Zviedrijas automašīnu ražotāja Volvo peļņa no pamatdarbības šā gada pirmajā pusē, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo laika posmu, sarukusi par 84%. To iedragāja pārdošanas apjomu samazinājums un sīvā konkurence, raksta thelocal.se.
Ķīnas Geely Holdings piederošās kompānijas Volvo Cars peļņa no pamatdarbības šā gada pirmajos sešos mēnešos veidoja 239 miljonus Zviedrijas kronu jeb aptuveni 20 milj. Ls. Šajā pašā laika posmā pērn Volvo peļņa bija par 84% lielāka.
Savukārt Volvo sešu mēnešu apgrozījums gada laikā pieaudzis no 62,8 miljardiem Zviedrijas kronu (aptuveni pieci miljardiem Ls) līdz 65,3 miljardiem Zviedrijas kronu (aptuveni 5,4 miljardi Ls), lai arī automašīnu pārdošanas apjomi saruka līdz 221 tūkstotim, kas ir par 4,1% mazāk nekē pirms gada.
Saskaņā ar Volvo Cars izpilddirektora Stefana Jakobija (Stefan Jacoby) pausto, ekonomiskā nenoteiktībā iespaidojusi daudzus no automašīnu ražotāja galvenajiem tirgiem, un paredzams, ka ekonomiskās nedienas turpināsies līdz gada beigām. Tajā pašā laikā saglabāsies sīva konkurence ar citiem automašīnu ražotājiem.
«Mums jāpierod pie fakta, ka dzīvojam neparedzamā starptautiskā vidē,» norādīja Volvo Cars vadītājs.
Augsutā Volvo pārdošanas apjomi mājas tirgū Zviedrijā saruka līdz 12,4%.