Jaunākais izdevums

Zemo izmaksu lidsabiedrība Wizz Air 7.martā Hamburgā saņēmusi pirmo no 256 pasūtītajām Airbus lidmašīnām neo, informē aviokompānijā.

Jaunās paaudzes Airbus lidmašīnai A321neo ir divi Pratt & Whitney turboventilatora dzinēji ar reduktoru un visplatākais vienejas salons ar 239 sēdvietām vienas klases konfigurācijā.

Wizz Air pārvalda 108 Airbus lidmašīnu A321 un A320 parku visā Eiropā. Kopā ar 5 lidmašīnu A321ceo un 256 lidmašīnu A321neo un A320neo pasūtījumu Wizz Air ir Airbus lielākais šī veida gaisa kuģu pircējs pasaulē.

A320neo un šīs lidmašīnu saimes atvasinājumos pirmajos ir ieviestas jaunākās tehnoloģijas, tostarp jaunas paaudzes dzinēji un nozarē par etalonu atzīta salona konstrukcija, kas atsevišķi nodrošina degvielas izmaksu ietaupījumu par 20 procentiem. Turklāt A321neo ir ievērojami draudzīgāks videi ar trokšņa līmeņa samazinājumu par gandrīz 50% salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes lidmašīnām. Kopš ieviešanas ekspluatācijā 2016. gada sākumā Pratt & Whitney turboventilatora dzinēji ar reduktoru pierādījuši spēju samazināt degvielas patēriņu par 16% un slāpekļa oksīda izplūdi par 50%.

«Esam pārliecināti, ka A321neo kļūs par WIZZ izrāvienu, mēs turpinām augt ar lielāko tempu nozarē un paplašināt tirgus pārklājumu visā Eiropā un ārpus tās. Šī nākamās pakāpes tehnoloģiju lidmašīna mums ļaus kļūt par vienu no zaļākajām lidsabiedrībām, vienlaikus samazinot ekspluatācijas izmaksas pašreizējos makroekonomiskajos apstākļos, jo mēs joprojām esam zemāko cenu un vienības mazākās pašizmaksas nodrošinātāji Eiropā. Wizz Air arī turpmāk veicinās pieprasījumu pēc aviopārvadājumiem Centrāleiropā, Austrumeiropā un ārpus tām, piedāvājot klientiem viszemākās cenas un vienlaikus nodrošinot lielisku apkalpošanas kvalitāti lidmašīnās, kas nāk no viena no jaunākajiem gaisa kuģu parkiem,» teica Wizz Air vadītājs Jožefs Vāradi

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas zemo cenu aviokompānija "Wizz Air" no 1.jūnija pārtrauks lidojumus uz četriem galamērķiem no Rīgas, apstiprināja "Wizz Air" pārstāvis Andrāšs Rado.

Konkrētus maršrutus, uz kuriem lidsabiedrība pārtrauks lidojumus, Rado gan neatklāja, tomēr "Wizz Air" mājaslapā nav iespējams no 1.jūnija rezervēt biļetes uz Reikjavīku, Bergenu, Barselonu un Telavivu.

Rado skaidroja, ka ir nolemts no šā gada 1.jūnija mainīt galamērķu tīklu no Rīgas lidostas. Lidsabiedrība plānojusi pārvietot vienu lidmašīnu no Rīgas lidostas, tā pārdalot vietu skaitu uz citiem maršrutiem. "Wizz Air" par 18% samazinās pašreizējo vietu skaitu Latvijas galvaspilsētā, bet lidsabiedrība no Rīgas turpinās lidojumus deviņos no 13 pašreizējiem maršrutiem, ieskaitot populāros Londonas, Dortmundes un Eindhovenas reisus, pauda Rado, konkrēti neatklājot, kuros maršrutos lidojumi tiks pārtraukti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrāleiropas un Austrumeiropas zemizmaksu lidsabiedrība Wizz Air Holdings Plc šodien paziņoja, ka Indigo Partners vienošanās ietvaros ir parakstījusi saprašanās memorandu ar Airbus S. A. S., lai iegādātos 20 Airbus lidmašīnu A321XLR.

Šis pasūtījums tiks piegādāts triju gadu laikā, sākot no 2023. gada. Lai nodrošinātu pilnīgu saderību ar pašreizējo Wizz Air avioparku, variants A321XLR tiks ekspluatēts ar 239 sēdvietām tāpat kā A321neo. Turklāt lidmašīnas XLR var izmantot Wizz Air pašreizējā tīklā ar tādu pašu efektivitāti. Pasūtījuma pabeigšana ir attiecīgi jāapstiprina Wizz Air akcionāriem.

«Ņemot vērā A321XLR palielināto lidojuma tālumu, tas sniedz Wizz Air nozīmīgu iespēju tālāk paplašināt tīklu un savienot punktus WIZZ kartē, kas pašreiz nav sasniedzami. Pašlaik mēs lidojam vairākos 5–6 stundas ilgos maršrutos, bet XLR paplašinās mūsu piedāvājumu uz 7–8 stundas ilgiem maršrutiem,» sacīja Wizz Air vadītājs Jožefs Vāradi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrība «Wizz Air» saņēmusi pēdējo jauno Airbus lidmašīnu A321ceo ar HA-LTI reģistrāciju, informē aviokompānijā.

Šī ir «Wizz Air» pēdējā lidmašīna, kurai ir uzstādīts ražotāja pašreizējais dzinēja variants (ceo). Turpmāk visas jaunās Airbus lidmašīnas tiks piegādātas ar jauno dzinēja variantu (neo), kas nostiprinās «Wizz Air» pozīcijas pasaules zaļāko lidsabiedrību vidū.

Lidmašīnu jaunās paaudzes dzinēji un salona konstrukcija nozarē nodrošina degvielas izmaksu ietaupījumu par 20 procentiem. A321neo ir ievērojami draudzīgākas videi ar trokšņa līmeņa un slāpekļa oksīda izplūdes samazinājumu gandrīz par 50 procentiem salīdzinājumā ar iepriekšējās paaudzes lidmašīnām.

Pašlaik «Wizz Air» avioparkā ir 119 lidmašīnu (72 A320ceo, 41 A321ceo un 6 A321neo), turklāt lidsabiedrība ir veikusi vērienīgu Airbus lidmašīnu pasūtījumu (273 A320neo, A321neo un A321neo XLR). Pasūtījuma izpilde palielinās avioparku līdz 300 lidmašīnām, kas pārvadā 100 miljonus pasažieru gadā, ko atbalsta 10 tūkstošu kolēģu kolektīvs. Pasūtījumā ir iekļautas 20 varianta A321XLR (īpaši tālas darbības) lidmašīnas. Tas ļaus «Wizz Air» lidot 7–8 stundas ilgos maršrutos tikpat efektīvi kā īsākos reisos. Lidmašīnu palielinātā lidojumu tāluma iespēja ļaus «Wizz Air» vēl vairāk paplašināt tīklu un savienot punktus WIZZ kartē, kas pašlaik nav sasniedzami.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien stājas spēkā jaunie Īrijas aviokompānijas «Ryanair» un Ungārijas aviokompānijas «Wizz Air» bagāžas nosacījumi, kas paredz, ka pasažieriem par brīvu salonā atļauts ņemt tikai vienu mazu rokas bagāžas somu.

«Wizz Air» sabiedrisko attiecību konsultante Latvijā Agnija Jankovska aģentūru LETA informēja, ka aviokompānija atļaus katram pasažierim par brīvu ņemt salonā vienu rokas bagāžas somu, kuras izmērs nepārsniedz 40 x 30 x 20 centimetrus, savukārt pasažieriem, kuri iegādājušies pakalpojumu «Wizz Priority», būs atļauts ņemt līdzi arī ratiņsomu, kuras izmērs nepārsniedz 55 x 40 x 23 centimetrus. «Wizz Air» ir ieviesusi 10 kilogramu reģistrējamo somu, par kuras reģistrēšanu būs jāmaksā septiņi eiro.

Lidsabiedrībā norādīja, ka bagāžas politikas maiņas mērķis ir atvieglot iekāpšanu pasažieriem un samazināt ar bagāžu saistīto kavēšanos visos «Wizz Air» lidojumos. Jaunā bagāžas politika ļaus pasažieriem izvēlēties no vairāk nekā 50 rokas un reģistrējamās bagāžas pārvadāšanas variantiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas zemo cenu lidsabiedrība "Wizz Air" šā gada 3.oktobrī slēgs savu bāzi lidostā "Rīga", informē aviokompānijā.

Vienlaikus "Wizz Air" turpinās nodrošināt lidojumus no Rīgas uz vairākiem galamērķiem, tostarp Dortmundi Vācijā, Kutaisi Gruzijā, Eindhovenu Nīderlandē, Bergenu un Oslo Norvēģijā, Stokholmu Zviedrijā, Kijevu Ukrainā, kā arī Šēfildu un Londonu Lielbritānijā.

Savukārt lidmašīnas reisi līdz Reikjavīkai no 17.decembra tiks pārcelti uz Viļņu.

"Wizz Air" informē, ka visiem skartajiem darbiniekiem Rīgas bāzē tiks piedāvātas iespējas citur "Wizz Air" tīklā.

"Wizz Air" tirgus daļa Rīgas lidostā šā gada jūlijā veidoja 6%. Aviokompānija lidojumus no Rīgas veic kopš 2010.gada.

Par bāzes izveidi Rīgā ar tolaik vienu lidmašīnu "Wizz Air" paziņoja 2014.gadā.

Wizz Air šajā nedēļā arī paziņoja par plāniem paplašināt savu lidmašīnu parku Viļņas lidostā no divām līdz trim lidmašīnām un plānojot lidojumus no Viļņas uz Islandes galvaspilsētu Reikjavīku un Armēnijas galvaspilsētu Erevānu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto nomas nodrošinātājs SIXT ir parakstījis sadarbības līgumu ar lidsabiedrību Wizz Air.

Ceļotājiem šī sadarbība ļaus vienkārši un ērti būt mobiliem galamērķos. Kad klienti iegādājas lidmašīnas biļeti, izmantojot Wizz Air tīmekļa vietni vai mobilo lietotni, notiek piekļuve visam SIXT autoparkam galamērķī.

SIXT sola sniegt pasažieriem individuālus piedāvājumus katrā cenu kategorijā.

SIXT un Wizz Air sadarbība ir spēkā visā pasaulē gandrīz visos lidsabiedrības galamērķos 44 valstīs. SIXT kļūs par sadarbības partneri arī Wizz Air programmā Flight Credit.

SIXT ir pārstāvēts aptuveni 110 valstīs visā pasaulē. SIXT grupas gūtie ieņēmumi 2018. gadā bija 2,93 miljardi EUR, un tā ir viena no ienesīgākajām mobilitātes pakalpojumu sniedzējām pasaulē. Grupas mātesuzņēmums SIXT SE kopš 1986. gada ir iekļauts Frankfurtes fondu biržas sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija "Wizz Air" no 2020. gada 16. marta līdz 2020. gada 3. aprīlim ir atcēlusi visus lidojumus uz Norvēģiju un no tās. Tas darīts saistībā ar Norvēģijas varas iestāžu veiktajiem pasākumiem, lai samazinātu koronavīrusa izplatību.

Pasažieri, kuru lidojumus ietekmē šīs pārmaiņas un kas ir iegādājušies biļetes tieši vietnē wizzair.com vai lidsabiedrības mobilajā lietotnē, tiks automātiski informēti ar e-vēstuli.

120% no sākotnējās cenas automātiski tiks augšupielādēti klienta "WIZZ" kontā, kuru 24 mēnešu laikā varēs izmantot "Wizz Air" pakalpojumu iegādei. Pasažieri var izvēlēties arī skaidras naudas atmaksu, tās atgriešana prasīs ilgāku laiku, un klienti par nepieciešamajām bankas darbībām tiks informēti atsevišķā e-vēstulē. Šajā gadījumā klienti varēs saņemt tikai 100% no sākotnējās cenas.

Pasažieriem, kas iegādājušies biļetes caur tūrisma aģentūrām, tostarp tiešsaistes tūrisma aģentūrām, ir jāsazinās ar uzņēmumu, kurā ir pirktas biļetes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija Wizz Air, Ungārijā, Budapeštā, atklājusi jaunu, 3800 kvadrātmetru plašu mācību centru, informē uzņēmuma pārstāvji.

Wizz Air mācību centru uzbūvējis Ungārijas lielākais nekustamo īpašumu uzņēmums WING, un tajā atrodas divi Airbus A320 CAE 7000XR sērijas pilnie lidojumu trenažieri. Saskaņā ar 10 gadu līgumu CAE sniedz Wizz Air arī mācību centra ekspluatācijas pakalpojumus, nodrošinot lidsabiedrībai mācību iekārtu komplekta darbību un uzturēšanu jaunajā objektā. Mācību centrā būs arī TFCsalona ārkārtas evakuācijas trenažieris, kā arī Flame Aviationnākamās paaudzes ugunsdzēsības trenažieris V9000 Commander. Tas ir mācību komplekss, kur var mācīties gan piloti, gan stjuarti.

Pilnīgi noslogots, mācību centrs var uzņemt līdz 300 izglītojamo dienā no visa Wizz Air tīkla un nodrošināt mācību nodarbības, kā arī pilotu un stjuartu treniņus. Mācību piedāvājumā ir arī sākotnējās un periodiskās mācības uz zemes un tipa kvalifikācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgā paplašināta Wizz Air bāze

Db.lv,17.08.2020

Tas ļaus sākt lidojumus sešos jaunos maršrutos, piemēram, no Rīgas uz Bergenu Norvēģijā

Attēla avots: Pixabay

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība "Wizz Air" paziņojusi par darbības paplašināšanu Latvijā, papildinot Rīgas bāzi ar vienu jaunu "Airbus" lidmašīnu "A320".

Tas ļaus sākt lidojumus sešos jaunos maršrutos no Rīgas uz Bergenu Norvēģijā, Birmingemu Apvienotajā Karalistē, Billundu Dānijā, Hamburgu Vācijā, Reikjavīku Islandē un Tronheimu Norvēģijā.

Kopš 2010. gada lidsabiedrība Rīgas maršrutos ir pārvadājusi gandrīz 3,8 miljonus pasažieru. Saskaņā ar paziņojumu lidsabiedrībai Rīgas bāzē būs divu lidmašīnu avioparks. "Wizz Air" tagad nodrošina no Rīgas lidojumus 15 maršrutos uz 10 valstīm.

Pasažieri tiek aicināti ievērot vietējo veselības aizsardzības iestāžu noteiktos fiziskās distancēšanās pasākumus un mudināti tiešsaistē veikt visus pirkumus pirms lidojuma, lai līdz minimumam samazinātu visu varbūtējo fizisko saskari lidostā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Regulāros starptautiskos lidojumus uz un no lidostas "Rīga" no 15.jūnija atsāk Ungārijas zemo cenu aviokompānija "Wizz Air".

Šobrīd no Rīgas ar "Wizz Air" iespējams doties uz Oslo (Norvēģija), Eindhovenu (Nīderlande) un Dortmundi (Vācija).

Kopumā pašlaik no lidostas "Rīga" ir iespējams doties uz 17 galamērķiem un lidojumus nodrošina četras aviokompānijas - "Wizz Air", nacionālā lidsabiedrība "airBaltic", Vācijas aviokompānija "Lufthansa" un Somijas gaisa pārvadātājs "Finnair".

Lidosta atgādina, ka, plānojoties doties ceļojumā, pasažieriem rūpīgi jāiepazīstas gan ar lidostas, gan aviokompānijas izvirzītajām epidemioloģiskās drošības prasībām, gan uzturēšanās ierobežojumiem galamērķa valstī. Piemēram, nacionālās aviokompānijas "airBaltic" gaisa kuģos netiek ielaistas personas, kuru ķermeņa temperatūra pārsniedz 37,8 grādus. Temperatūras kontrole pasažieriem tiek veikta lidostā pirms drošības kontroles zonas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ungārijas zemo cenu lidsabiedrība "Wizz Air" otrdien paziņoja, ka tuvākajās nedēļās plāno atjaunot lidojumus no Vīnes uz 20 galamērķiem.

Pirmie galamērķi, uz kuriem lidojumi tiks sākti 1.maijā, būs Saloniki, Dortmunde, Lisabona, Oslo un Eindhovena, norāda aviokompānija.

Maijā paredzēts atjaunot lidojumus arī uz citiem galamērķiem, tostarp Romu, Milānu, Tenerifi un Valensiju.

"Wizz Air" gan brīdina, ka, ņemot vērā straujās izmaiņas ceļojumiem noteiktajos ierobežojumos, galamērķu saraksts var tikt koriģēts.

Tāpat aviokompānija norādīja, ka īstenos vairākus pasākumus, lai samazinātu inficēšanas riskus, tostarp katru nakti tiks dezinficētas lidmašīnas, noteikta fiziskā distancēšanās pasažieru reģistrēšanās un iekāpšanas lidmašīnā laikā, kā arī lidmašīnās piedāvātas higiēniskās salvetes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija "Ryanair" un Ungārijas "Wizz Air" tiesā apstrīdējušas Viļņas lidostas lēmumu no šā gada sākuma palielināt lidostas nodevas aviokompānijām.

20.janvārī Viļņas administratīvā apgabaltiesa pieņēma izskatīšanai lidsabiedrību sūdzību pret Viļņas lidostas operatorkompānijas "Lietuvos oro uostai" un Lietuvas Transporta drošības administrācijas lēmumiem.

"Ryanair" un "Wizz Air" uzstāj, ka nepamatots ir operatorkompānijas vadītāja 2022.gada 22.jūlijā parakstītais rīkojums par Viļņas lidostas nodevu paaugstināšanu un administrācijas direktora 15.decembrī parakstītais rīkojums, ar kuru tika noraidīta jauno nodevu apstrīdēšana, pirmdien informēja tiesā.

Piektdien tiesa noraidīja aviokompāniju lūgumu apturēt jaunās nodevas līdz spēkā stājas tiesas spriedums.

"Lietuvos oro uostai" paziņoja, ka abas aviokompānijas bieži ir iesniegušas sūdzības par lidostu nodevām arī citās valstīs, un lidostas operatora vērtējumā sūdzība par Viļņas lidostas nodevām ir nepamatota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrība vienīgā veic regulāros lidojumus starp trim galvaspilsētām, izvēršas Baltijas tirgū un negrasās automātiski maksāt neapmierinātajiem pasažieriem.

To sarunā ar Db.lv norādīja Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Kāda šobrīd ir situācija aviācijā – pasaulē, Eiropā, Baltijā?

Globālā situācija mūs īpaši neietekmē, ja neskaita degvielas cenas, bet tās šobrīd ir vairāk vai mazāk normālas. Eiropā zemo cenu kompānijas ir ļoti palielinājušas kapacitāti. Nav skaidrs, kas notiks ar kompānijām Brexit dēļ. Taču, manuprāt, nekas būtisks. Eiropā krīzes vēl nav. Visi saka, ka tā tuvojas, bet mēs to vēl neredzam. Redzam, ka turpina samazināties biļešu cenas. Tas nozīmē, ka cilvēki lido vēl vairāk.

(Nozares) konsolidācija nenotiek tik ātri, kā tiek uzskatīts, jo kaut kā jau ikviens pamanās tikt galā. Ir tādas mazas kompānijas kā igauņu Nordica, kas pārtrauks lidojumus, bet Norwegian arvien lido. Alitalia aizvien lido. Eiropā turpina lidot ļoti daudzas kompānijas. Zemo cenu kompānijas Ryanair, Wizz Air, easyJet – spēcīgie (spēlētāji) ‒ joprojām nosaka toni, bet arī Brittish Airways uzrāda augstu peļņu. Eiropā aviācija ir labā stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums "Airbus" Dubaijā notiekošajā aviācijas izstādē saņēmis 255 "A321" lidmašīnu pasūtījumu, kas ir pirmais šāda veida ievērojamais darījums kopš koronavīrusa pandēmijas sākuma.

Šo pasūtījumu veikusi ASV kompānija "Indigo Partners", un lidmašīnas būs paredzētas Ungārijas zemo cenu lidsabiedrībai "Wizz Air", ASV "Frontier Airlines", Meksikas "Volaris" un Čīles "JetSMART".

Šo lidmašīnu kopējā vērtība pārsniedz 33 miljardus dolāru (28,8 miljardus eiro), taču tik apjomīgiem pasūtījumiem parasti tiek piemērotas atlaides.

"Wizz Air" saņems 102 lidmašīnas, "Frontier Airlines" - 91, "Volaris -" 39, bet "JetSMART" - 23 lidmašīnas.

Paredzēts, ka piegādes tiks sāktas 2025.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas lidosta pērn apkalpojusi piecus miljonus pasažieru, kas ir jauns rekords Lietuvas galvaspilsētas lidostā, paziņoja Lietuvas valstij piederošais lidostu operators "Lietuvos oro uostai".

Lidostas vadītājs Daiņus Čuplis sacīja, ka pasažieru skaits lidostā pērn sasniedzis jaunu rekordu un "ir sasniegts mērķis, kas mums ir ļoti nozīmīgs un ļauj turpināt plānot darbību jaunos apmēros".

Viņš norādīja, ka ceturtajā ceturksnī pasažieru plūsma pieauga saistībā ar "Wizz Air" oktobrī sāktajiem reisiem uz Eilatu Izraēlā, kā arī svētku brīvdienu lidojumiem. 2020.gadā Viļņas lidosta plāno vēl aktīvāku pasažieru plūsmu.

Pavasarī no Viļņas tiks piedāvāti reisi uz septiņiem jauniem galamērķiem: "airBaltic" sāks reisus uz Hamburgu, Cīrihi, Gēteborgu, Dubrovniku un Rijeku, savukārt "Wizz Air" sāks reisus uz Zaporožji un Erevānu.

Šogad Viļņas lidosta plāno sākt jaunā izlidošanas termināļa ēkas būvniecību, pirmajā pusgadā gaidāma jaunā VIP termināļa atklāšana, kā arī lidmašīnu perona rekonstrukcija. 2018.gadā Viļņas lidostā apkalpoja 4,9 miljonus pasažieru, bet visās trīs Lietuvas lidostās - 6,3 miljonus pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Itālija piespriež naudassodus Ryanair un Wizz Air par rokas bagāžas ierobežojumiem

LETA--DPA,22.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas Konkurences pārvalde (AGCM) ceturtdien piesprieda naudassodus zemo cenu aviokompānijām «Ryanair» un «Wizz Air» par to ieviestiem rokas bagāžas izmēru ierobežojumiem.

AGCM paziņoja, ka papildu maksa par lielāku rokas bagāžu, ko abas kompānijas ieviesa pērn, ir negodīga komercprakse.

Iespēja ņemt līdzi salonā saprātīga izmēra rokas bagāžu kā daļa no standarta biļetes cenas ir «būtisks pakalpojums», par kuru nevajadzētu noteikt papildu maksu, konstatēja AGCM.

Konkurences pārvalde piesprieda «Ryanair» naudassodu trīs miljonu eiro apmērā, bet «Wizz Air» – viena miljona eiro apmērā.

Abiem uzņēmumiem tika dotas 60 dienas laika, lai mainītu savu bagāžas politiku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Itālija aicina Ryanair un Wizz Air atcelt jaunās rokas bagāžas politikas ieviešanu

LETA/AFP,01.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas Konkurences padome trešdien aicinājusi Īrijas zemo cenu aviokompāniju «Ryanair» un Ungārijas «Wizz Air» atcelt plānoto maksu par rokas bagāžu, kas spēkā stājas 1.novembrī.

«Prasība veikt papildu maksājumu par tādu gaisa transportam svarīgu elementu kā rokas bagāžu sniedz reālās biļešu cenas nepatiesu atspoguļojumu, tādējādi maldinot patērētājus,» skaidro padome.

Tādējādi padome nolēmusi atcelt «Ryanair» un «Wizz Air» jauno rokas bagāžu politiku piemērošanu.

Abas aviokompānijas nolēmušas ļaut pasažieriem bez maksas lidmašīnā ienest tikai vienu nelielu somu, kuru iespējams novietot zem sēdekļa, šādam lēmumam izraisot patērētāju sašutumu.

Līdzīgu neapmierinātību augusta nogalē pauda arī Spānijas patērētāju aizsardzības asociācija «Facua».

«Ryanair» par šo lēmumu paziņoja 24.augustā, norādot, ka tādējādi lidsabiedrība cer samazināt kavēšanās, ko izraisa pasažieru iekāpšana lidmašīnā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" tirgus daļa pēc pārvadāto pasažieru skaita Rīgas lidostā pagājušajā gadā samazinājās par 6,3 procentpunktiem - līdz 50,9%, liecina informācija lidostas "Rīga" mājaslapā.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrības "Ryanair" tirgus daļa Rīgā pieaugusi par 9,5 procentpunktiem, sasniedzot 30,7%.

Ungārijas zemo cenu aviosabiedrības "Wizz Air" tirgus daļa pēc pārvadāto pasažieru skaita 2022.gadā lidostā "Rīga" sarukusi par 1,7 procentpunktiem - līdz 3,8%.

Norvēģijas lidsabiedrībai "Norwegian" pērn Rīgas lidostā bija 3,2% tirgus daļa, kas ir 1,1 procentpunktu vairāk nekā 2021.gadā. Savukārt Turcijas aviosabiedrības "Turkish Airlines" tirgus daļa Rīgas lidostā pagājušajā gadā bija 2,1%, kas ir par 0,8 procentpunktiem mazāk nekā gadu iepriekš.

Pērn 1% tirgus daļu lidostā "Rīga" pārsniedza arī Somijas "Finnair", kuras tirgus daļa pārvadātajos pasažieros bija 1,9%, Vācijas "Lufthansa" - 1,8%, Latvijā bāzētās "SmartLynx Airlines" - 1,8% un Polijas "LOT Polish Airlines" - 1,2%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas aviokompānija «Qantas Airways» ceturtdien apstiprināja, ka atteiksies no astoņām jau pasūtītām «Airbus A380» lidmašīnām, tādējādi raidot jaunu triecienu Eiropas aviobūves uzņēmumam «Airbus».

«Qantas Airways» norāda, ka tā vietā koncentrēsies uz jau esošu 12 «Airbus» lidmašīnu atjaunošanu.

«Pēc pārrunām ar «Airbus» aviokompānija nolēmusi atteikties no astoņām «Airbus A380» lidmašīnām, kas tika pasūtītas 2006.gadā,» vēsta lidsabiedrība.

Šis lēmums, kas jau tika gaidīts, rada kārtējo triecienu «Airbus A380» programmai. «Airbus» nesen apstiprināja, ka veic pārrunas ar Apvienoto Arābu Emirātu aviokompāniju «Emirates Airlines», lai samainītu 36 «Airbus A380» lidmašīnu pasūtījumu pret mazākām «Airbus A350» lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» līdz 2020.gada beigām plāno pārtraukt izmantot «Boeing 737» lidmašīnas, pastāstīja lidsabiedrības Korporatīvās komunikācijas nodaļā.

Kompānijā minēja, ka «airBaltic» turpina flotes modernizācijas procesu, lai pārietu uz «Airbus A220-300» floti līdz 2023.gadam. «Līdz šā gada beigām «airBaltic» samazinās «Boeing 737» lidmašīnu skaitu flotē, un pašlaik plānots, ka visas «Boeing 737» lidmašīnas «airBaltic» flotē pārtrauks izmanot līdz 2020.gada beigām,» pauda kompānijā.

Atbilstoši «airBaltic» flotes modernizācijas plānam, septembra otrajā pusē lidsabiedrība saņēma divdesmito «Airbus A220-300» lidmašīnu, bet līdz gada beigām «airBaltic» saņems vēl divas «Airbus A220-300» lidmašīnas.

«airBaltic» Korporatīvās komunikācijas nodaļā arī norādīja, ka lidsabiedrība veikusi iepriekš paredzētas «Airbus A220-300» dzinēju maiņas. «Airbus A220-300» lidmašīnu ieviešanas plāns paredzēja papildu uzmanību un uzlabojumus sākotnējā lidmašīnu izmantošanas periodā. Lidsabiedrībā uzsvēra, ka tā cieši sadarbojas ar dzinēju ražotāju «Pratt&Whitney», kā arī ar lidmašīnu ražotāju «Airbus».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Airbaltic meklē naudu

Egons Mudulis,10.04.2019

Latvijas nacionālās lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic pasažieru skaits, apgrozījums, peļņa aug; kompānija domā par jauniem tirgiem, taču investora jeb naudas piesaistes jautājums arvien aktuāls

To sarunā (1. aprīlī) ar Dienas Biznesu norāda Latvijas nacionālās lidsabiedrības valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Fragments no intervijas, kas publicēta 10. aprīļa laikrakstā Dienas Bizness:

Kas ir tā lieta uz galda jūsu priekšā, par ko esat tik gandarīts?

Esam ar to ļoti lepni. Tā ir augstākā nozares balva, ko Air Transport World (ATW) reizi gadā pasniedz dažādās kategorijās. Esam vienīgā lidsabiedrība, kas to – Tirgus līdera balvu (vietējā tirgū) ‒ saņēmusi divreiz pēc kārtas. Īpaši lepnu mani darīja tas, ka, saņemot to airBaltic vārdā Ņujorkā, uz skatuves ar mani kopā bija Lufthansa vadītājs. uzvarēja arī Airbus 220, Air New Zealand. Pazīstami vārdi. Mēs nākam no mazas valsts. Prasīju auditorijai, kurš ir bijis Latvijā. Apmēram 10 cilvēki pacēla roku. Ja jūs tur būtu bijis, jūs būtu lepns par savu valsti un lidsabiedrību. Tas bija ļoti iespaidīgi. Tas dod lielu starptautisku publicitāti, un tā ir atzinība mūsu cilvēkiem par labi paveiktu darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic jūnija beigās Rīgā sagaidīja 27. Airbus A220-300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuru YL-ABA.

Šī ir otrā no septiņām Airbus A220-300 lidmašīnām, ko airBaltic plānojusi saņemt šogad. Lidsabiedrība kopumā pasūtījusi 50 Airbus A220-300 lidmašīnas, bet saglabā iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus.

Kopš 2016. gada, kad airBaltic uzsāka Airbus A220-300 lidmašīnu izmantošanu, lidsabiedrība ar tām pārvadājusi vairāk nekā 6 170 000 pasažieru. Līdz šim visvairāk pasažieru ceļojuši uz tādiem galamērķiem kā Amsterdama, Parīze, Londona un Maskava. Kopumā airBaltic ar Airbus A220-300 lidmašīnām veikusi vairāk nekā 65 000 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 160 000 stundu.

Kopš 2020. gada maija airBaltic visus lidojumus veic tikai ar Airbus A220-300 lidmašīnām. Lidsabiedrība norāda, ka šis lēmums vienkāršo flotes uzturēšanu, kā arī sniedz papildu ieguvumus no lidmašīnu efektivitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 13. decembrī Rīgā sagaidīja 24. un 25. Airbus A220-300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuriem YL-AAX un YL-AAY, tādējādi noslēdzot 2020. gadā plānotās piegādes.

Abas lidmašīnas ir daļa no airBaltic kopējā 50 Airbus A220-300 lidmašīnu pasūtījuma. Papildus tam airBaltic saglabā iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus.

Pandēmijai nemazinoties, airBaltic nauda varētu beigties septembrī 

Situācijai ar ceļošanas ierobežojumiem un kopējo Covid-19 izplatību Eiropā paliekot pašreizējā...

Kopš 2020. gada maija airBaltic visus lidojumus veic tikai ar Airbus A220-300 lidmašīnām. Šis lēmums vienkāršo flotes uzturēšanu, kā arī sniedz papildu ieguvumus no lidmašīnu efektivitātes.

Kopš 2016. gada, kad airBaltic uzsāka Airbus A220-300 lidmašīnu izmantošanu, lidsabiedrība ar tām pārvadājusi vairāk nekā 5 600 000 pasažieru. Līdz šim visvairāk pasažieru pārvadāti uz tādiem galamērķiem kā Amsterdama, Parīze, Londona un Maskava. Kopumā airBaltic ar Airbus A220-300 lidmašīnām veikusi gandrīz 60 000 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 141 000 stundu.

airBaltic filiāles izveide Lietuvā saistīta ar vēlmi lidot uz Kijevu 

Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" lēmums reģistrēt filiāli Lietuvā ir saistīts...

Airbus A220-300 darbības rādītāji pārsnieguši lidsabiedrības cerības, spējot uzrādīt labāku vispārējo veiktspēju, degvielas ekonomiju un ērtības gan pasažieriem, gan darbiniekiem. Jaunā lidmašīna nodrošina izcilu lidojumu ar tādām priekšrocībām pasažieriem kā platāki sēdekļi, lielāki logi, vairāk vietas rokas bagāžai, pilnveidotas labierīcības un citiem uzlabojumiem.

Airbus A220-300 augstas kvalitātes gaisa filtrēšanas sistēma ir aprīkota ar augstas efektivitātes daļiņu gaisa (HEPA) filtru, kas nodrošina labāko filtrācijas līmeni, kāds šobrīd pieejams recirkulētam lidmašīnu kabīņu gaisam, sākot no brīža, kad pasažieri iekāpj lidmašīnā, visu lidojuma laiku un līdz pat pasažieru izkāpšanai. Gaiss lidmašīnu kabīnē tiek rūpīgi kontrolēts un tiek recirkulēts tik bieži, lai nodrošinātu pilnīgu gaisa nomaiņu 20-30 reizes stundā.

airBaltic iesniegusi risinājumu valsts ieguldījuma atgūšanai 

Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" iesniegusi Satiksmes ministrijai risinājumu, kā valstij...

Turklāt jaunā lidmašīna ir arī ievērojami klusāka – tās trokšņu līmenis ir līdz pat četrām reizēm mazāks. Šobrīd tā ir pasaulē videi draudzīgākā komerciālā lidmašīna, jo Airbus A220-300 ir pirmais lidaparāts, kura dzīves cikla ietekmes uz vidi deklarācija ir pilnīgi caurskatāma, palīdzot samazināt CO2 un NOX emisijas attiecīgi par 20% un 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc vairākiem incidentiem ar lidmašīnu «Airbus A220» dzinējiem Kanādas un Eiropas gaisa satiksmes drošības regulatori paziņojuši, ka laineri «Airbus A220» lielā augstumā nedrīkst izmantot dzinējus ar pilnu jaudu.

Kanādas regulators «Transport Canada» nedēļas nogalē publicēja lidojumderīguma direktīvu un pirmdien to pārpubliskoja arī Eiropas Aviācijas drošības pārvalde (EASA), dodot rīkojumu aviokompānijām, kas veic lidojumus ar šīm lidmašīnām, augstumā virs 8,8 kilometriem nepārsniegt 94% no to dzinēju maksimālās jaudas.

Šāda direktīva izdota pēc vairākiem incidentiem, kad Kanādas aviokompānijas «Air Canada» izmantotajām lidmašīnām «Airbus A220» lidojumu laikā izslēdzās dzinēji.

Tāpat līdzīgi incidenti konstatēti Vācijas aviosabiedrības «Lufthansa» Šveices meitasuzņēmuma «Swiss» lidojumos ar «Airbus A220». Vienā no «Swiss» lidojumiem virs Francijas pat atdalījās dzinēja detaļas, bet pēc incidentiem septembrī un oktobrī tā pārtrauca visus lidojumus ar šīm lidmašīnām, kamēr tām tika veiktas pārbaudes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic maija sākumā Rīgā sagaidīja 26. Airbus A220-300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuru YL-AAZ.

Šī ir pirmā no septiņām Airbus A220-300 lidmašīnām, ko airBaltic plānojusi saņemt šogad.

Lidsabiedrība kopumā pasūtījusi 50 Airbus A220-300 lidmašīnas, bet saglabā iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus.

Miljarda apgrozījums un biržas plāni 

Globālajai pandēmijai ir bijusi graujoša ietekme uz starptautiskajām aviokompānijām. Covid-19...

"Šogad airBaltic no Baltijas valstīm piedāvā lidojumus 96 maršrutos. Mēs redzam, ka, pieaugot cilvēku vakcinācijas līmenim Eiropā, pieprasījums pēc atpūtu ceļojumiem sāk palielināties. Tādējādi, lai nākotnē atbalstītu mūsu atgriešanos pie peļņas un izaugsmes, plānojam, ka mūsu flotē līdz 2021. gada beigām būs 32 Airbus A220-300 lidmašīnas," teic airBaltic izpilddirektors Martins Gauss.

Kopš 2020. gada maija airBaltic visus lidojumus veic tikai ar Airbus A220-300 lidmašīnām. Šis lēmums vienkāršo flotes uzturēšanu, kā arī sniedz papildu ieguvumus no lidmašīnu efektivitātes.

airBaltic pārņems savu pasažieru apkalpošanu lidostā Rīga 

Latvijas lidsabiedrība airBaltic no 2022. gada janvāra uzņēmuma pasažieru apkalpošanu lidostā...

Airbus A220-300 darbības rādītāji pārsnieguši lidsabiedrības cerības, spējot uzrādīt labāku vispārējo veiktspēju, degvielas ekonomiju un ērtības gan pasažieriem, gan darbiniekiem. Jaunā lidmašīna nodrošina izcilu lidojumu ar tādām priekšrocībām pasažieriem kā platāki sēdekļi, lielāki logi, vairāk vietas rokas bagāžai, pilnveidotas labierīcības un citiem uzlabojumiem.

Airbus A220-300 augstas kvalitātes gaisa filtrēšanas sistēma ir aprīkota ar augstas efektivitātes daļiņu gaisa (HEPA) filtru, kas nodrošina labāko filtrācijas līmeni, kāds šobrīd pieejams recirkulētam lidmašīnu kabīņu gaisam, sākot no brīža, kad pasažieri iekāpj lidmašīnā, visu lidojuma laiku un līdz pat pasažieru izkāpšanai. Gaiss lidmašīnu kabīnē tiek rūpīgi kontrolēts un tiek recirkulēts tik bieži, lai nodrošinātu pilnīgu gaisa nomaiņu 20-30 reizes stundā.

Turklāt jaunā lidmašīna ir arī ievērojami klusāka – tās trokšņu līmenis ir līdz pat četrām reizēm mazāks. Turklāt šobrīd tā ir pasaulē videi draudzīgākā komerciālā lidmašīna, jo Airbus A220-300 ir pirmais lidaparāts, kura dzīves cikla ietekmes uz vidi deklarācija ir pilnīgi caurskatāma, palīdzot samazināt CO2 un NOX emisijas attiecīgi par 20% un 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru