Taksometru nozari pārstāvoša asociācija aktualizē daudzo nelegālo taksometru jautājumu Rīgā un lūdz polcijas palīdzību cīņā ar šo biznesu.
«Pēdējā laikā sabiedrībā un masu informācijas līdzekļos daudz diskusiju par pārkāpumu pieaugumu pasažieru pārvadājumos ar vieglajiem taksometriem, kā arī par nepieciešamību tos novērst. Daudz runāts par licencētām firmām, bet šajā nozarē ir arī «ēnas» puse, ar kuru nav spējīgi cīnīties ne taksometru nozares pārstāvji ne RD Kontroldienests», atklātā vēstulē raksta Latvijas vieglo taksometru nozares darba devēju organizācija (LVTNDDO). Organizācija vērš savu uzmanību uz «nelegālo» taksometru pakalpojumu sniedzējiem, kuru pēdas viegli varot pamanīt dažos interneta portālos (piem. www.letsgo.lv). Šādos portālos šim «biznesam» esot atvēlētas veselas nodaļas. Sludinājumu portālos SS.LV un Reklama.Lv var atrast simtiem sludinājumu ar saukli «aizvedīšu lētāk». Blakus viesnīcām varot redzēt automašīnas ar baltām numura zīmēm un pie vēja stikla piekarinātām taksometru zaļajām gaismiņām.
Ņemot vērā augstāk minēto, mēģinājumā atrast risinājumu šajā situācijā LVTNDDO nosūtīja vēstuli Ceļu policijai un Ekonomikas policijai.
«Kaut arī likumā un normatīvajos aktos ir strikti noregulēta licenču saņemšanas kārtība uzņēmējdarbībai pasažieru pārvadājumiem ar vieglajiem taksometriem, tomēr nereti tiek konstatēti gadījumi, kad privātpersonas, izmantojot automobiļus bez skaitītājiem, pat izmantojot transportlīdzekļus, kas neatbilst elementārām tehniskās drošības prasībām, izvairoties no nodokļa maksājumiem, nelikumīgi nodarbojas ar pasažieru pārvadājumiem. Nelegālie pārvadājumu pakalpojumu sniedzēji parasti maldina un krāpj pasažierus par sniegto pakalpojumu reālajām cenām,» vēstulē raksta LVTNDDO.
Pēc LVTNDDO aprēķiniem, privāto šoferu skaits, kas nodarbojas ar nelikumīgu pārvadājumu pakalpojumu sniegšanu sasniedz apmēram 300 – 400, bet ņemot vērā taksometrus, kas ierodas galvaspilsētā no Latvijas rajoniem, šis skaits reāli sasniedzot pat 600 – 700 automobiļu, kas uzskatāms par ļoti lielu konkurenci Rīgas pilsētā legāli strādājošajiem licencētajiem pārvadātājiem.
Norādītā nelikumīgā rīcība nodarot ievērojamu kaitējumu ar likumu aizsargātajām gan pašvaldības, gan arī pakalpojumu sniedzēju interesēm.
«Mēs nebaidāmies no privāto šoferu konkurences, bet situācija, kad viens pērk licenci, bet otrs ne, nevar atzīst par normālu konkurenci,» tā A. Ignatjevs. «Es atceros, ka gandrīz tada paša ainava bija 21. gadsimta sākumā, bet pateicoties labam policijas darbam 2-3 menešu laikā tā ātri tika atrisināta. Daudzi «nelegāļi» tika administratīvi sodīti. Man šķiet, ka dažiem pat tika atņemtas automašīnas, un uzreiz taksometru nozares «ēnas» puse tika likvidēta,» viņš piebilst.