Lai organizētu Rīgas kultūras galvaspilsētas pasākumus, nodibinājums Rīga 2014 ar sponsoriem meklēs kopīgus mārketinga mērķus, intervijā DB pirmdien skaidroja nodibinājuma Rīga 2014 vadītāja Diāna Čivle.
Līdz 2014. gadam, kad Rīga būs Eiropas kultūras galvaspilsēta, vēl jāveic daudz organizatorisku darbu. Rīga ir apstiprinājusi savu finansējuma daļu – 5,8 miljonus latu, un jau ir noskaidroti 146 projekti, kas tiks īstenoti.
Projektu organizēšanā pieteikušās visas lielākās valsts organizācijas – muzeji, Opera, Latvijas koncerti, kā arī citi pazīstami pasākumu organizatori. «Runājot par radošajām industrijām, tā ir nopietna mūsu programmas daļa. Gribam šajā procesā apliecināt, ka kultūra nav tikai naudas tērētāja. Apzināti ieguldām katru latu kultūrā, kas nes lielu atdevi. Nauda kultūrai ir ilgtermiņa ieguldījums,» stāsta D. Čivle.
Kopējais nodibinājuma Rīga 2014 budžets būs 17 miljoni latu. Rīgas pašvaldības daļa būs 5,8 miljoni latu. Pašlaik ir iezīmēts 1,5 miljonu eiro liels Eiropas Savienības (ES) grants tām pilsētām, kas organizē Eiropas kultūras galvaspilsētas pasākumus. «Vēl tiek plānots, ka 10% no budžeta jeb 1,7 miljoni latu, tiks iegūti, piesaistot sponsorus,» stāsta Rīga 2014 vadītāja. 17 miljonu budžetā nav paredzēti infrastruktūras objekti, tomēr paralēli jau tagad notiek vai ir ieplānotas investīcijas no valsts un pilsētas programmām. Atskaitoties Eiropai, ir jānorāda, ka investējam kultūras infrastruktūrā, stāsta Rīga 2014 vadītāja.
«Pašlaik pretendējam uz to, ka 2014. gadā varētu organizēt Pasaules koru olimpiādi – lielāko šāda veida pasākumu pasaulē. Esam kandidāta statusā, bet domāju, ka šī ziņa jau ir saprotama tūrisma industrijai,» norāda D. Čivle. Šis pasākums garantētu vairāk nekā 20 tūkstošu tūristu.
Lai gan paredzēts piesaistīt lielu skaitu tūristu un pasākumu plānam jābūt skaidram jau divus gadus pirms Rīga kļūst par Eiropas kultūras galvaspilsētu, pasākumu plāns tiks izlsludināts nākamā gada pavasarī.
D. Čivle atzīst, ka pašlaik trūkst pētījuma par kultūras ieguldījumu tautsaimniecībā. Salīdzinājumam Rīga 2014 vadītāja min piemērus no citām valstīm. «Liverpūlē, kas 2008. gadā bija kultūras galvaspilsēta, tūristu skaits palielinājās par 2,6 miljoniem jeb 97% no tiem Liverpūlē ieradās pirmo reizi,» viņa norāda.
«Rīgā ir mazākais jebkad pieredzētais kultūras galvaspilsētas organizatoru birojs (tajā strādā pieci cilvēki). Piemēram, Ūmeo ir tikai 120 tūkstoši iedzīvotāju, bet viņu birojā strādā 12 cilvēki. Tas ir Latvijas know-how, kā ar ļoti maziem līdzekļiem panākt ļoti daudz. Paļaujamies uz saviem sadarbības partneriem un attīstām brīvprātīgo programmu,» stāsta D. Čivle.