Atbildot šobrīd esošajam pieprasījumam, arī industriālā marķējuma ražotājs "Silmor" sācis sejas aizsargvairogu ražošanu.
Uzņēmuma kapacitāte ir 1000 vairogi astoņu stundu maiņā. Ja pieprasījums pārsniegs uzņēmuma jaudu, tas ir gatavs veidot papildu maiņu.
"Drīzumā gaidām jaunu iekārtu, kas palīdzēs divkāršot jaudu. Taču mēs sagaidām, ka arī citi uzņēmumi būs atsaucīgi un papildus ikdienas produktu plūsmai uzsāks sabiedrībai vajadzīgu produktu ražošanu, kā jau to dara daudzi uzņēmumi, kas uzsākuši ražot dezinfekcijas līdzekļus. Šobrīd ir nenopietni domāt par konkurenci. Visiem ir jāmetas iekšā, lai nodrošinātu pieprasījumu ar atbilstošu piedāvājumu. Ikvienam Latvijas uzņēmumam ir jārada produkti un sadarbības, kas var palīdzēt sabiedrībai - jo ātrāk, jo labāk. Jau šobrīd medijos ir ziņas, ka "Shield48" ir problēmas ar kapacitāti, kas ir pamatoti, jo izmantotā 3D tehnoloģija nav piemērota un rada lielas izmaksas, ja runājam par lielu tirāžu un ātru ražošanu. Mēs koncentrējamies, lai tehnoloģija atbilstu produktam, ražošanas laiks būtu īss, efektīgi pielietoti droši materiāli, kas gala rezultātā spētu nodrošināt adekvātu cenu un pieejamību gana īsā laikā. Pasaulē dažādiem produktiem, kas var palīdzēt pandēmijas apkarošanā, ir noņemti jebkādi patenti un ražošanas ierobežojumi. Tas ir loģiski, jo šobrīd prioritāte ir veselība, drošība un cilvēku aizsardzība," apgalvo Jānis Siliņš, SIA "Silmor" izpilddirektors.
Viņš norāda, ka pasaulē līdzīgi produkti jau pastāv - zobārstniecībā, mežistrādē, metināšanas darbos u. tml. Taču, lai palīdzētu preventīvi mazināt riskus cilvēkiem, kam ikdienas darbs nav iespējams attālināts vai ar distancēšanos, šis produkts ieguvis jaunu aktualitāti. "Pirmie Latvijā, kas aktualizēja šo ideju hakatona ietvaros bija "Shield48" un saņēma nekavējošu atbalstu arī no valdības puses. Jāsaka gan, ka valdībai vajadzēja aicināt un stimulēt visus uzņēmumus iesaistīties šī un līdzīgu projektu risināšanā, jo Latvijā ir daudz inovatīvu, spējīgu uzņēmumu," uzskata Jānis Siliņš.
Līdzīgus aizsarglīdzekļus "Silmor" bija ieviesis savā ražošanā, tāpēc manot, ka šāds produkts ir nozīmīgs arī citiem un ka ar vienu uzņēmumu, kas piedāvā šādus produktus tirgū nepietiek, kompānijas inženieriem bija stimuls domāt, kā uzprojektēt sejas aizsargvairogu, ko var saražot kvalitatīvi, ātri, ekonomiski izmantojot materiālu un tehnoloģijas, kas piemērotas masveida ražošanai, tādejādi nodrošinot piemērotu jaudu, ātru reakciju tirgū, kā arī atbilstošu un pieejamu cenu. J. Siliņš gan uzsver, ka sejas vairogs samazina iespēju iekļūt acīs un elpceļos smalkajiem gaisa pilieniem, bet nav pierādīts, ka šādi vairogi var 100% pasargāt no vīrusa, tādēļ ir jāturpina ievērot papildu piesardzības pasākumi.
Sejas aizsargvairogi domāti ikvienai nozarei, kas ikdienas darbā nevar strādāt attālināti vai distancējoties. Tās ir nozares, kur strādājošie ir visnepasargātākie, bet iedzīvotājiem un ekonomikas noturēšanai svarīgas - veselība, drošība, tirdzniecība, loģistika u.c.
"Mēs kā ražošanas uzņēmums jau bijām sapratuši, ka šādi aizsarglīdzekļi ir nepieciešami arī pašu darbiniekiem. Mēs un jebkurš ražojošs uzņēmums ir pakļauts lieliem riskiem, jo darbiniekiem ir jābūt uz vietas ražotnēs. Šie cilvēki dara lielas lietas, lai ekonomika neapstātos. Ja kaut viens ražošanas darbinieks saslimtu ar "Covid19" un uzņēmumam nav rezerves maiņa vai kāds cits plāns "B", tas nozīmētu nekavējošu uzņēmuma apstādināšanu uz 14 dienām. Tas negatīvi ietekmētu sadarbības partnerus un piegāžu ķēdi, klientus, patērētājus, gan arī paša uzņēmuma spēju izdzīvot un nodrošināt savus cilvēkus ar ienākumiem," norāda J. Siliņš.
Db.lv jau rakstīja, ka SIA "Silmor", kas tirgū darbojas kopš 1995. gada, ražo metāla plāksnītes ar augstas noturības apdruku, industriālās uzlīmes, vadības klaviatūras, priekšpaneļu uzlīmes, blīvējumus un izolācijas komponentus, kā arī nodrošina sietspiedes darbus.
"Praktiski katrs elektronikas uzņēmums Latvijā, kas nodarbojas ar eksportu, ir mūsu klients. Nosauciet kaut vienu tehnisku uzņēmumu, kas eksportē un nav mūsu klients," tā nesenajā intervijā "Dienas Biznesam" norādīja J. Siliņš. Piemēram, "Silmor" ražo detaļas "HansaMatrix", "Catchbox", "Gamechanger Audio", "Erica Synths", "Plockmatic International", "Biosan" un "SAF Tehnika" produktiem, kas tālāk tiek eksportēti uz dažādām pasaules valstīm.
Uzņēmuma pamata tirgus ir Baltija, Skandināvija un Vācija. Tiešais eksports šobrīd veido aptuveni 40% no apgrozījuma. J. Siliņš gan norāda, ka principā uzņēmums eksportē visu saražoto, jo lielākajā daļā gadījumu "Silmor" ražotie produkti nonāk pie pasūtītāja, bet uzreiz pēc komplektēšanas tiek sakomplektēti uzsāk savu ceļu pa pasauli.