Ierobežotu budžeta iespēju dēļ dažādu ieceru īstenošanai Rīgas dome aizņemsies miljonus, tostarp projektiem, kurus iepriekš realizējusi par pašu līdzekļiem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Par aizņēmumu līdzekļiem turpinās arī Salu tilta rekonstrukcijas pirmā kārta, kam jau apsolīti Eiropas Savienības miljoni.
Pašvaldība pieņēmusi lēmumu aizņemties līdzekļus arī Ziemeļu koridora pirmā, trešā un ceturtā posma tehniskā projekta izstrādei vairāk nekā 5,8 milj. eiro un četru skolu vienkāršotai renovācijai 3,75 milj. eiro apmērā. Lai gan lēmums paredz, ka pašvaldība naudu aizņemsies Valsts kasē vai no cita aizdevēja, kas spēs piedāvāt izdevīgākus nosacījumus, Rīgas domes Finanšu departamenta direktore Ilga Tiknuse saka – nauda tiks meklēta Valsts kasē, jo tās piedāvātās likmes šobrīd ir ļoti izdevīgas, komercbankās tām nespēj turēt līdzi.
DB jau iepriekš ziņojis (18.02.), ka konkursā par Ziemeļu koridora pirmā posma tehniskā projekta izstrādi uzvarēja a/s Ceļuprojekts, ar kuru noslēgts 2,96 milj. eiro vērts līgums. Savukārt konkursā par trešā un ceturtā posma tehniskā projekta izstrādi uzvarēja piegādātāju apvienība G.B.V., kuras dalībnieks institūts Giprostrojmost Sankt–Peterburg, kas projektēja arī par zelta tiltu dēvēto Dienvidu tiltu. Tas apņēmies darbus veikt par 2,86 milj. eiro. Pagaidām līgums vēl nav noslēgts, izriet no informācijas, kas rodama Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta mājaslapā. Tehniskā projekta izstrādi šiem posmiem līdzfinansē ES, Rīgas dome gatavojas meklēt atbalstu ES arī otrā posmā, kas paredz šķērsojumu pār Daugavu, tehniskā projekta izstrādei. Projekta gaitā plānots izstrādāt arī skiču projektu iegremdēta tuneļa risinājumam, lai varētu izvērtēt iespējas samazināt potenciālās posma izmaksas, kas, pieņemot, ka tiks būvēts augsta novietojuma tilts pār Daugavu, 2009. gadā tika lēstas vairāk nekā 932 milj. eiro (bez PVN) lielas. Diskusijas par to, vai Daugavas šķērsošanai jābūvē tilts vai tunelis, ilgušas vairāk nekā desmit gadu.
Tiesa gan, vai un kur tiks rasti līdzekļi arī koridora būvniecībai, šobrīd nav zināms.
Visu rakstu Rīga ieceru īstenošanai meklē naudu lasiet 4. marta laikrakstā Dienas Bizness.