mobilo internetbanku. Savukārt iPhone un Android tālruņos papildus iespējams aplūkot tuvākās filiāles un bankomātus, uzzināt aktuālos valūtu kursus un izmantot valūtu kalkulatoru, informē banka.
Kā liecina SEB bankas un Mindscan veikts pētījums - mobilo internetbanku izmanto katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs, kurā visbiežāk veic divas funkcijas – konta atlikuma pārlūkošanu un rēķinu apmaksu.
«Pēc veiktā pētījuma datiem, mēs redzam, ka jau šobrīd katrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs jeb 26% respondentu lieto mobilo internetbanku. Šāda mobilās internetbankas popularitāte skaidrojama ar lietošanas ērtību – vairāk nekā puse jeb 65% no Latvijas iedzīvotājiem atzīst, ka mobilās internetbankas nozīmīgākā priekšrocība ir iespēja izmantot to jebkurā laikā un vietā bez datora starpniecības, skaidroja SEB bankas valdes locekle Ieva Tetere.
Veiktais pētījums atklāj, ka mobilo internetbanku iedzīvotāji visbiežāk izmanto, lai pārlūkotu konta atlikumu (76% no respondentiem, kuri lieto mobilo internetbanku) un veiktu rēķinu apmaksu (51%). Banka atzīmē, ka vīrieši biežāk kā sievietes izmanto mobilās bankas pakalpojumus – apstiprinošu atbildi snieguši 32% vīriešu un 24% sieviešu.
SEB mobilā internetbanka ir paredzēta gan privātpersonām, gan uzņēmumiem. Lai sāktu lietot mobilo internetbanku, iPhone un Android telefoniem ir nepieciešams lejupielādēt mobilo aplikāciju, savukārt pārējiem telefoniem jāievada sava telefona interneta pārlūkprogrammā adresi: m.ibanka.lv. Lai pieslēgtos mobilajai internetbankai, SEB bankas klientiem jāizmanto savu internetbankas Ibankas lietotāja kodu, paroli un pieprasīto pieejas kodu no Ibankas kodu kartes vai kodu kalkulatora – digipass.
SEB bankas un Mindscan veiktais pētījums tika veikts 2012. gadā no 18. līdz 25. aprīlim. Aptaujā piedalījās 1054 respondenti.