Jaunākais izdevums

Latvijas televīzijas kanālos atļautais reklāmas laiks stundā nedrīkst pārsniegt 12 minūtes, taču laikraksta Diena veiktais televīzijas monitorings liecina, ka tas ir pārkāpts pat par 30%.

Laikraksts Diena veica abu populārāko LNT un TV3, kā arī LTV1 kanālu monitoringu decembra vidū piektdienas un svētdienas vakarā laikā no 18:00 līdz 24:00.

Nacionālās radio un televīzijas padomes (NRTVP) vadītājs Ābrams Kleckins reklāmas apjoma pārkāpumus sauc par televīziju nekrietnību, taču, lai arī pārkāpumus uzskata par būtiskiem, ar bargām sankcijām pret televīzijām vērsties negrasās, bet plāno izteikt brīdinājumu.

Rekords pieder kanālam TV3

Laikraksta Diena fiksētais reklāmas apjoma rekords kanālā TV3 sasniedz 19 minūtes stundā, kas ir par 50% vairāk nekā atļauts. Otrs lielākais pārkāpums komerctelevīzijā fiksēts LNT svētdienas raidlaikā, kad no deviņiem līdz desmitiem vakarā šova Divas zvaigznes fināla laikā reklāma rādīta turpat 18 minūtes.

Likums nosaka, ka sabiedriskajā televīzijā komercreklāmu apjoms nedrīkst pārsniegt sešas minūtes. LTV1 šo reklāmas limitu ievērojusi vien septiņās no laikraksta Diena monitorētām 12 raidlaika stundām. LTV1 lielākais limita pārkāpums fiksēts piektdien laikā no 21:00 līdz 22:00, kad komercreklāma veidoja 12:40 minūtes.

Likumu nepilnības

Likums aizliedz rādīt reklāmas ziņu bloka laikā. Tiesa, televīzijas liegumu raidīt reklāmu ziņās apiet, sporta un laika ziņas, nodalot atsevišķi. Tā, piemēram, pēc LNT ziņām 20.00 sporta cienītājiem pirms iepazīšanās ar sporta aktualitātēm bija jānoskatās 7,5 minūtes reklāmas.

Televīzijas izmanto arī viltīgu paņēmienu - ievietojot reklāmu pāris minūtes pirms raidījuma beigām. Kā laikraksts Diena min, tad TV3 svētdien rādītās filmas Ātrs un bez žēlastības nobeigumā ievietoja gandrīz 13 minūtes garu reklāmas pauzi, un tikai pēc tam parādīja filmas pēdējās 19 sekundes. Šādu rīcību likums nereglamentē vispār.

Laikraksts Diena raksta, ka šogad paredzams, ka kopējais naudas apjoms televīziju reklāmās Latvijā sasniegs 33,8 miljonus LVL, kas ir 38% no Latvijas reklāmas tirgus.

Vidējais reklāmas apjoms stundā

TV3 - 12:30 minūtes,

LNT - 12:08 minūtes,

LTV1 - 06:33 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) ir nolēmusi neierosināt lietu uz TV3 Latvia iesnieguma pamata par Konkurences likuma pārkāpumiem Baltkom, IZZI un Televideotīkls darbībās, kas saistītas ar TV3 programmas retranslāciju.

KP mājas lapā publicētā informācija atklāj, ka šogad 12.novembrī KP saņēma TV3 Latvia pieteikumu par iespējamiem Konkurences likuma pārkāpumiem Baltkom, IZZI un Televideotīkls darbībās.

TV3 Latvia stratēģija attiecībā uz licences līgumu noslēgšanu paredzēja, ka TV3 programmu uz vienu gadu licences līguma pusēm būs tiesības retranslēt bez maksas, savukārt pēc līguma termiņa beigām tiks piemērota noteikta licences maksa, atkarībā no vienošanās ar kabeļtelevīzijas operatoriem, TV3 Latvia pieteikumā norāda KP.

TV3 Latvia uzskata, ka Baltkom un IZZI oktobra beigās publicētie paziņojumi par to, ka uzņēmumi uzskata, ka TV3 programma ir ētera televīzijas kanāls, par kura retranslēšanu kabeļtelevīzijas operatoriem nevar pieprasīt samaksu, ir saskaņotas darbības, kas vērstas pret TV3 Latvia, lai panāktu, ka TV3 Latvia nevar noslēgt licences līgumus ar minētajiem kabeļtelevīzijas operatoriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksas TV operatori neapstiprina klientu migrāciju saistībā ar lielākā TV operatora – Lattelecom – konfliktu ar MTG par TV3 retranslāciju interaktīvajā televīzijā; arī Baltcom nemierā ar MTG cenas piedāvājumu.

Aptaujāju Latvijas Elektronisko komunikāciju asociācijas (LEKA) biedrus un secināju, ka Rīgā astoņu dienu laikā kopš Lattelecom interaktīvajā televīzijā pārtraukta Modern Times Group (MTG) ietilpstošā kanāla TV3 retranslācija, klāt nākuši četri abonenti, DB pastāstīja LEKA valdes priekšsēdētājs Ilmārs Muuls, apliecinot, ka klienti nāk no Lattelecom, taču vienlaikus tas nenozīmē, ka visi pārgājuši TV3 kanāla dēļ. Lietas būtība ir tāda, ka ir liels troksnis par neko.

Iemesls – interaktīvā televīzija ir komplektā ar internetu, un, ja ir internets, tad viss oriģinālais TV3 saturs ir pieejams internetā. Protams, neliela neērtība – saturs nav pults attālumā, bet pieejams datorā, pamatoja I. Muuls. LEKA biedri bija gatavojušies, ka būs TV klientu pieplūdums pēc 1. aprīļa, neslēpa I. Muuls, tomēr aktivitāte izpalika. Attiecībā uz TV3 reitingiem, viņaprāt, situācija ir nelāga, jo redzams, ka kanāla retranslācijas pārtraukšana Lattelecom interaktīvajā televīzijā neatstāja ietekmi uz klientu migrāciju. Arī līgums ar Baltcom, kurš ir arī IZZI īpašnieks, pagarināts vien par diviem mēnešiem, atgādina I. Muuls, tāpēc aktuāls ir jautājums, kā MTG rīkosies turpmāk. Pieejamā informācija liecina, ka Baltcom nav apmierināts ar cenas piedāvājumu no MTG puses, tādējādi, ja līdzīgas prasības tiks izvirzītas arī citiem TV maksas operatoriem, pastāv atteikšanās iespējas no TV3 kanāla, brīdināja I. Muuls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Centra rajona tiesas lēmums liek Latvijas elektronisko sakaru sniedzējam Lattelecom pārtraukt TV3 retranslāciju Lattelecom interneta televīzijā. Lattelecom norāda, ka šī ir kārtējā TV3 nerēķināšanās ar skatītāju interesēm, tikmēr TV3 Latvia ir gandarīta par tiesas lēmumu un paļaujas, ka tas tiks izpildīts bez kavēšanās.

TV3 maijā brīdināja Lattelecom, ka programmas TV3 patvaļīga iekļaušana jaunajā maksas TV pakalpojumā interneta televīzijā ir nelikumīga. Tā kā retranslācija netika pārtraukta, TV3 vērsās tiesā.

TV3 skaidro, ka vietnē www.lattelecom.tv kanāls TV3 ir pieejams par maksu, kas tiek iekasēta no lietotājiem.

«Tā nav juridiska sīkumainība. Mums steidzami jānovērš iemesls tiesvedībām par autortiesību pār-kāpumiem. Jaunu tehnoloģiju izmantošana nenozīmē, ka tajās var brīvi demonstrēt intelektuālu īpašumu. Esam ieinteresēti lai mūs skatās pēc iespējas vairāk skatītāju sev visērtākajā veidā, bet vispirms jāsakārto autortiesības. Zināmāks piemērs autortiesību pārkāpumiem ir, kad privāti lietotāji savam videoklipam, piemēram, Youtube izmanto mūziku bez atļaujas. Tomēr šajā gadījumā pārkāpējs ir liela valstij piederoša kompānija, kura vēl par to pamanās iekasēt maksu no skatītāja,» norāda TV3 Latvia ģenerāldirektore Baiba Zūzena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA TV3 Latvia uzskata, ka ir nepieciešams skaidri nodalīt skatītāja izvēlei ētera televīzijas (TV3, LNT, LTV1, LTV7, TV5) no pārējiem televīzijas kanāliem.

Tāpēc šodien uzņēmums ir nosūtījis vēstuli Nacionālajai radio un televīzijas padomei (NRTP), kabeļu un interneta televīzijām, kurā pauž šādu SIA TV3 Latvia nostāju, Db pavēstīja kompānijas sabiedrisko attiecību koordinatore Marta Zandersone.

«TV3 Latvija iestājas par to, lai skatītājam būtu skaidrs par ko un cik viņš maksā - un sevišķi tagad, kad kabeļtelevīzijas pakalpojumu cenas aug, un liela daļa Latvijas iedzīvotāju izvērtē savus tēriņus. Mums ir svarīgi, lai skatītājs zinātu, ka analogās apraides kabeļtelevīzijas saņem no mums TV3 tālākai retranslēšanai bez maksas,» paziņojumā presei norāda SIA TV3 Latvia valdes locekle Baiba Zūzena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augstākās tiesas Senāta Administratīvo lietu departaments šodien noraidīja Igaunijas Viasat un SIA TV3 Latvia sūdzības par spriedumu, ar kuru kā tiesisks atzīts abām kompānijām noteiktais Konkurences padomes (KP) sods par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu TV3 kanāla izplatīšanas tirgū Latvijas teritorijā.

KP ar 2009.gada 18.jūnija lēmumu kompānijai Viasat piemēroja naudassodu - 47 400 latus, bet TV3 Latvia tika piemērots 40 000 latu sods. Administratīvā apgabaltiesa 2010.gada 17.decembrī noraidīja Viasat un TV3 Latvia sūdzības, tādējādi atzīstot KP lēmumu par pamatotu. Kompānijas šo spriedumu apstrīdēja Senātā.

Kā informēja AT preses sekretāre Baiba Kataja, AT Senāts šodien apstrīdēto Administratīvās apgabaltiesas spriedumu atstāja negrozītu, bet Viasat un TV3 Latvia kasācijas sūdzības noraidīja. Senāta spriedums nav pārsūdzams.

Kā ziņots, lietu pret Viasat un TV3 Latvia KP ierosināja pēc Lattelecom iesnieguma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TV3 turpina cīnīties ar operatoriem par kanāla maksu

,19.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA TV3 Latvia uzskata, ka kabeļtelevīziju klienti, iespējams, jau šobrīd maksā par TV3 skatīšanos.

Kompānija atgādina, ka par brīvu patlaban ir pieejamās ētera televīzijas, ieskaitot TV3, tomēr tās kabeļtelevīziju skatītājam ir pieejamas tikai apvienotas vienā grupā jeb paketē ar maksas kanāliem. Tādējādi TV3 saskata, ka šāda paketēšanas sistēma, iespējams, rada apstākļus par TV3 skatīšanos iekasēt slēptu maksu.

SIA TV3 Latvia uzskata, ka ir nepieciešams skaidri nodalīt skatītāja izvēlei ētera televīzijas - TV3, LNT, LTV1, LTV7, TV5 - no pārējiem maksas televīzijas kanāliem.

Tāpēc TV3 ierosina kabeļtelevīziju operatoriem veikt kanālu pārpaketēšanu, atsevišķi sagrupējot skatītāja izvēlei tos Latvijas kanālus, kuri iedzīvotājiem uztverami ēterā par brīvu – par kuriem pieļaujama vienīgi tādas maksas iekasēšana, kas nosedz operatoru izmaksas infrastruktūras uzturēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

TV3 rudens sezonas programmā būs divi jauni šovi

LETA,11.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekanāls TV3 jaunajā sezonā skatītājiem brīvdienās piedāvās divus jaunus šovus, informē TV3 Latvia ģenerāldirektore Baiba Zūzena.

No oktobra sestdienās būs redzams šovs, kas pasaulē jau guvis atsaucību, «Paņem 100 000 … ja vari». Raidījuma producente Baiba Saleniece vēsta, ka šova atlasei pieteikušies aptuveni 2000 interesentu, kuri tiks izvērtēti un atlasīti jaunajam šovam. Vienīgais, kas jādara, lai tiktu pie 100 000 eiro (70 000 latu), jāatbild uz astoņiem vienkāršiem jautājumiem, bet, lai tiktu pie lielā laimesta, ne vienmēr pietiek ar enciklopēdijas zināšanām, atliek vien sekot aktualitātēm ik dienas.

Savukārt no 4.septembra tiešraidē varēs vērot jaunu muzikālo šovu Mūsu Zelta dziesma , kuru vadīs Andris Freidenfelds. Šova mērķis ir apzināt visu laiku labākās latviešu dziesmas un ar skatītāju un žūrijas balsojumu noteikt visu laiku populārāko. Šovs kopumā ilgs desmit nedēļas, no kurām septiņas būs par kādu konkrētu tēmu, diviem pusfināliem un lielo finālu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 2014. gada aprīļa TV kanālu auditorijas. Skatītākais kanāls šā gada aprīlī bijis PBK, kura vērošanai veltīti 11,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kura vērošanai veltīti 10,8% no kopējā TV skatīšanās laika.

Vēl šā gada martā skatītākais kanāls bija TV3 ar 12,1% lielu skatīšanās laika daļu.

Savukārt trešajā vietā aprīlī, ar 9,3 % lielu skatīšanās laika daļu katrs, ierindojušies kanāli LNT un NTV Mir Latvija.

Kanāla LTV1 skatīšanās laika daļa bija 8,1%, kanāla TV5 – 5%, kanāla REN Baltija – 4,9%, kanāla 3+ - 4,5% un kanāla TV6 – 3,1%. Kanālam LTV7 veltīti 2,7%, kanālam RTR Planeta Baltija – 1,7%, Kanālam 2 – 1,0% un kanālam FOX – 0,7%. Savukārt kanāliem CTC Baltija un National Geographic Channel katram veltīti pa 0,6% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālam 1BM veltīti 0,5%, kanālam Fox Life – 0,3% un kanālam TVOE – 0,04%. Visu pārējo kanālu skatīšanai veltīti 21,7%, bet video satura vērošanai – 3,5% no kopējā TV skatīšanās laika aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc SIA Lattelecom iesnieguma par iespējamiem pārkāpumiem SIA TV3 Latvia darbībās, izvērtējot tirgus situāciju, Konkurences padome (KP) secinājusi, ka šobrīd kaitējums konkurencei nav konstatējams, un nolēmusi neierosināt izpētes lietu.

Kā norāda KP pārstāvji, abu minēto uzņēmumu tirgus vara ir samērojama un konkurences uzraugu iejaukšanās to darījuma sarunās šobrīd būtu nepamatota.

Šī gada martā KP saņēma vairākus SIA Lattelecom iesniegumus, kuros uzņēmums lūdza izvērtēt SIA TV3 Latvia rīcību, nosakot augstāku cenu par savas programmas TV3 retranslācijas tiesībām interaktīvajā televīzijā, kā arī pagarinot līguma slēgšanas termiņu SIA Baltcom TV, bet atsakot šādu iespēju SIA Lattelecom.

Savā lēmumā KP norāda – lai arī kanāla TV3 īpašnieka, koncerna Modern Times Group Broadcasting AB, kopējā tirgus vara attiecībā pret maksas televīziju operatoriem ir ievērojama, SIA Lattelecom ir ļoti spēcīgs darījumu partneris, kam SIA TV3 Latvia nevar uzspiest sev vēlamu cenu. Iepriekšējā līguma darbības laikā SIA Lattelecom bija vislielākais SIA TV3 Latvia veidoto programmu pircējs, tomēr, SIA Lattelecom nepiekrītot programmu veidotāja izvirzītajiem nosacījumiem, interaktīvās televīzijas abonentiem, kuriem ir pieejams arī internets, saglabājas iespēja noskatīties lielu daļu TV3 programmas raidījumu, bez maksas izmantojot TVPlay.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan līgums starp Lattelecom un TV3 ir saskaņots kopš 2.oktobra un puses apliecinājušas gatavību tuvākajā laikā atsākt TV3 retranslēšanu Lattelecom TV klientiem, līgums nav parakstīts, informē Lattelecom.

Lattelecom Televīzijas biznesa daļas direktors Toms Ābele uzsver, ka Lattelecom nav pieņemama vilcināšanās un nav izprotams, kādēļ TV3 grib liegt kanāla skatīšanos vairāk nekā 40 tūkst. Latvijas mājsaimniecību - Lattelecom interaktīvās TV lietotājiem.

«TV3 jau pirms pāris nedēļām publiski pauda gatavību oktobra laikā atkal atjaunot kanāla apraidi Interaktīvajā TV. Tikai 29.oktobrī, pēc mūsu vairākkārtējiem neatlaidīgiem aicinājumiem sniegt atbildi, TV3 paziņoja, ka nav gatavi nodrošināt kanālu lielai daļai TV skatītāju. Varam tikai minēt, kāpēc TV3 vilcina šī līguma parakstīšanu un uzskatām, ka šāda TV3 rīcība ir maldinājusi Lattelecom interaktīvās TV lietotājus, kas uzskatāma par neētisku rīcību,» akcentēja T.Ābele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Marta programmu TOPa augšgalā - Dejo ar zvaigzni 2

,14.04.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia ir apkopojusi 2008. gada marta (01/03/2008 – 31/03/2008) TV kanālu auditorijas.

Martā kanālam LNT TV skatītāji ir veltījuši 19,8 % no kopējā TV skatīšanās laika, savukārt kanālam TV3 16,9 %. Kanālam PBK veltīti 11.3 % un kanālam LTV1 – 10,8 % no kopējā TV skatīšanās laika. Savukārt kanālam LTV7 veltīti 4,1 %, kanālam 3+ - 3,5 % un kanālam TV5 Rīga - 2,4 % no kopējā TV skatīšanās laika. 2,3 % veltīti kanālam RenTV Baltija un kanālam TV6 – 0,9 %. Mūzikas kanāliem PBMK un MTV Latvija veltīti attiecīgi 0,4 % un 0,2 % no kopējā TV skatīšanās laika. Visu pārējo kanālu vērošanai, iedzīvotāji, kas vecāki par 4 gadiem veltījuši 24,8 % no kopējā TV skatīšanās laika. Savukārt DVD un Video vērošanai veltīti 2,7 %.

TNS Latvia mediju pētījumu projektu direktors Mārtiņš Traubergs komentē, ka martā, laiks, ko vidēji viens Latvijas iedzīvotājs pavadījis skatoties TV, ir bijis 5 stundas un 13 minūtes dienā, tas ir par desmit minūtēm mazāk nekā šā gada februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) uzlikusi naudas sodu un tiesisko pienākumu piemērošanu Viasat AS (Igaunija) un SIA TV3 Latvia par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu TV3 kanāla izplatīšanas tirgū Latvijā.

Tādējādi Viasat AS piemērots naudas sods 47.4 tūkstošu latu apmērā, bet SIA TV3 Latvia – 40 tūkstoši lati, Db pavēstīja KP pārstāve Inita Kabanova.

KP paskaidro, ka TV3 kanālu vairumtirdzniecības līmenī ir tiesīga izplatīt gan SIA TV3 Latvia, gan Viasat AS, kas ir savstarpēji saistītas komercsabiedrības un kopīgi īsteno stratēģiju attiecībā uz TV3 kanāla izplatīšanu. Abu komercsabiedrību pārkāpums izpaudies kā kanāla TV3 sasaistīšana ar citiem Viasat piedāvātajiem kanāliem. SIA TV3 Latvia kopīgi ar Viasat AS TV3 kanāla retranslēšanas licences saviem sadarbības partneriem piedāvāja iegādāties tikai komplektā ar kanāliem 3+, TV6 un Viasat Sport Baltic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Augustā populārākais TV kanāls – LNT

,08.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Augustā Latvijā populārākais TV kanāls bijis LNT. Šim kanālam Latvijas iedzīvotāji, kas vecāki par 4 gadiem, veltījuši visvairāk uzmanības - 16.9 % no kopējā TV skatīšanās laika, liecina TNS Latvia apkopotie dati.

Otrais skatītākais bijis kanāls TV3 ar 13.1 %. Trešais skatītākais bijis kanāls PBK, tā vērošanai Latvijas iedzīvotāji, kas vecāki par 4 gadiem, veltījuši 11 % no kopējā TV skatīšanās laika.

Kanālam LTV1 veltīti 9.8 %, bet kanālam LTV7 – 5.4 %. Kanālam TV5 Rīga veltīti 3.7 % un kanālam 3+ - 3.1 % . Savukārt kanālam RTR Planeta Baltija – 3 %, kanālam RenTV Baltija - 2.2 % un kanālam TV6 – 1.3 %, bet mūzikas kanālam PBMK – 0.7 % no kopējā TV skatīšanās laika. Visiem pārējiem kanāliem veltīti 27.6 %, bet video un DVD skatīšanai – 2.1 %.

Laiks, ko viens TV skatītājs, kas vecāks par 4 gadiem, pavadījis pie TV ekrāna augustā, ir bijis 4 stundas un 36 minūtes vidēji dienā. Savukārt Igaunijā tas ir bijis 4 stundas un 49 minūtes, bet Lietuvā 4 stundas un 23 minūtes vidēji dienā, komentē TNS Latvia mediju pētījumu projektu direktors Mārtiņš Traubergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Februārī visvairāk skatījušies TV3

Jānis Rancāns,04.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada februārī skatītākais kanāls bijis TV3, kura vērošanai veltīti 13,3% no visa kopējā TV skatīšanās laika, liecina pētījumu aģentūras TNS apkopotās 2013. gada februāra TV kanālu auditorijas.

Otrs skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,9% lielu skatīšanās laika daļu. Savukārt trešais skatītākais kanāls bija PBK, kura vērošanai Latvijas iedzīvotāji, kas vecāki par 4 gadiem veltījuši 10% no visa kopējā TV skatīšanās laika.

Tikmēr kanālam LTV1 veltīti 9,6% TV skatīšanās laika, kanālam NTV Mir Latvija - 6,7%, kanālam RTR Planeta Baltija - 5,8%, kanālam REN Baltija veltīti - 5,3% no kopējā TV skatīšanās laika.

Kanāla LTV7 skatīšanās laika daļa februārī bija 4%, kanāla 3+ - 3,4%, kanāla TV5 – 3,3% un kanāla TV6 - 2,7%. Savukārt 1BM veltīti 0,7%, Kanālam 2 – 0,6%, kanālam CTC Baltija – 0,5%, kanālam National Geographic Channel – 0,4%, kanālam FOX – 0,3% un kanālam Fox Life – 0,1% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Visu pārējo TV kanālu vērošanai veltīti 19,2%, bet Video un DVD vērošanai veltīts 3,1 % no kopējā TV skatīšanai veltītā laika šī gada februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

TV3 atgriežas skatītāko kanālu topa virsotnē

Lelde Petrāne,03.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 2014. gada maija (01/05/2014 – 31/05/2014) TV kanālu auditorijas. Šā gada maijā skatītākais kanāls atkal bijis TV3, kura vērošanai veltīti 12,2% no kopējā TV skatīšanās laika.

Otrajā vietā – PBK ar 11,2%, bet trešajā - LTV1 ar 9,2% lielu skatīšanās laika daļu.

Kā vēstīts, mediju grupai Modern Times Group (MTG) un Lattelecom neizdevās panākt vienošanos par jaunu līgumu, tādēļ jau kopš 2.aprīļa Lattelecom interaktīvās televīzijas lietotājiem vairs nav pieejams kanāls TV3.

Aprīlī kanāls TV3 bija zaudējis auditoriju un pirmo vietu TV topā.

Kanālam LNT maijā veltīti 9%, kanālam NTV Mir Latvija – 8,3% un kanālam TV5 – 5,5% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla REN Baltija skatīšanās laika daļa bija 4,1%, kanāla 3+ - 3,9%, kanāla TV6 – 3,4%, kanāla LTV7 – 2,6% un Kanāla 2 – 1%. Savukārt kanālam FOX veltīti 0,9% un kanālam CTC Baltija – 0,6% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāliem 1BM, National Geographic Channel un Re:TV katram veltīti pa 0,5%, kanālam Fox Life – 0,4%, RTR Planeta Baltija – 0,3% un kanālam TVOE – 0,04% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Visu pārējo kanālu skatīšanās laika daļa bija 22,7%. Savukārt video satura vērošanai veltīti 3,1% no visa kopējā TV skatīšanās laika maijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Situācija ar aprīļa datiem jāskatās plašākā kontekstā – līdz ar izmaiņām Lattelecom interaktīvās televīzijas piedāvājumā no 2.aprīļa, strauji ir augusi krievu valodā raidošo kanālu auditorija. Krieviski raidošo kanālu spēks ir pieaudzis, jo tos sākuši skatīties vairāk latviešu, un šobrīd viņus turpina sasniegt tendenciozā informācija no Krievijas mediju telpas,» tā, lūgta komentēt pētījumu kompānijas TNS aprīļa TV kanālu auditorijas mērījumus, biznesa portālam db.lv norādīja mediju grupas Modern Times Group pārstāve Marta Zandersone.

Jāatgādina - pētījums apliecina: kanāls TV3 zaudējis auditoriju un pirmo vietu TV topā. Skatītākais kanāls šā gada aprīlī bijis PBK, kura vērošanai veltīti 11,6% no visa kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kura vērošanai veltīti 10,8% no kopējā TV skatīšanās laika. Vēl šā gada martā skatītākais kanāls bija TV3 ar 12,1% lielu skatīšanās laika daļu.

«Prognozēt notikumu attīstību šobrīd ir grūti, jo to ietekmē fakts, ka ar Lattelecom nav noslēgts līgums, un grūti pateikt, cik ilgi viņi nebūs ar mieru nākt pretī un noslēgt jaunu līgumu,» sacīja M. Zandersone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltkom nosoda TV3 mēģinājumu manipulēt ar tiesu varu

Sanita Igaune,27.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Telekomunikācijas uzņēmums Baltkom neredz pamatu pārtraukt TV3 retranslēšanu kabeļtīklos, jo to nosaka Plašsaziņas līdzekļu likums. To apstiprināja arī Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) pārstāvji, uzklausot Baltkom un TV3 Latvia strīdu.

Tiesa, arī pēc ceturtdienas tikšanās ar NEPLP un TV3 Latvia pārstāvju piedalīšanos, Baltkom neizdevās sagaidīt skaidru atbildi jautājumā par TV3 nākotnes plāniem attiecībā uz turpmāku bezmaksas apraidi. Kabeļtelevīzijas operatoriem ar Plašsaziņas līdzekļu likumu ir noteikts par pienākumu retranslēt visas nacionālās TV programmas, tomēr TV3 Latvia atsakās atļaut TV3 retranslāciju, pastāvot uz abonēšanas maksas noteikšanu, DB skaidro Baltkom preses sekretārs Lauris Kļaviņš.

Līdz šim Baltkom pārrunās ar TV3 Latvia nav izdevies rast vienošanos, jo raidorganizācija vēlas noteikt abonēšanas maksu par kanāla retranslēšanu, kad tas vairāk nebūs pieejams bezmaksas zemes apraidē, apliecina L. Kļaviņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TV3 Latvia ir gatava nekavējoties slēgt līgumu ar Lattelecom, lai visiem kompānijas interaktīvās televīzijas klientiem būtu iespēja skatīties TV3.

Jau pirms mēneša TV3 atkārtoti nosūtīja Lattelecom bezmaksas licences līgumu par kanāla TV3 retranslāciju interaktīvajā TV, tomēr Lattelecom šo līgumu nav akceptējis, aizbildinoties ar interaktīvās televīzijas līguma priekšmetu nesaistītām, juridiski nepamatotām atrunām, Db informē TV3.

«Tā vietā, lai noslēgtu līgumu un piedāvātu skatītājiem iemīļoto kanālu, Lattelecom maldinoši apgalvo, ka par TV3 retranslāciju tiek prasīta samaksa. TV3 to pilnībā noliedz un var tikai minēt, kādi ir šādas Lattelecom rīcības motīvi,» komentē TV3 Latvia ģenerāldirektore Baiba Zūzena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī uz trešdienu tikusi pārtraukta TV3 translācija Lattelecom Interaktīvās TV klientiem, jo TV3 ignorē Konkurences padomes lēmumu un prasa samaksu par analogajā televīzijā brīvi pieejamu ētera TV kanālu.

Par to Db.lv informēja Lattelecom Komunikāciju nodaļas pārstāvis Deniss Kolosovs. «Diemžēl esam spiesti uz laiku pārtraukt kanāla TV3 translēšanu Lattelecom Interaktīvajā televīzijā. Pieprasot naudu par satura demonstrēšanu, TV3 turpina ignorēt gan skatītāju intereses, gan valsts institūciju lēmumus. Kopā ar citiem operatoriem esam cīnījušies par iespēju raidīt TV3 kanālu bez maksas – tāpat kā pārējās nacionālās apraides programmas (piemēram, LNT, LTV1, LTV7). Samaksas noteikšana ir pretrunā ar loģiku un pārkāpj godīgas konkurences principus. Neuzskatām, ka mūsu TV skatītājiem būtu jāmaksā par kanālu TV3, kurš tajā pat laikā ikvienam iedzīvotājam ir pieejams bez maksas analogajā televīzijā,» norāda Lattelecom Satura biznesa daļas direktors Toms Ābele.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

"Projekts bez logotipa ir kā valsts bez karoga"

,10.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā SIA BaltHaus struktūrvienība BH Consulting™ veica presē izvietoto 92 jauno projektu reklāmu analīzi, kurus publicējis 61 attīstītājs. Pētījumā gaitā tika noskaidrots, ka apmēram 50% no jauno projektu reklāmām satur vismaz vienu būtisku kļūdu.

Analizējot jauno projektu reklāmu presē, BH Consulting™ eksperti konstatējuši, ka nekustamā īpašuma nozarei reklāmas kvalitātes jautājums ir Ahileja papēdis, kā rezultātā nolemts, ka pētījuma rezultāti jāpadara publiski pieejami.

Apmēram 17% no izanalizētas reklāmas ir pielaista vienlaicīgi divu kļūdu kombinācija, no tādām 3 būtiskām kļūdām kā: slikta projekta vizualizācija, argumentu neesamība un ar informāciju pārpildīts reklāmas laukums. Šīs kļūdas jauno projektu reklāmā pārsvarā raksturīgas attīstītājiem ar nelielu realizēto projektu skaitu. Tikai 10% no visas jauno projektu reklāmas presē, nesatur nevienu no zemāk minētajām sešām kļūdām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Aprīlī skatītākie telekanāli bijuši TV3, LNT un PBK

Gunta Kursiša,03.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada aprīlī Latvijā skatītākais bijis televīzijas kanāls TV3 ar 13,8% lielu skatīšanās laika daļu, otrs skatītākais bijis kanāls LNT (12,1%), bet trešajā vietā pēc skatīšanās laika ierindojies PBK (10,6%), liecina TNS Latvia apkopotie dati.

Kanālam LTV1 veltīti 8,4 %, kanālam NTV Mir Latvija veltīti 6,3 % un kanālam TV5 – 4,8 % no kopējā televīzijai skatīšanai veltītā laika šā gada aprīlī.

Savukārt kanāla REN Baltija skatīšanās laika daļa bija 4,3 %, kanāla 3+ - 4,2 % un kanāla LTV7 – 3,3 %. Kanālam TV6 veltīti 2,6 %, Kanālam 2 – 2,1 %, kanālam RTR Planeta Baltija - 1,1 % un 1BM kanālam – 0,7 % no kopējā TV skatīšanās laika.

Kanāliem National Geographic Channel un Fox Crime veltīti katram pa 0,5 %, savukārt kanālam CTC Baltija – 0,3% un Fox Life - 0,2 % no kopējā TV skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Populārākā TV pārraide maijā: hokeja spēle starp Latviju un Krieviju

,08.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par populārāko TV pārraidi maijā ir kļuvusi pasaules hokeja čempionāta spēle starp Latvijas un Krievijas valsts vienībām, kuru vērojuši vidēji 21.3%, jeb 464.2 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par 4 gadiem, un tie ir bijuši 51.5% no visiem tā brīža TV skatītājiem.

Tā liecina tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia apkopotie dati par TV kanālu auditorijām 2009.gada maijā.

Otrajā vietā ierindojas Kanādas un Krievijas valsts vienību spēle, kuru vērojuši vidēji 16.4%, jeb 357.5 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par 4 gadiem. Savukārt trešo vietu ieņem Starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa fināls kanālā LTV1, kuru vērojuši vidēji 14.3%, jeb 312.1 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par 4 gadiem.

TNS noskaidrojis, ka maijā skatītākais kanāls pēc skatīšanās laika daļas ir bijis kanāls TV3, kuru TV skatītāji vērojuši 17.8% no kopējā TV skatīšanās laika. Tam seko kanāls LNT ar 16.7% un kanāls PBK ar 12% no kopējā skatīšanās laika.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūlijā iedzīvotāji visvairāk skatījušies TV3 un LNT

Žanete Hāka,06.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada jūlijā skatītākais televīzijas kanāls bijis TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 11,8%, savukārt otrs skatītākais kanāls bijis LNT ar 10,8%, liecina pētījumu aģentūras TNS veiktā aptauja.

Savukārt trešais skatītākais televīzijas kanāls bija LTV1 ar 10% lielu skatīšanās laika daļu. Kanālam PBK veltīti 9,1%, kanālam NTV Mir Latvija – 7% un kanālam RTR Planeta Baltija – 5% no kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Kanālam REN Baltija veltīti 4,5%, kanālam TV5 – 3,7%, kanālam TV6 – 3,6%, kanālam 3+ - 3,2% un kanālam LTV7 – 3% skatītāju laika.

Kanāla 2 skatīšanās laika daļa bija 1,2% un kanāla 1BM – 0,7%. Kanālu CTC Baltija, FOX un National Geographic Channel katra skatīšanās laika daļa bija 0,4%. Fox Life veltīts 0,2%, savukārt visu pārējo kanālu skatīšanai - 20,1%, bet video skatīšanai veltīti 4,9% no kopējā TV skatīšanai veltītā laika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas elektronisko sakaru sniedzējs Lattelecom 8.jūnijā ir pārtraucis TV3 retranslāciju Lattelecom interneta televīzijā, DB apstiprināja Lattelecom Sabiedrisko attiecību nodaļas projektu vadītāja Līga Bite.

Viņa paskaidroja, ka par izveidojušos situāciju Lattelecom ir informējis Nacionālo Elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomi (NEPLP) un tuvākajā laikā informēs Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC), kā arī vedīs pārrunas ar TV3, lai atjaunotu šī kanāla raidīšanu Lattelecom interneta televīzijā.

Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma 19. pants nosaka, ka visiem kabeļtelevīzijas operatoriem ir pienākums nodrošināt ēterā brīvi pieejamās nacionālās TV programmas visiem saviem abonentiem, DB norādīja NEPLP priekšsēdētāja vietniece Dace Buceniece. Tāpēc viņai nav skaidrs, kāpēc tiesa nav ņēmusi vērā normatīvo regulējumu, kas attiecās uz konkrēto nozari.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināts - Iespējams, no 1.aprīļa Lattelecom interaktīvajā televīzijā vairs nepārraidīs kanālu TV3

Lelde Petrāne,13.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1.aprīļa TV3 beidzas līgums par kanāla TV3 raidīšanu Lattelecom interaktīvajā televīzijā. Tā kā līdz šim Lattelecom nav noslēdzis jaunu līgumu ar TV3, izplatīta informācija, ka, iespējams, no 1.aprīļa Lattelecom interaktīvajā televīzijā kanālu TV3 vairs nepārraidīs.

(Papildināts ar Lattelecom komentāru.)

1.aprīlī beigsies līgums, kas noslēgts starp TV3 un Lattelecom par kanāla TV3 raidīšanu Lattelecom interaktīvajā televīzijā. Jauns līgums līdz šim brīdim abu uzņēmumu starpā nav noslēgts Lattelecom dēļ, informē TV3. Lattelecom šobrīd nepiekrītot maksāt TV3 prasīto atlīdzību par kanāla TV3 veidoto programmu, ko Lattelecom tālāk piegādā saviem abonentiem, saņemot par to samaksu no saviem klientiem.

Baiba Zūzena, MTG TV un radio vadītāja Latvijā, skaidro: «Šobrīd Lattlecom pamata pakas cena ir, sākot no 9,32 eiro, un mēs prasām mazāk kā 0,18 eiro no abonementa. Tā ir salīdzinoši neliela summa par Latvijā populārāko kanālu, kurā ir ieguldīti lieli līdzekļi.»

Komentāri

Pievienot komentāru