L grey specializācija ir adījumi tieši vīriešiem – tie ir Latvijā radīti džemperi no vietējo aitu vilnas, kas tepat arī savērpta
Pirms vairākiem gadiem Gerda Eglāja bija sākusi biznesa projektu ar mērķi piedāvāt smalkvilnas adījumus sievietēm. Tad viņa ar ģimeni pārcēlās uz Berlīni, un šis projekts dabiski izzuda. 2015.gada vasarā kopā ar vīru atgriezās dzimtenē, un atausa atmiņā doma par biznesu. Gerdas vīrs Andris ierosināja, ka vajadzētu ražot apģērbus vīriešiem, jo kungiem drēbju piedāvājums veikalos ir krietni vien šaurāks, nekā sievietēm. «Bieži vien idejas rodas no pašu vajadzības. Mans vīrs ir slaida auguma un bieži vien, pērkot džemperi, radās problēmas. Piemēram, piedurknes var būt pietiekami garas, pats džemperis ir pārāk liels, izskatās kā maiss. Pasaulē cilvēki kļūst garāki, apģērbu ražotāji īsti neseko šai tendencei,» domā Gerda.
Reiz vīrs izteicies, ka būtu jauki, ja varētu uzadīt tieši tādu džemperi, kā viņš vēlas, viņa stāsta. Sākotnēji Gerdai nešķita interesanti strādāt ar vīriešiem, jo viņus parasti gadiem apmierina viens modelis vienā krāsā, tomēr vīrs teica, ka būtu ideāli, ja varētu ik gadu nopirkt vienu kvalitatīvu pelēku džemperi un vairs par to nedomāt. Laika gadā viņa atklāja, ka vīrieši ir prasīgi – apkaklīte nedrīkst žņaugt, bet nevar būt arī pārāk vaļīga, džemperis nedrīkst staipīties un bumbuļoties, tam labi jāpieguļ, tas nevar būt pārāk apspīlēts, jābūt pāri jostai, bet ne pārāk garam. «Tik daudz aizraujošu nianšu!» atzīst Gerda. Pirms Ziemassvētkiem viņa saražoja 50 džemperus, lai pārbaudītu, vai pēc tiem būs pieprasījums, un tagad plāno nākamo pasūtījumu – trīs reizes lielāku.
Visu rakstu 50 pelēkā nokrāsas lasiet 18. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.