Palielinoties interesei par vīna kultūru un arvien plašākām iespējām apgūt padziļinātas zināšanas, Latvijas vīnziņi un uzņēmēji radījuši jaunu, starptautisku vīna kultūras apguves platformu - "WineTeach".
Piesaistot vairāk nekā 10 starptautiski atzītus vīnziņus no visas pasaules, platformas mērķis ir informatīvi izklaidējošā un nepretenciozā veidā dalīties vīnziņu zināšanās gan ar profesionāļiem, gan iesācējiem, tādējādi laužot stereotipus un iedrošinot par vīna kultūru uzzināt vairāk.
Pirmo mēnešu laikā kopš jaunās mācību platformas darbības uzsākšanas, vairāk nekā 30 000 interesentu no tādām pasaules valstīm kā Latvija, Itālija, Grieķija, Francija, Lielbritānija, Spānija, Portugāle, ASV un citas izmantojuši iespēju piedalīties kādā no organizēto mācību apguves formātiem. Kļūstot par "WineTeach" platformas lietotāju, ikviens regulāri piekļūst izglītojošam un interaktīvam materiālam par vīna kultūru un var piedalīties dažādos tiešsaistes notikumos.
Platformas izveidotāji norāda, ka "WineTeach" platformas iespējas ir sevišķi aktuālas šobrīd, kad cilvēkiem ir vēlme izglītoties un vairāk iedziļināties savu interešu jomās, bet ceļošana un klātienes iespējas ir ierobežotas.
"WineTeach" sniedz iespēju apgūt padziļinātas zināšanas par vīnu un tā kultūru attālināti, mācoties un iedvesmojoties no labākajiem vīnzinības profesionāļiem pasaulē. Platformas biznesa modelis paredz, ka tai var pievienoties arvien jauni profesionāli vīnziņi un jau šobrīd vairākas vīna pasaules autoritātes gatavojas pievienoties "WineTeach" vīna autoru pulkam, nodrošinot platformas abonentiem jaunas un daudzpusīgas ar vīnu saistītas tēmas.
"Pēdējo gadu laikā esam pieredzējuši ievērojamu vīna un vīna kultūras popularitātes pieaugumu, ieskaitot reģionus, kur vīns netiek ražots vai nekad nav bijis nozīmīga kultūras sastāvdaļa. Tā ir interesanta parādība, jo apliecina, ka cilvēkiem arvien būtiskāk ir izklaidi apvienot ar izglītošanos, tādējādi piešķirot šiem notikumiem lielāku jēgu. Šajā gadījumā - cenšoties izzināt vairāk par vīna kultūru, vīndarīšanas procesu. Apvienojot modernās tehnoloģijas ar spēcīgu pasaules labāko vīna profesionāļu tīklu, "WineTeach" vēlas vienkāršot sarežģītu informāciju, piemēram, par to, kā noteikt vīna kvalitāti, kā to vislabāk baudīt. Mūsu publika ir gan profesionāļi, gan iesācēji," stāsta Raimonds Tomsons, vīnzinis un "WineTeach" līdzdibinātājs.
"WineTeach" platformas dibinātāji ir Eiropas labākais vīnzinis Raimonds Tomsons, kā arī vīna bāra "Vieta" īpašnieks Jānis Volkinšteins, kā arī četri viņu domubiedri, tostarp mārketinga un zīmolvadības eksperte Inese Kalveite un starptautiskās biznesa attīstības eksperte Baiba Ebuliņa.
Savukārt platformas mācību saturs tiek sagatavots, sadarbojoties ar pasaules labāko vīnzini 2019. gadā Marku Almertu (Marc Almert, Best sommelier of the World ‘19), vīna ekspertu Žani Vinsentu Ridonu (Jean Vincent Ridon), Āri Sklaveniti (Aris Sklavenitis, Best Sommelier of Greece ‘19), vīnzini Kristīni Merkuri (Christina Mercuri), Matiasu Antonio Kianku (Mattia Antonio Cianca, Best Sommelier of Italy ’19 and Australia ‘19), Aleksandru Fregīnu (Alexandre Freguin, Best Sommelier of UK ‘18), Marko Floresu (Marco Flores, Best Sommelier of Mexico ‘10), vīna eksperti Pintu Elīzu Kauci (Pinta Eliza Kauce) un pašmāju vīnziņiem Raimondu Tomsonu un Jāni Volkinšteinu.
"WineTeach" mērķis ir tuvākā gada laikā pārsniegt 100 000 lietotāju skaitu, paplašinot starptautiskās sadarbības ar pasaules apbalvotākajiem vīnziņiem.