Lietuvas lidosta ir pabeigusi publiskā iepirkuma procedūru jaunā pasažieru izlidošanas termināļa būvniecībai Viļņas lidostā.
Par uzvarētāju atzīts Eikos Statyba, kas būvēs termināli starp VIP termināli ar konferenču centru un veco pasažieru termināli. Līguma kopējā vērtība ir 41,5 miljoni eiro (bez PVN).
“Lietuvas galvenajai lidostai ir jābūt pasažieriem ērtai, jāatbilst starptautiskajiem standartiem un jāpilda savas funkcijas. Jaunais Viļņas lidostas terminālis sniegs būtisku ieguldījumu aviācijas sektora attīstībā, paverot jaunas kapacitātes iespējas. Pieaugot pasažieru plūsmai lidostā, ir svarīgi nodrošināt komfortablus un mūsdienu standartiem atbilstošus apkalpošanas apstākļus,” sacīja satiksmes un sakaru ministrs Mariuss Skuodis.
“Novērtējam publiskā sektora spēju ātri un elastīgi reaģēt mainīgajā ģeopolitiskajā un ekonomiskajā situācijā, kā arī prioritizēt šādu nozīmīgu valsts infrastruktūras projektu attīstību neatkarīgi no esošās situācijas. Uzskatām, ka pieredze, kas gūta sarežģītu konstrukciju būvniecībā, tostarp mūsu jau pabeigtajā Viļņas lidostas VIP termināļa būvniecības projektā, būtiski veicinās jaunā termināļa būvniecības veiksmīgu realizāciju,” skaidroja Eikos Statyba vadītājs Almants Čebanauskas.
Pēc jaunā pasažieru termināļa būvniecības Viļņas lidostas termināļu kopējā platība palielināsies par trešdaļu un pasažieru ietilpība palielināsies vairāk nekā divas reizes (no 900 līdz 2400 pasažieriem stundā).
Jaunajai ēkai būs divi stāvi, un pirmajā stāvā plānots iekļaut pašapkalpošanās reģistrācijas zonu, kurā pasažieri varēs reģistrēties saviem lidojumiem, kā arī reģistrēt savu bagāžu. Būs arī koplietošanas sabiedriskās telpas, kafejnīcas un citas komercplatības, kā arī aviokompāniju biroji. Ēkā tiks iekļautas visas nepieciešamās tehniskās zonas, piemēram, bagāžas pārbaude un šķirošana, un inženiertehniskās sistēmas.
“Tā kā aviācija no atveseļošanās virzījās uz izaugsmi, investīcijas jaunajā terminālī bija būtiskas. Vecā termināļa jauda vairs nav pietiekama, lai apmierinātu pieprasījumu. Prognozējam, ka līdz 2030. gadam apkalposim ap 10 miljoniem pasažieru, tāpēc šī termināļa ierašanās ir viens no sagatavošanās posmiem pieaugošajām pasažieru plūsmām,” piebilda Lietuvas lidostu pārstāvis Arnas Dūmanas.
Pēc viņa teiktā, jaunā termināļa būvniecība infrastruktūrai uzstāda jaunu kvalitātes latiņu un investīcijas atmaksāsies 10-15 gadu laikā.