Latvijas televīzijas kanālos atļautais reklāmas laiks stundā nedrīkst pārsniegt 12 minūtes, taču laikraksta Diena veiktais televīzijas monitorings liecina, ka tas ir pārkāpts pat par 30%.
Laikraksts Diena veica abu populārāko LNT un TV3, kā arī LTV1 kanālu monitoringu decembra vidū piektdienas un svētdienas vakarā laikā no 18:00 līdz 24:00.
Nacionālās radio un televīzijas padomes (NRTVP) vadītājs Ābrams Kleckins reklāmas apjoma pārkāpumus sauc par televīziju nekrietnību, taču, lai arī pārkāpumus uzskata par būtiskiem, ar bargām sankcijām pret televīzijām vērsties negrasās, bet plāno izteikt brīdinājumu.
Rekords pieder kanālam TV3
Laikraksta Diena fiksētais reklāmas apjoma rekords kanālā TV3 sasniedz 19 minūtes stundā, kas ir par 50% vairāk nekā atļauts. Otrs lielākais pārkāpums komerctelevīzijā fiksēts LNT svētdienas raidlaikā, kad no deviņiem līdz desmitiem vakarā šova Divas zvaigznes fināla laikā reklāma rādīta turpat 18 minūtes.
Likums nosaka, ka sabiedriskajā televīzijā komercreklāmu apjoms nedrīkst pārsniegt sešas minūtes. LTV1 šo reklāmas limitu ievērojusi vien septiņās no laikraksta Diena monitorētām 12 raidlaika stundām. LTV1 lielākais limita pārkāpums fiksēts piektdien laikā no 21:00 līdz 22:00, kad komercreklāma veidoja 12:40 minūtes.
Likumu nepilnības
Likums aizliedz rādīt reklāmas ziņu bloka laikā. Tiesa, televīzijas liegumu raidīt reklāmu ziņās apiet, sporta un laika ziņas, nodalot atsevišķi. Tā, piemēram, pēc LNT ziņām 20.00 sporta cienītājiem pirms iepazīšanās ar sporta aktualitātēm bija jānoskatās 7,5 minūtes reklāmas.
Televīzijas izmanto arī viltīgu paņēmienu - ievietojot reklāmu pāris minūtes pirms raidījuma beigām. Kā laikraksts Diena min, tad TV3 svētdien rādītās filmas Ātrs un bez žēlastības nobeigumā ievietoja gandrīz 13 minūtes garu reklāmas pauzi, un tikai pēc tam parādīja filmas pēdējās 19 sekundes. Šādu rīcību likums nereglamentē vispār.
Laikraksts Diena raksta, ka šogad paredzams, ka kopējais naudas apjoms televīziju reklāmās Latvijā sasniegs 33,8 miljonus LVL, kas ir 38% no Latvijas reklāmas tirgus.
Vidējais reklāmas apjoms stundā
TV3 - 12:30 minūtes,
LNT - 12:08 minūtes,
LTV1 - 06:33 minūtes.