AS Rīgas Dzirnavnieks, ieguldot piecus milj. eiro, līdz 2021. gadam īstenos vērienīgu projektu, kas palīdzēs kāpināt ražošanas jaudu un papildināt produktu portfeli
Šā gada investīciju apjoms ir mērāms viena milj. eiro apmērā; tās ietver jaunas ražošanas līnijas uzstādīšanu un veco noliktavu renovāciju un pārveidi jaunu produktu ražošanas un fasēšanas vajadzībām. «Miljons tiks novirzīts būvniecībā, bet pārējie ieguldījumi būs iekārtās, lai efektivizētu auzu dzirnavas, elevatoru u.c. Modernizācijas projektā centāmies iekļaut pēc iespējas vairāk cehu, tajos jau ilgāku laiku investīcijas nav notikušas, bet, lai mēs būtu konkurētspējīgi pasaules tirgū, tas ir nepieciešams. Arī apgrozījuma apjoms, kas pēdējos trīs finanšu gados turas teju vienā līmenī – ap 24 milj. eiro, norāda, ka ar steigu ir nepieciešama automatizācija, jo nespējam vairāk saražot un pieprasījums pārspēj mūsu jaudu,» atzīst AS Rīgas Dzirnavnieks direktore, valdes locekle Anita Skudra.
Rīgas Dzirnavnieks ietilpst AB Baltic Mill uzņēmumu grupā. Tajā ietilpst arī UAB Malsena Plius Lietuvā un AS Balti Veski Igaunijā.
Rīgas Dzirnavnieka šā gada lielākais attīstības pavērsiens ir saistīts ar to, ka Igaunijas ražotne tiek pārcelta uz Latviju. «Lielākais paldies jāsaka uzņēmuma valdes loceklim Andrejam Cedronam (Andrejus Cedronas), kurš vadīja Latvijas rūpnīcu piecus gadus. Viņš tic, ka tā varētu augt un attīstīties straujāk nekā citi Baltic Mill grupas uzņēmumi,» stāsta A. Skudra.
Šobrīd grupas ietvaros darbojas četras rūpnīcas – pa vienai Igaunijā un Latvijā un divas Lietuvā. Igaunijas rūpnīca tiek vērta ciet, jo tā izmēra ziņā bija mazākā no visām grupā ietilpstošajām rūpnīcām ar nelielu malšanas jaudu. No ekonomikas viedokļa tas nav izdevīgi, līdz ar to pieņemts lēmums ražošanas līniju izvietot Latvijā. «Mums ir mantojumā ēkas, kas līdz šim netika pienācīgi izmantotas. Esam specializējušies auzu pārslu ražošanā, kā arī ražojam kviešu un rudzu miltus. Līdz ar igauņu iekārtas uzstādīšanu sāksim fasēt arī zirņus un pupiņas gan Igaunijas, gan Latvijas tirgum. Šis mums būs jauns produktu segments. Turklāt fasēt būs iespējams arī lielos iepakojumus, kas pavērs HoReCa segmenta klientu durvis eksporta valstu tirgū,» viņa turpina.
Rīgas Dzirnavnieks izveidoja biznesa plānu ar ļoti detalizētiem aprēķiniem, kāds būs ieguvums, ja aizver Igaunijas rūpnīcu, pārved uz Latviju tās iekārtas un renovē Rīgas Dzirnavnieka noliktavu, kuru pārtaisa par fasēšanas cehu. Secināts, ka ieguvums būs vērā ņemams un divos gados visas investīcijas ir iespējams atpelnīt.
Visu rakstu lasiet 5. septembra laikrakstā Dienas Bizness, meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!