Arī ieguldījumiem ir vajadzīga tematiska ievirze, liecina Rietumu Bankas grupā ietilpstošā aktīvu pārvaldīšanas uzņēmuma Rietumu Asset Management (RAM) veiksmīgā pieredze ar jauna veida piedāvājumu investīciju izvietošanā. Divi tematiskie investīciju portfeļi, kas ļauj ieguldīt klientiem saprotamās biznesa idejās un pievilcīgos zīmolos, ir veidoti no tādu uzņēmumu akcijām, kas vēsturiski pierādījuši savu attīstības potenciālu, ir saglabājuši ilgtspēju un to produkti kļūst aizvien pieprasītāki visā pasaulē. Investīciju portfelis “Commodity Basket” veidots no izejvielu sektora un ar to saistīto nozaru publisko kompāniju akcijām (naftas un gāzes sektors, kalnrūpniecība, lauksaimniecība, ķīmiskie produkti, mašīnas iekārtas utml.) Savukārt portfelis „Brands & Luxury“ tapis no uzņēmumiem, kas ražo luksusa preces un ir pasaulē slavenu zīmolu īpašnieki.
“Abi tematiskie ieguldījumu portfeļi veidoti no tādiem uzņēmumiem, kuru ražotās preces vai sniegtie pakalpojumi ir un būs pieprasīti – tāda ir gan izejvielu nozare, gan arī mums visiem zināmo, vērtīgo zīmolu ražojumi. Turklāt, abos gadījumos investoriem ir skaidri definēts ieguldījuma modelis vai ideja, šajā gadījumā – modes un luksusa preces vai izejvielas,” stāsta Jurijs Moskaļuks, Rietumu Asset Management eksperts.
Tas gan nenozīmē, ka slavena zīmola īpašnieks vai naftas ražotājs RAM portfelī nonāk automātiski – katru uzņēmumu speciālisti vērtē atsevišķi, lai pārliecinātos, ka tas atbilst trim nozīmīgiem kritērijiem: emitenta kvalitāte (bilances, naudas plūsmas utml. dati), emitenta pašreizējā un prognozējamā tirgus vērtība (akciju cenas vēsturiskās izmaiņas, cenas attiecība pret dažādiem finanšu rādītājiem), emitenta izaugsmes potenciāls (t.sk. norises konkrētajā nozarē). Investīciju portfeļa uzbūvi nosaka RAM pārvaldnieki, dažādos laika periodos katrs no tiem iekļauj no 25 līdz 35 emitentu akcijām. Minimālais ieguldījuma apjoms šajos investīciju portfeļos ir 100 tūkstoši ASV dolāru, un pirmie darbības mēneši parādījuši, ka pieprasījums no klientu puses ir visai augsts.
Miljonāru skaits aug, iegulda slavenos zīmolos
Investīciju portfelī „Brands & Luxury“ ietilpst daudzu pasaulē pazīstamu zīmolu akcijas. 65% ir Ziemeļamerikas, 17% Rietumeiropas un vēl 17% Āzijas reģiona uzņēmumi, tie gan patstāvīgi mainās, lai saglabātu augstu portfeļa ienesīgumu.
“Šī investīciju portfeļa pievilcīgums slēpjas divos līmeņos: pirmkārt, tās ir kvalitatīvu, augošu uzņēmumu akcijas, otrkārt, mūsu klientiem šie zīmoli ir pazīstami, viņi lieto to veidotos produktus un labi saprot, cik liels ir uzņēmumu potenciāls,” uzsver Jurijs Moskaļuks. Viņaprāt, šim ieguldījumu segmentam ir liela nākotne, ņemot vērā, ka pēdējā desmitgadē ir nozīmīgi pieaudzis īpaši turīgu cilvēku skaits, piemēram, Āzijas reģionā līdz 2024.gadam miljonāru skaita pieaugums tiek prognozēts 45% apmērā (aģentūras WealthInsight dati).
RAM speciālisti seko līdzi šajā portfelī iekļauto kompāniju pārdošanas rezultātiem, uzticībai to zīmolam, vadības komandas darbam, finanšu datiem un citai informācijai. Šī portfeļa modelētais vēsturiskais ienesīgums laikā periodā no 2005.gada līdz 2015.gadam sastādija 16,9% gadā.
Izejvielas sola stabilu atdevi
RAM veidotais ieguldījumu porttfelis “Commodity Basket”, kurā ietilpst enerģētikas nozares uzņēmumi (nafta, gāze u.c.), metāla ieguves un pārstrādes uzņēmumi, kā arī lauksaimniecības un ar to saistītie uzņēmumi, tirgū nonāca īsi pirms nozīmīgas cenu korekcijas, kas ļāva pirmajiem jaunā portfeļa īpašniekiem pieklājīgi nopelnīt jau pirmajos ieguldījuma mēnešos, stāsta Jurijs Moskaļuks. Portfeļa modelētais vēsturiskais ienesīgums laikā periodā no 2005.gada līdz 2015.gadam sastādija 21,9% gadā.
„Naftas, gāzes un citi dabas resursi ir ierbežoti, taču attīstība pasaulē turpinās un pieprasījums pēc resursiem aug. Tāpēc ieguldījums šajā nozarē ir un paliks ar labu atdevi, ko esam jau paspējuši pierādīt pirmajiem šī portfeļa turētājiem. Ticam, ka šis ir ļoti labs ieguldījums ilgtermiņā,“ norāda Jurijs Moskaļuks.
Porttfelī “Commodity Basket” 37% ir Ziemeļamerikas uzņēmumi, 26% pārstāv Rietumeiropu, 11% Austrumeiropu, 22% Āzijas reģionu, bet 4% ir no Āfrikas valstīm.
Ņemot vērā, ka abi investīciju portfeļi ir pieprasīti bankas klientu vidū, RAM speciālisti strādā pie nākamajiem tematiskajiem investīciju portfeļiem, kas aptvertu arī citas perspektīvas nozares un uzņēmumus.
Sadarbībā ar Rietumu Asset Management