Varētu dot zaļo gaismu otrreizējo materiālu izmantošanai būvniecībā; jārisina arī jautājums par uzkrāto riepu likvidāciju, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pēdējā gada laikā viena no aktuālākajām tēmām atkritumu apsaimniekošanas jomā ir jautājums par nolietoto riepu glabāšanu un pārstrādi. Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) norāda, ka galvenās problēmas ir saistītas ar sadzīves atkritumu pārrobežu un iekšzemes pārvadājumiem uz pārstrādes un reģenerācijas vietām, atkritumu, tajā skaitā riepu, apsaimniekošanas prasībām neatbilstošu uzglabāšanu un atkritumu nepamatotu nodēvēšanu par otrreizējām izejvielām. Lai risinātu daļu no jautājumiem, jau ir veikti grozījumi Atkritumu apsaimniekošanas likumā (AAL), kas stājās spēkā šā gada sākumā. Liela daļa stingrāko prasību tiks piemērotas no šā gada jūlija.
Pēc atkritumu apsaimniekotāju norādītā, viena no galvenajām problēmām ir tā, ka neviens nav īsti ieinteresēts šo riepu savākšanā. Tāpat esot jārada mehānisms, kā uzskaitīt visas Latvijā ievestās riepas.
Jautājums par nolietotajām riepām nokļuva dienas kārtībā pēc tam, kad Valsts vides dienests (VVD) sāka administratīvo lietvedību saistībā ar lietotu riepu krāvumiem Rīgā, Starta ielā, pagājušā gada jūnijā. SIA Riepu bloki, saskaņā ar tam izdotajām atļaujām, teritorijā drīkstēja uzglabāt ne vairāk kā 30 tonnas riepu, taču teritorijā atradušās aptuveni 130 tonnas.
Lielākā problēma riepu apsaimniekošanas jomā Latvijā ir nepietiekami nolietotu riepu pārstrādes apjomi, kā rezultātā veidojas lieli riepu uzkrājumi, kas var radīt draudus apkārtējai videi, informatīvajā ziņojumā uzsver VARAM. Tāpat ministrija norāda, ka pagājušā gada 1. jūlijā Latvijā darbojās sešas ražotāju atbildības sistēmas, savukārt uz šā gada 1. janvāri - jau tikai četras, kuras nodrošina visu veidu nolietoto riepu apsaimniekošanu. Nolietotu riepu apsaimniekošanas problēmu iemesli esot skaidrojami daļēji arī ar faktu, ka Latvijas pārstrādes un reģenerācijas uzņēmumi galvenokārt veic riepu pirmsapstrādi.
Visu rakstu Riepas joprojām fokusā lasiet 27.marta Dienas Bizness!