Ja kādreiz sastrēgumi no rīta septembrī ilga divas stundas, tad šogad - tikai vienu. Arī vakaros sastrēgumi beidzas par pusstundu agrāk nekā pirms gada. Tā Neatkarīgajai Rīta Avīzei norādījis Rīgas domes Satiksmes vadības centra (SVC) operators Jānis Vahers.
Rīgas domes Satiksmes departaments un SVC uzskata, ka šogad vasaras beigās ir mazāks automašīnu skaita pieaugums nekā pērn, tāpēc arī sastrēgumi esot ievērojami samazinājušies. Pretēju viedokli gan pauž SIA Rīgas satiksme (RS), apgalvojot, ka autobusi Rīgā sastrēgumu laikā kavējoties līdz pat 50 minūtēm.
Sastrēgumu mazināšanās Juglā tiek skaidrota ar tur pabeigtajiem remontdarbiem un palielināto ceļu caurlaides spēju, bet sastrēgumu mazināšanos uz tiltiem pār Daugavu un citās vietās, kur būtībā nekas nav mainījies, J. Vahers skaidro ar degvielas cenu celšanos un vēlmi taupīt.
Automašīnu skaita pieaugums vasaras pēdējās nedēļās un septembra sākumā bijis mazāks nekā pērn. Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa norāda, ka šāda situācija varētu būt skaidrojama ar ekonomisko situāciju valstī. Satiksmes departaments novērojis tiešu sakarību starp patēriņa kredītu pieejamību un satiksmes sastrēgumiem ielās - jo vieglāk iegādāties mašīnu līzingā, jo lielāki sastrēgumi.
RS Informācijas centra vadītāja Liene Rumpane neuzskata, ka šogad pirmajās septembra dienās Rīgā būtu mazāki sastrēgumi nekā pērn. Pasažieru sūdzību skaits vienas dienas laikā par transporta kavējumiem esot tāds pats kā pērn septembrī. Pirmajā mācību dienā gan lieli transporta sastrēgumi netika novēroti, bet dienu vēlāk sabiedriskais transports dažādos maršrutos kavējies no septiņām līdz pat 50 minūtēm.
L. Rumpane norāda, ka to, vai sastrēgumi šogad ir lielāki vai mazāki nekā pērn, varēs noteikt tikai nedēļas beigās, jo lielākās satiksmes plūsmas un līdz ar to arī sastrēgumi šonedēļ vēl priekšā – visintensīvākā satiksme pilsētā ir pirmdienās un piektdienās.
Lai nodrošinātu iedzīvotāju ērtu un ātru pārvietošanos pa pilsētu, Satiksmes departaments veic dažādus uzlabojumus. Prioritāte ir sabiedriskā transporta kustības uzlabošana, tiek ierobežota automašīnu pārvietošanās pa tramvaja sliedēm un izveidotas tikai sabiedriskajam transportam paredzētas joslas, – tāda būs arī Raiņa bulvārī jau septembra beigās. Raiņa bulvāra kreisajā malā vairāk nedrīkstēs novietot auto, ielas daļa tiks atvēlēta satiksmei.