Ņemot vērā pēdējo gadu laikā neprognozējamos laika apstākļus, kad braukšanai bīstamais laiks var sākties agrāk un beigties vēlāk, ir jāmaina spēkā esošā likumdošana par ziemas riepu izmantošanu, nosakot, ka tās jālieto no 1. novembra līdz 1.aprīlim, rosina Latvijas Zaļās partijas (LZP) valdes priekšsēdētājs Edgars Tavars.
Nepietiekams riepu protektora dziļums, līdz pēdējam brīdim atlikta ziemas riepu nomaiņa rudenī un pārsteidzīga automašīnas aprīkošana ar vasaras riepām ir nopietns drauds satiksmes drošībai. Ceļu satiksmes noteikumi paredz, ka visas automašīnas ar ziemas apstākļiem paredzētām riepām jāaprīko no 1. decembra līdz 1. martam, bet dabai likumus neviens neraksta. Aizvadītajā rudenī, temperatūrai turoties ap nulli vai nokrītot nelielos mīnusos, braukšanai bīstami laika apstākļi pieturējās jau no oktobra vidus.
«Šobrīd jau 12 dienas drīkst likumīgi braukt ar vasaras riepām, taču aiz loga jau otro diennakti puteņo un ceļi šobrīd nav braucami ar vasaras riepām. Bail pat iedomāties, cik daudzi no šodienas autovadītājiem jau paspējuši izmantot šo likuma doto iespēju. Neskatoties uz to, ka ceļu satiksmes drošības speciālisti aicina autovadītājus būt saprātīgiem un sezonai atbilstošas riepas mainīt, vadoties pēc reālajiem laikapstākļiem, dzīvē situācija atšķiras, norāda E. Tavars.
Aizvadītā gada nogalē Satiksmes ministrijas Domnīcā, esot parlamentārā sekretāra amatā, E.Tavars rosināja nopietnu diskusiju par ceļu satiksmes drošības uzlabošanu. Tās ietvaros, eksperti diskutēja par iespēju pāriet uz ziemas riepu nomaiņu no 1. novembra (šobrīd 1. decembris) līdz 1. aprīlim (šobrīd 1. marts). Līdzīgs regulējums darbojas arī Lietuvā, Austrijā, Norvēģijā, Čehijā un vēl citās Eiropas valstīs. Diemžēl atbalsts iniciatīvai netika gūts, jo neesot pietiekamu pētījumu un vispār klimats taču kļūstot siltāks. «Paralēli jautājumam par ziemas riepu izmantošanas laika perioda pagarināšanu, uzskatu, ka ar ekspertiem jāvērtē jautājums par iespēju palielināt minimālo vasaras riepu protektora dziļumu no 1,6mm līdz piemēram 3,0mm. Vasaras laikā vidējais ātrums uz ceļiem ir lielāks, tāpēc jāanalizē vai 1,6mm protektora dziļums spēj nodrošināt optimālu automašīnas vadāmību lietus laikā vai ekstremālas bremzēšanas apstākļos,» E. Tavars.