Valsts prezidenta vēlēšanu dienā Uzņēmumu reģistrā klusi tiek veiktas divas izmaiņas LDZ ritošā sastāva serviss valdē. Par valdes priekšsēdētaju kļūst Svetlana Berga, bet par vienu no trijiem valdes locekļiem Ivars Rullis. Pēdējais nāk no dzelceļnieku vidus, savukārt valdes priekšsēdētājai Svetlanai Bergai ar darbu dzelzceļu nav bijis nekāds sakars.
Latvijas dzelzceļam ir četri meitas uzņēmumi. Viens no lielākajiem LDZ ritošais sastāva serviss. 2009. gadā tā apgrozījums bija 66 miljoni latu un krīzes laikā, kad Latvijas dzelzceļam izdevās saglabāt kravu apjomu, arī LDZ ritošā sastāva serviss spēja nodrošināt tehnisko pamatu. Finanšu rādītāji neliecina, ka uzņēmumā būtu nopietnas problēmas, kas prasītu valdes nomaiņu. Šogad pirmajos mēnešos kravu apjoms pieaudzis par 20 procentiem.
Satiksmes ministrs saka, ka par izmaiņām meitas uzņēmumu valdēs Latvijas dzelzceļa vadība ministru personīgi neinformējot. Viņš tik zinot, ka Bergai ir ievērojama pieredze finanšu grāmatvedībā un uzņēmuma vadībā. To, ka Bergas amats būtu Zaļo zemnieku pateicība saskaniešiem par valsts prezidenta balsojumu Augulis noliedz.
Tomēr līdzšinējā pieredze rāda ko citu. 2009. gada februārī, laikā kad tiek izveidota pirmā Valda Dombrovska valdība, notiek izmaiņas LDZ ritošā sastāva serviss valdē. Tajā iekļūst daugavpilieši Anatolijs Grigorjevs un Genadijs Rjazancevs. Pirmais ir balotējies Saskaņas centra sarakstā, ziedojis saskaņiešiem un Par labu Latviju kopā 4300 latus. Dāsni ziedotāji bijuši arī iepriekšējie ritošā sastāva valdes locekļi Uldis Kārkliņš un Mārtiņš Emsiņš – pirmais tēvzemiešim ziedojis 4 tūkstošus, otrais Tautas partijai turpat desmit tūkstošus.
Jaunieceltais valdes loceklis Ivars Rullis noliedz jebkādu politisko piederību un neko ziedot partijām negrasoties. Viņš esot profesionāls dzelzceļnieks un tādēļ arī esot uzaicināts strādāt uzņēmuma valdē.
Pēc amatpersonas deklarācijas var secināt, ka līdzās Svetlanai Bergai jaunais amats būs ļoti ienesīgs, jo iepriekšējais valdes priekšsēdētājs Aivars Muravskis pērn algā saņēmis 52 841 latu. Vidēji mēnesī - 4403 latu. Tomēr atšķirībā no otra jaunā valdes locekļa Ivara Ruļļa, Bergai saskare ar dzelzceļu nav bijusi. Uzņēmuma reģistra datos redzams, ka Svetlanas Bergas bizness saistīts ar nekustamajiem īpašumiem. Viņa ir valdes loceklis Jūrmalas jaunbūvējamo māju ciematā Villa Baltika. Tāpat Monte Rosso un SIA Ozolene valdēs. Interesanti, ka Berga vispirms pieņemta darbā un tikai tad vadībai prezentējusi savu vīziju par uzņēmuma attīstību. Savu skaidrojuma par uzņēmuma attīstību Svetlana Berga vairījās sniegt. Pat caur dzelzceļa preses sekretāri. No sarunas Berga atteicās arī satiekoties klātienē.
Dzelceļa darbinieki uzskata, ka Bergas piesardzība ir vājo latviešu valodas zināšanu dēļ. Gan Bergu, gan Rulli strādāt LDZ ritošā servisa valdē uzaicināja Uģis Magonis. Viņa komentārs gan bija pieticīgs: «Ir uzdevumi, kas varēja tikt realizēti labāk, sīkāk komentēt negribu. Nevienā komercuzņemumā šādas lietas publiski neapsriež».