Līdz ar būvniecības apjoma sarukumu sašķobās arī krāsu un laku bizness; konkurences dēļ tirgotāji spiesti samazināt preču cenu
«Būvniecības apjoma kritums par 20% mūsu nozari ietekmēja dramatiski, visi krāsu un laku tirgotāji samazina preču cenas, un rezultātā notiek cīņa par izdzīvošanu. Ja tirgotājs piedāvā vairāku ražotāju krāsas dažādās cenu kategorijās, noturēties virs ūdens ir vieglāk,» skaidro SIA Salons Objekts vadītājs Arnis Šimkuss.
Uzņēmuma vadītājs pauž optimismu, ka 2017. gada otrajā pusē līdz ar Eiropas Savienības fondu apgūšanas atsākšanos labāki laiki pienāks gan būvniekiem, gan arī krāsu un laku izplatītājiem. «Lielākie tirgotāji pēc apjoma ir būvniecības veikali, piemēram, Depo, K Senukai, kuru galvenais dzinulis ir konkurēt ar zemāku cenu,» situāciju tirgū raksturo A. Šimkuss.
Viņa vadītais uzņēmums ir specializēts mazumtirdzniecības veikals, kas piedāvā atsevišķu ārvalstu ražotāju produktus, konsultācijas un servisu. Pēdējos trīs gados lielo tirgus dalībnieku sastāvs nav mainījies un Latvijā nav sākusi darbu kāda jauna ārvalstu krāsu ražotāju pārstāvniecība, bet spēcīgās konkurences un būvniecības apjoma krituma dēļ ir beiguši pastāvēt mazāki krāsu tirgotāji.
«Ikdienā īpaši rūpīgi sekoju līdzi piecu konkurējošu uzņēmumu darbībai, pavisam veikalu plauktos varam saskaitīt 20 līdz 25 dažādu preču zīmju krāsas. Konkurenci vērtēju kā ļoti augstu – pēdējos gados veikalu plauktos ir parādījušies vairāki jauni zīmoli un produkti. Laiks parādīs, kurš izturēs tirgus spiedienu, kurš ne,» spriež SIA Tikkurila pārdošanas direktors Gatis Kulbergs.
Visu rakstu Vienā laivā ar būvniekiem lasiet 24. maija laikrakstā Dienas Bizness.